Olen tilaamassa uutta verokorttia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Help help!

Vieras
Olen tilaamassa uutta verokorttia Vero.fi sivuilla eli sähköisesti. Haluan siis nostaa prosenttiani verohallituksen omasta ehdotuksesta joka oli liian vähän. Yhdessä kohdassa kysytään viime vuoden tuloista. Onko tässä kohtaa oikein laittaa koko viime vuoden, eli vuoden 2009 tulot nyt tähän tammikuun 2010 loppuun? Vai alkaako uusivuosi nyt tammikuun alusta eli tuloja vielä 0e ja veroja maksettu 0e? Alkaako siis verotoimistojen ns. uusi vuosi vasta 1.2.2010 kun uudet verokortit astuu voimaan? Kääks..

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Miksi tilaat uuden? Siihen verotoimistosta tulevaan korttiin voi itse korjata korkeamman prosentin kuin ehdottavat muttei pienempää. Mä teen niin joka vuosi.

Mutta jos haluaa muuttaa myös tulorajat niin pitää tilata uusi.

Laittaisin siihen kuitenkin tammikuun alusta vuoden loppuun tulot.

Miksi tilaat uuden? Siihen verotoimistosta tulevaan korttiin voi itse korjata korkeamman prosentin kuin ehdottavat muttei pienempää. Mä teen niin joka vuosi.

Miten korjaan prosentin isommaksi? Äääh.. Tollo... Ei oo ikinä tarttenu muutella mittää nii nyt oon ihan ulalla.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:

Mutta jos haluaa muuttaa myös tulorajat niin pitää tilata uusi.

Joo tulorajoja muuttelen.. Tai siis aion ottaa sen a vaihtiksen, ja siinä tulorajat liian pienoisia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten korjaan prosentin isommaksi? Äääh.. Tollo... Ei oo ikinä tarttenu muutella mittää nii nyt oon ihan ulalla.

Kirjoittamalla kynällä viereen uuden, yliviivat vanhan.
Mutta onko ne tulorajat sitten ok myös?

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kirjoittamalla kynällä viereen uuden, yliviivat vanhan.
Mutta onko ne tulorajat sitten ok myös?

Ei ole ok ei.. Niitä tuolla nyt verosivuilla uudelleen kirjoittelen kun kirjauduin palveluun.. Se vaan oli ongelmana, että laitanko sinne siihen kohtaan ''Saatu bruttotulo vuoden alusta'' siis tulot vuoden 2009 alusta? vai vuoden 2010 alusta?

Yhteistyössä