Olen tehnyt kauhean virheen, verotietäjiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Idiootti

Vieras
Olen ilmeisesti ilmoittanut toiminimen nettovarallisuuden väärin. Olen laskenut siihen mukaan pankkitilin saldon. Näin jo monta vuotta.

Liitteenä olevasta taseesta näkee, että summa on pankkitilin. Olen veroilmoitukseen laittanut sen väärään kohtaan ja siellä se vaikuttaa nettovarallisuuteen.

Mutta vaivautuukohan verottaja tällaisia korjailemaan vai toimiiko hän sarakkeeseen kirjoitetun summan mukaan.

Olen niin kauhuissani, että en saa kyllä tänään nukuttua.

Onko kenelläkään edes suunnilleen samanlaisia kokemuksia? Tietenkin huomenna soitan verottajalle, mutta nyt pitäisi saada nukuttuakin. :(

Noista jutuista en tiedä mutta mikä on kamalinta mikä vois tapahtua vaikka oisit tehnyt väärin?? Tuskin mitään sellaista että kannattaa yöunet menettää sen vuoksi.

Niin eli siis nettovarallisuus on näyttänyt enemmän kuin tosiasiassa on ollut? Nyt sitten selvität että miten paljon yrittäjä on nostanut tuloina (pääoma ja ansio) ja miten paljon niitä on verotettu. Tuohan vaikuttaa lähinnä siihen pääomatulon laskentaperusteeseen, eli jos nettovarallisuus on näyttänyt enemmän kuin oikeasti on niin yrittäjä on voinut nostaa enemmän pääomatuloverotuksen mukaista tuloa kuin mihin olisi ollut oikeutettu (pääomatulo-osuus 20% nettovarallisuudesta). Niinpä voipi mätkyjä tulla, riippuen tietysti miten on tuloja saanut ja miten tuloja on verotettu, vaikea sanoa ilman tarkempaa tietoa.

Kaikenlaisia mokia sattuu eikä tuo nyt ole pahimmasta päästä. Tiedän pahempiakin.

Yhteistyössä