Olen tällä hetkellä työtön ja hoitopaikkaa lapsille syksyksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm

Vieras
vaikuttaako hoitopaikan saantiin se että olen työtön tällä hetkellä? Tarkoitus on ennen hoitoonmenoa löytää jotain työtä, harjoittelua, tuettua työtä tai opiskelua.

Näyttäs menevän suuret hoitomaksut kun miehellä niin hyvät tulot. Jos menen työllistämistuella tms, käteen jää pari sataa hoitomaksujen jälkeen, harmittaa.

No et ehkä ole ekana jonossa saamassa sitä hoitopaikkaa, mut eipä se muuten vaikuta..Kannattaa varmaa pitää sit vaan osa-aikasesti lapsia hoidossa jos ite on kotona, säästää ainakin maksuissa..

[QUOTE="Maira";28588455]No et ehkä ole ekana jonossa saamassa sitä hoitopaikkaa, mut eipä se muuten vaikuta..Kannattaa varmaa pitää sit vaan osa-aikasesti lapsia hoidossa jos ite on kotona, säästää ainakin maksuissa..[/QUOTE]

Totta, siis tuo että kannattais pitää osa-aikaisesti hoidossa jos oon ite kotona. Hoitoasiat on ihan outoja mulle vielä kun oon lapset hoitanu tähän saakka kotona. Hain kokopäivähoitoa mutta lienee pystyy muuttelemaan hoitoaikoja tilanteen mukaan sitten syksyllä...?

[QUOTE="Vieras";28588470]Laitat lapset sit vasta hoitoon kun aloitat jonkun homman.
Nauti nyt lapsistasi. Kerran vain ovat pieniä.[/QUOTE]

Näimpä. =) Kuopus täyttää nyt kesällä 3 v ja alkaa olla "pakko" lähtä jonnekkin tämän äitinki ;)

Mun lapset on osa-aikaisesti olleet kevään hoidossa. Nyt sitten pitäisi päättää mitäs syksyllä, tällä hetkellä oon työtön. Pk-paikat saivat lähipäiväkodista, joten ei tekisi mieli irtisanoa paikkaa, kun kevät on kuljetettu 15km päähän. Toisaalta osa-aikasena pienempi 4v ei sopeutunut, vaan ujosteli koko ajan ja tädit oli sitä mieltä, että säännöllisempi hoito auttaisi (nyt 10pv/kk). Sinänsä olisi kiva olla kotona, mutta kun hakee töitä ja kursseille, niin sitten uusi paikka olisikin jossakin hevonkorvessa..

Mun lapset on osa-aikaisesti olleet kevään hoidossa. Nyt sitten pitäisi päättää mitäs syksyllä, tällä hetkellä oon työtön. Pk-paikat saivat lähipäiväkodista, joten ei tekisi mieli irtisanoa paikkaa, kun kevät on kuljetettu 15km päähän. Toisaalta osa-aikasena pienempi 4v ei sopeutunut, vaan ujosteli koko ajan ja tädit oli sitä mieltä, että säännöllisempi hoito auttaisi (nyt 10pv/kk). Sinänsä olisi kiva olla kotona, mutta kun hakee töitä ja kursseille, niin sitten uusi paikka olisikin jossakin hevonkorvessa..

Nämä on just monimutkaisia tilanteita... ei oikein tiiä että miten kannattais tehdä. Meilläki tulee omat vaikeutensa olemaan, asutaan sellaisessa paikassa että moneen isompaan kuntaan/kaupunkiin lähes sama matka ja mun piti päättää että sieltä mistä haen hoitopaikka, on mun melkein pakko löytää itselleni se työ/opiskelupaikka.

[QUOTE="Vieras";28588470]Laitat lapset sit vasta hoitoon kun aloitat jonkun homman.
Nauti nyt lapsistasi. Kerran vain ovat pieniä.[/QUOTE]

Pakko paikkaa on silti hakea jos meinaa syksyksi saada. Jonotusaika on kuitenkin sen 4 kk ja elokuun paikat on jo jaettu ja ryhmät muodostettu. Että aika myöhään ap on liikkeellä siihen nähden. Toivottavasti paikka löytyy inhimillisen matkan päästä!

[QUOTE="Niin";28588506]Pakko paikkaa on silti hakea jos meinaa syksyksi saada. Jonotusaika on kuitenkin sen 4 kk ja elokuun paikat on jo jaettu ja ryhmät muodostettu. Että aika myöhään ap on liikkeellä siihen nähden. Toivottavasti paikka löytyy inhimillisen matkan päästä![/QUOTE]

juu, tämä on just se huolestuttava asia kun nyt vasta hain hoitopaikkaa... saa nähdä miten käy!

Joka paikassa ei ole hesan ongelmaa.
Täällä saa heti paikan kun työt alkaa. Ei tarvi varmuuden vuoksi hakea mitään ja olla kuormittamassa paperitöitä.
Vielä täällä ei ole kaikkia syksyn paikkoja jaettu. Syksyyn on aikaa.
Asiaan palataan kk ennen kun hoito alkaa.

[QUOTE="Vieras";28588548]Joka paikassa ei ole hesan ongelmaa.
Täällä saa heti paikan kun työt alkaa. Ei tarvi varmuuden vuoksi hakea mitään ja olla kuormittamassa paperitöitä.
Vielä täällä ei ole kaikkia syksyn paikkoja jaettu. Syksyyn on aikaa.
Asiaan palataan kk ennen kun hoito alkaa.[/QUOTE]

Tuo kuulostaa kyllä ihan loistavalta. Olispa täälläkin noin!!

Ainakin täällä sen kokopäivähoidon tai toistepäin, voi muuttaa milloin vain. Mä hain lapsille hoitopaikat jo pari kk sit kun piti töiden alkaa, vaan eipä alkaneetkaan joten olen pitänyt paria päivää viikossa lapsia hoidossa, olin kotona tai en.

[QUOTE="hoitaja";28588597]jos asut eteläisessä suomessa kannnattaa kysellä yksityistä pph paikkaa. Moni kunta tukeeyksityistä ja lisäksi kelantuen saat yli 3v lapsesta n.171€[/QUOTE]

Kelan tukeen vaikuttaa varmaan meidän yhteiset tulot?

[QUOTE="hoitaja";28588631]kelan yksityisenhoidontukeen ei vaikuta tulot jokaisesta yli 3v lapsesta saat sen 171€
tai se maksetaan hoitajalle ja hoitaja vähentää sen teidän hoitomaksusta.[/QUOTE]

Kiitos tästä tiedosta! Tuntuu kuitenkin niin sekavalta nämä asiat.... :/ Onkohan nuo yksityiset hoitopaikat sitten muuten kalliimpia....

[QUOTE="a.p";28588477]Totta, siis tuo että kannattais pitää osa-aikaisesti hoidossa jos oon ite kotona. Hoitoasiat on ihan outoja mulle vielä kun oon lapset hoitanu tähän saakka kotona. Hain kokopäivähoitoa mutta lienee pystyy muuttelemaan hoitoaikoja tilanteen mukaan sitten syksyllä...?[/QUOTE]

ei..jos sulle on myönnetty osapäivähoitopaikka,et voi muuttaa ilmoittamalla sitä kokopäiväiseksi! lyhentää aina voi,mutta ei pidentää..

eli jos sulla on osa-aikasopimus...niin lapset voi sinä aika olla hoidossa.

jos sulla on koko päivähoitopaikka...niin sitte maks aika on 10h vuorokaudessa

Yhteistyössä