Olen tehnyt tänään vääriä asioita, laiska ja saamaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annuska

Jäsen
20.05.2004
178
0
16
Jos olisin ollut kunnon ihminen, olisin siivonnut tätä lukaalia. Olisipa mukavaa, kun olisi siistiä.

Sen sijaan olen käyttänyt pojan harrastuksessa, käynyt kaupassa ja sukulaisella lasten kanssa, nyt on litran pullatakina loppusuoralla, ja pyykkikone tyhjentämistä vailla.

Huono omatunto, kun en siivonnut, mutta toisaalta - ovatkohan nuo lapset siitä kovasti kärsineet. Ei ne kovin kärsiviltä näytä, pullasokeri suupielessä... mutta aikuinen minussa on nyt tyytymätön. :/

noo mä en oo tänää tehny yhtään mitään.. ei oo jaksanu siivota eikä tehty ruokaakaan vaan tilattiin pitsaa :D koko päivä menny melkeimpä tän koneen eessä napottaessa.. ei sitä aina jaksa :D

:o kun en oikein tiedä mitä sanoisi. Hirveesti olet tehnyt ja vielä olisi pitänyt keretä siivoamaan. No voithan siivota vaikka yöllä jos vaikka huono omatunto vaivaa niin ettet saa unta ;)

eiköhän lapsilla ole ollut mukava päivä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
:o kun en oikein tiedä mitä sanoisi. Hirveesti olet tehnyt ja vielä olisi pitänyt keretä siivoamaan. No voithan siivota vaikka yöllä jos vaikka huono omatunto vaivaa niin ettet saa unta ;)

eiköhän lapsilla ole ollut mukava päivä :)

Kiitos... se pullataikina olisi jäänyt tekemättä, jos olisin ollut kunnon ihminen... mutta kun minusta on ihan kiva leipoa, ja lisäksi uskon lujasti, että pullantuoksu silloin tällöin tekee hyvää lapsen henkiselle kasvulle... :D

eli toivon, että lapsi joskus isona muistelisi, että 'äiti teki aina pullaa ja se tuoksui ihanalle ja oli hyvää'. Että jotakin siitä rakkaudesta tuntuisi
nyt makuna ja tuoksuna, ja vielä vuosien päästä muistona.

Jos olisin lapsi, tykkäisin paljon enemmän sellaisesta äidistä joka vie mut harrastuksiin ja leipoo pullaa kuin sellaisesta, joka ois siivonnut koko päivän.
Siivota aina ehtii, nauti nyt niistä asioista mitä oot saanut aikaan!

Minusta on tosi surullista kuinka nykyaikana ihmiset luulee että pitää olla täydellinen joka asiassa, monilla hajoaa pää siinä hommassa. Mutta ymmärrän ja tiedän toki tunteen, kyllä itsekin siihen sorrun aika ajoin, kukapa ei sortuisi. Mutta siis ihan vaan siltä varalta, että et jo tietäisi tätä; huono omatuntosi on ihan naurettavaa, olet jo tehnyt todella paljon kotisi ja lapsiesi eteen, ei ole mitään maailman syytä olla huono omatunto. Ota loppuilta ihan rennosti vaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Hei, jos oletkin tehnyt eri asioista, kuin olisi "pitänyt", olet silti ollut aktiivinen ihminen, se on hyvä asia =)

No totta. Jotain on kuitenkin tullut tehtyä. =)

Minä olen tehnyt tänään myös vähän sivuten sitä mitä pitäisi, olen tehnyt lumitöitä, leiponut, pyykännyt ja tehnyt työtyötä (mikä olisi pitänyt tehdä jo, joten tein vapaapäivänä ) suunnittelutasolla, joten jäi imuroimatta. Mutta onneksi nuo pölykoirat siirtyvät korkeintaan metrin huomiseen mennessä, silloin ne pyydystän :D

Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
Minusta on tosi surullista kuinka nykyaikana ihmiset luulee että pitää olla täydellinen joka asiassa, monilla hajoaa pää siinä hommassa. Mutta ymmärrän ja tiedän toki tunteen, kyllä itsekin siihen sorrun aika ajoin, kukapa ei sortuisi. Mutta siis ihan vaan siltä varalta, että et jo tietäisi tätä; huono omatuntosi on ihan naurettavaa, olet jo tehnyt todella paljon kotisi ja lapsiesi eteen, ei ole mitään maailman syytä olla huono omatunto. Ota loppuilta ihan rennosti vaan :hug:

Amen, ihan totta, että pitäisi pyrkiä tyytymään. Kukaan meistä ei ole täydellinen eikä kukaan pysty parhaimpaansa läheskään joka päivä.

Kysymys on todellakin valinnoista, siitä mitä pitää tärkeänä tänään , tällä viikolla, tänä vuonna ja tässä elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:

Amen, ihan totta, että pitäisi pyrkiä tyytymään. Kukaan meistä ei ole täydellinen eikä kukaan pysty parhaimpaansa läheskään joka päivä.

Kysymys on todellakin valinnoista, siitä mitä pitää tärkeänä tänään , tällä viikolla, tänä vuonna ja tässä elämässä.
Minä kyllä protestoin tuota tyytymistä vastaan =)

Meillä on ainakin välillä päiviä että ei oikeesti tehdä yhtään mitään. Tänään on ollut sellainen. Hyvä kun jaksoi ruuan laittaa, muuten vaan leikitty lasten kanssa. Välillä on sit päiviä et saa aikaseks hirveesti kaikkea. Ei kannata stressata.

Sun päiväsihän kuulostaa tosi kivalle lauantaille =) Mä olen kanssa tehnyt tänään sitä sun tätä, vähän kyllä siivonnutkin. Mutta myös käynyt kaupassa, laittanut ruokaa ja leiponut. Lasten kanssa en juurikaan ole ehtinyt olemaan tai mitään tekemään, mutta vielä pitää leipoa lisää ja luulen, että siinä ovat mielellään apuna :)

Yhteistyössä