Olen todella ison ''valinnan'' edessä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
kun en tiedä jatkanko miehen kanssa vai en...
mä en kerta kaikkiaan jaksa enää,mies on jotenki niin vanha peroona yrittää aina polkea mut alas sanoillaan jne... ei myönnä jos on väärässä ei osaa pyytää anteeeksi, on ollut väkivaltainen mua kohtaa mut ei lasta tietenkää. pojasta välittää tosi paljon se on sille kaikki kaikessa välillä tuntuu et se puhuu pojalle päivän aikana enemmän kun mulle.. mä oon ite ihan poikki väsyttää koko ajan vaikka viime yönä nukuin 11 tuntia niin silti väsyttää ja ahistaa tää tilanne.. mä en tiedä mitä tekisin , toisaalta pelottaa jäädä pojan kanssa kahestaa rahallisesta syystä ja sit jos väsyn ihan kokonaan(rankka masennus takana) toisaalta tuntuu et rakastan miestä, mut sit voiko se olla et olen tottunut vaan olemaan sen kanssa??
mitä mäm teen??

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kerro sille miltä tuntuu. Jotain terapiaa tarttisitte, koska ethän sä tollasta kauaa jaksa.

oon kertonut, mut ei se välitä rupee syyttää mua jne... tänä aamuna yksi juttu kanssa miehen piti viedä yksi paperi sitten unohti viedä niin rupes mua syyttää miks sä et voi viedä kun oot kaikki päivät kotona jne..
oon joskus uhannut et lähen pois niin se sanoi että lähe vaan

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Kerro sille miltä tuntuu. Jotain terapiaa tarttisitte, koska ethän sä tollasta kauaa jaksa.

oon kertonut, mut ei se välitä rupee syyttää mua jne... tänä aamuna yksi juttu kanssa miehen piti viedä yksi paperi sitten unohti viedä niin rupes mua syyttää miks sä et voi viedä kun oot kaikki päivät kotona jne..

No mikä sinua vielä estää? Raha? Entä sinun jaksamisesi?

Näytä tämä kirjoituksesi miehellesi ja kysy mitä hän on mieltä. Voisiko hän muuttua hieman että elämänne olisi helpompaa ja onnellisempaa kaikille tai haluaako että lapsenne saa pitää molemmat vanhempansa jatkuvasti läsnä. Usein näissä parisuhdeongelmissa unohdetaan se että jos yksi perheenjäsen muuttuu niin se usein muuttaa myös perheen dynamiikkaa niin paljon että kaikilla on parempi olla. Eli se voit olla myös sinä joka ottaa sen askeleen lähemmäs.
Molemmissahan on lähes aina jotain vikaa, mutta jos miehesi syyttää sinua kaikesta niin ehkä ei ole sinun arvoinen. Vaikeita asioita ja päätöksiä, mutta kyllä sinä pärjäät oli päätöksesi mikä tahansa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja auts:

No mikä sinua vielä estää? Raha? Entä sinun jaksamisesi?

varmaanki raha ja kaikki, mut tiedän kyllä et porukat auttais esim pojan hoidossa ja muuta.. mut kuitenki tuntuu en pysty lähteee miehen luota, ja se sano et se veis pojan mukanaan, mihin sillä kyllä ole mahdollisuuksia, kun on muakin pahoinpidellyt

Käyttää sua kohtaan henkistä väkivaltaa ja alistaa. Se voi viedä itseluottamuksen kokonaan pitkään jatkuneena. Minä lähtisin, vielä kun jaksat. Kyllä sä Suomessa rahallisesti selviät. Tunnen yhden yksinhuoltajan, jolla on kaksi lasta ja äiti on kotona ja hyvin selviävät vaikka lapset ovat yli 3v. Anna itsellesi arvoisesi elämä.

Puhuminen on varmaan se ainut keino kuitenkin. Jos ette onnistu siinä, niin onnistuisiko pieni "hajurako"? Lähtisit lapsen kanssa jonnekkin ja olis teillä molemmilla aikaa miettiä. Oma mieheni on nimittäin samanlainen, ihan turha "uhkailla" erolla tms. Vain konkreettinen toiminta tehoo siihen mieheen. Olisko sinun miehesi samanlainen?
Jakasamista kuitenkin! Kyllä tiedät sitten jos/kun aika on kypsä ratkaisuihin ja pärjäät varmasti! :hug:

vähän samantyyppistä.tosin mies on minua huomattavasti vanhempi,joten muistaa aina sanoa että et tiedä mitään kun sinulla ei ole elämänkokemusta jne...tiedän tunteesi.välillä minäkin olen aivan varma että jätän hänet,mutta joku kuitenkin pitää yhdessä.(siis rahan lisäksi) puhuminen meilläkin on aika turhaa...yl.vastaus on että taasko alat puhua paskaa....yritä jaksaa...hyvä jos sinulla on tukijoukkoja esim.juuri lastenhoitoon.minulta se puuttuu...olet vielä nuori,joten varmasti löytäisit vielä helpostikkin uuden kumppanin joskus..(vaikka se tuskin nyt on päälimmäisenä ajatuksena..)

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Puhuminen on varmaan se ainut keino kuitenkin. Jos ette onnistu siinä, niin onnistuisiko pieni "hajurako"? Lähtisit lapsen kanssa jonnekkin ja olis teillä molemmilla aikaa miettiä. Oma mieheni on nimittäin samanlainen, ihan turha "uhkailla" erolla tms. Vain konkreettinen toiminta tehoo siihen mieheen. Olisko sinun miehesi samanlainen?
Jakasamista kuitenkin! Kyllä tiedät sitten jos/kun aika on kypsä ratkaisuihin ja pärjäät varmasti! :hug:

mä en oikein tiedä et mihin lähtisin..

piti vielä sanoa vaikka yritän alkaa puhua jostain mikä kalvaa mua jne niin mies sanoo että okei mun syy tai ihan sama... siinä puhumiset.. ja anteeksi ei osaa pyytää ollenkaaa :'(

En jäis ite tollaseen suhteeseen..ihan turhaa mun mielestä jäädä jos ei ole tyytyväinen.Varsinkin kun ei suostu puhumaan ja syyttelee vaan sua.
Itekkin olin pitkässä suhteessa .. kaikki oli jo ihan p:stä.. en vaan saanut sanotuks että se ion sit siinä.. kun se tuli jossain riidassa esille ja erottiin, olin niin helpottunut ja onnellinen.

niin ja mulla lapsia 3, ihan hyvin pärjätään vaikka välillä ottaa koville koulun takia.

Jos mies on narsisti (miltä kyllä kuulostaa) hajotat itsesi jatkamalla suhdetta. Jos taas tämä on hetkellistä, yrittäkää selvittää asiat. Vkonloppu kahdestaan tekisi ehkä hyvää? Voisitte keskustella kaikessa rauhassa kaikista mieltä painavista asioista, erostakin yhtenä vaihtoehtona. Mietitte oletteko valmiit tekemään paljon töitä suhteenne eteen ja mitä se käytännössä tarkoittaa. Tapausta tarkemmin tuntematta en osaa auttaa, itse tiedät parhaiten.
:hug: Paljon voimia sinulle :hug:

Yhteistyössä