olen syönyt voikukan lehtiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nam"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nam";23902248]Onko kuusenkerkät niitä vaaleanvihreitä oksan päässä? Voiko syödä sellaisenaan? :p[/QUOTE]

Mulle tuli mieleen joku lintulaji, mut kai ne kuusenkerkät on sit noita havupuiden vaaleenvihrei torsoi :D

Olen syönyt. Meilläkin on nyt tosin nokkoskausi, just pyöräytin niitä kuivurissa hirveen satsin.
Lopuista ajattelin iltapalaksi keittoa tai lettuja.

Mutta on tuolla vielä pihalla nuoria voikukanlehtiäkin, ja ratamo alkaa olla parhaimmillaan.

Viinimarjan ja vadelmanlehdistä teen teetä, jos oikein innostun jossain vaiheessa, niin simaakin.

Hekottelen täällä tuolle graalilohelle. :D

Meidän koira syö voikukannuppuja ja kukintoja. :O Sitten ihmettelen, miksi sille ei tavallinen ruoka maistu.

onpas täällä käteviä ihmisiä..mullakin olisi kuivuri mutta minkäs teet kun peukalo on keskellä kämmentä:p en koskaan saa aikaseks tehsä mitään oman pihan herkkuja:(tai viime vuonna kuivasin omenoita ja syötin niitä pojulle karkkeina..ilkeä äiti:p

Kuules sinä, joka meinaat että villivihannekset on risuja tai roskia, olet kovin tietämätön! Voikukan sileät lehdet ei eroa tammenlehtisalaatista paitsi olemalla ilmaisia ja sillä, että voikukka sisältää paljon C- ja A-vitamiineja, kalsiumia, rautaa sekä muita kivennäisaineita.

Kuusenkerkkä on mauste ja siitä tehdään mm. kuohuviinimäistä juomaa.

Yhteistyössä