Olen tiistaina menossa diakonille ja pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Käski ottaa laskut sun muut mukaan ja pistää paperille vähän tietoja tuloista ja menoista.
Tilanne siis että jäin hiljattain yh:ksi ja tulot on tosi pienet nyt.
Meillä on omistusasunto vielä ja siksi en saa sossustakaan mitään.
Tulot on käytännössä 500€ jää asumisen jälkeen ja siitä menee vielä kaikki laskut (puhelin, netti, vakuutukset) ja kun tässä täytyisi vielä maksaa veromätkytkin :( niin tiukalle vetää joulukuu...

pelottaa vaan että se kattoo mua kun halpaa makkaraa ja pelottaa että alan itkeä siellä ja kaikkea :(

mulla on neljä lasta.

Turhaan pelkäät. Tietysti siellä on erilaisia ihmisiä, mut ainakin meillä oli siellä aivan ihana ihminen. Jouduttiin viime joulun alla käymään ja meidät otti vastaan johtava diakoniatyöntekijä, hän kyseli hieman asioistamme ym. Oli todella sydämellinen, tarjosi apua ja tuntui aidosti iloiselta, kun kerroimme miten huono tilanteemme oli ollut aiemmin ja nyt oli parempi. Kutsui käymään kirkon tapahtumissa yms. ja antoi vielä numeron johon hänelle voi soittaa jos tarvitsisi tukea mihin tahansa, jäi todella hyvä fiilis siitä.

Etköhän säkin saa ihan hyvää kohtelua, jos et ole mikään sekopää känninen friikki :D tsemppiä sulle jatkoon, toivottavasti sulle sattuu yhtä hyvä työntekijä kuin meille :)

Turhaan pelkäät. Tietysti siellä on erilaisia ihmisiä, mut ainakin meillä oli siellä aivan ihana ihminen. Jouduttiin viime joulun alla käymään ja meidät otti vastaan johtava diakoniatyöntekijä, hän kyseli hieman asioistamme ym. Oli todella sydämellinen, tarjosi apua ja tuntui aidosti iloiselta, kun kerroimme miten huono tilanteemme oli ollut aiemmin ja nyt oli parempi. Kutsui käymään kirkon tapahtumissa yms. ja antoi vielä numeron johon hänelle voi soittaa jos tarvitsisi tukea mihin tahansa, jäi todella hyvä fiilis siitä.

Etköhän säkin saa ihan hyvää kohtelua, jos et ole mikään sekopää känninen friikki :D tsemppiä sulle jatkoon, toivottavasti sulle sattuu yhtä hyvä työntekijä kuin meille :)

olen ihan normi ihminen normi järjellä...
olen aina hoitanut raha-asiat ja tässä huonossa tilanteessakin olen ne hoitanut ja koittanut vaan pärjätä.
ihmetytti kun sanoi että ota kaikki tiedot myös pikavipeistä?!
ei ole koskaan tullut edes mieleen harkita moista...vaan ilmeisesti suurin osa ihmisistä ketkä siellä käy niin on myös nekin kokeilleet.

[QUOTE="minä";22502101]Käski ottaa laskut sun muut mukaan ja pistää paperille vähän tietoja tuloista ja menoista.
Tilanne siis että jäin hiljattain yh:ksi ja tulot on tosi pienet nyt.
Meillä on omistusasunto vielä ja siksi en saa sossustakaan mitään.
Tulot on käytännössä 500€ jää asumisen jälkeen ja siitä menee vielä kaikki laskut (puhelin, netti, vakuutukset) ja kun tässä täytyisi vielä maksaa veromätkytkin :( niin tiukalle vetää joulukuu...

pelottaa vaan että se kattoo mua kun halpaa makkaraa ja pelottaa että alan itkeä siellä ja kaikkea :(

mulla on neljä lasta.[/QUOTE]

Ei diakonit sua katso pahasti. Diakonian periaate on "auttaa siellä, minne muu apu ei enää tavoita"
dikoniatyö pohjaa kristilliseen etiikkaan ja arvoihin, lähimmäisenrakkauteen. Siunausta :heart:

olen ihan normi ihminen normi järjellä...
olen aina hoitanut raha-asiat ja tässä huonossa tilanteessakin olen ne hoitanut ja koittanut vaan pärjätä.
ihmetytti kun sanoi että ota kaikki tiedot myös pikavipeistä?!
ei ole koskaan tullut edes mieleen harkita moista...vaan ilmeisesti suurin osa ihmisistä ketkä siellä käy niin on myös nekin kokeilleet.

Aijaa, meiltä ei kysytty pikavipeistä. No ei meillä kyllä sellaisia olekaan, mutta varmaan sitten siellä sun kunnassa on ollut paljon niiden ottajia. Pyysivät vain toimeentulopäätöksen, kun saatiin silloin toimeentulotukea. Muilta varmaan pyytävät tiliotteet.

On ihan inhimillistä, että vaikka hoitais raha-asiat hyvin, voi tulla tilanteita, että on tiukilla. Meillä olivat syynä työttömyys, isot sairaanhoitokulut ym. Joten älä häpeä tilannettasi, kun kuitenkin olet hoitanut asiat ja aiot jatkossakin hoitaa, etkä ole mikään laiska, toisten varoilla itsensä elättävä pummi.

Rahaa sieltä ei tosiaan saa, niin kuin joku sanoi. Me saatiin maksusitoumus ruokakauppaan mutta ilmeisesti käytännöt vaihtelevat eri kunnissa. :)

Mä vihdoin uskalsin kerran soittamaan sinne ja otin ne laskut mukaan. Otti osan ja luulin että ne maksetaan. Sain tehdä paljon tiedusteluja kunnes selvisi että kaksi laskua oli jäänyt hänelle mutta
en ymmärrä miksi sitten otti ne kaksi kun ne eivät liikahtaneet mihinkään.
Ei sanonut suoraan tämä diakoni asioiden laitaa.
Jäi vähän ikävä jälkimaku tuosta laskujen piilottelusta..

[QUOTE="eräs";22505708]Mä vihdoin uskalsin kerran soittamaan sinne ja otin ne laskut mukaan. Otti osan ja luulin että ne maksetaan. Sain tehdä paljon tiedusteluja kunnes selvisi että kaksi laskua oli jäänyt hänelle mutta
en ymmärrä miksi sitten otti ne kaksi kun ne eivät liikahtaneet mihinkään.
Ei sanonut suoraan tämä diakoni asioiden laitaa.
Jäi vähän ikävä jälkimaku tuosta laskujen piilottelusta..[/QUOTE]

täytyy siis olla itsekin valppaana mitä tapahtuu...tämän siis totean itselle tuon kokemuksesi perusteella. en yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu. käski ottaa laskuja mukaan ja paperille tietoja tuloista.
oikeastaan lähinnä lähti siitä kun kysyin onko niillä joulun alla ruokajakelua ja toivon jos saisin sen 70€ lahjakortin.

Yhteistyössä