Olen syönyt 1,5 vuotta nikotiinipurkkaa ja nyt huomasn olevani täysin koukussa siihen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Magia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Magia"

Vieras
Olen yrittänyt minta kertaa lopettaa tupakan polton ja nyt olen viimein ollut polttamatta 1,5 vuotta ja havaitsin muutama kuukausinsitten ettei minun edes enää tee mieli tupakkaa. Joskus keväällä vielä haistelin tupakan savua ja mietin kuinka ihanaa olisi istua ja poltella tupakkaa kaikessa rauhassa.

Tajusin myös muutama kuukausi sitten, että olen aivan koukussa nikotiinipurkkaan ja sitä menee paljon päivässä. Hetkittäin olen kokeillut ottaa aina vain puolikkaan kerrallaan, ottaa tavallisen purkan nikotiinipurkan sijaan, päättänyt ties montako kertaa, että tämä on viimeinen paketti jonka ostan. Niin ja sitten nämä suunnitelmat toimivat ehkä puoli päivää ja huomaamatta lipsun mässytyämään nikotiinipurkkaa kokoajan :( kaupan kassajonossa päätän, että vielä tämän kerrannostan mutta kun nikotiinipurkat on loppu/ vähissä on "pakko" saada lisää ja keksin jonkun tekosyyn mennä kauppaan.

Mistäköhän ihmeestä saisin itsekuria lopettaa tuon epäterveellisen purkan käyttö. Olen siitä yhtä riippuvainen kuin aikaisemmin tupakasta :(

Kokeile lukea Allen Carrin Stumppaa tähän. Se on oikeastaan tarkoitettu avuksi tupakoinnin lopettamiseen, mutta kyllä se auttaa nikotiinituotteisiin ylipäätänsä.

Itse lopetin röökaamisen luomuna eli en käyttänyt mitään korvaustuotteita, en edes tavallista purkkaa. Ei niihin vieroitusoireisiin ihan oikeasti kuole. Hengitä rauhallisesti ja syvään, ota lasi raikasta vettä jos on paha hetki, menee nopeasti ohi eikä kestä tunteja.

Ikävää, mutta muista että nikotiinipurkka on terveellisempi vaihtoehto tupakoinnille. Et ole epäonnistunut, vaikka käyttäisit sitä koko loppuelämän. Älä ikinä koske enää savukkeisiin.

Annostele itelles X määrä purkkaa/pv ja päätä päivän mittaa, koska nappaat seuraavan suuhusi. Muutaman päivän välein vähennät sitä määrää sit ja lopulta lopetat. Tai koita nikotiinilaastareilla. Minä kans lopetin luomuna, just siks, etten halua jäädä purkkaan/muihin valmisteisiin koukkuun. Ekat 3pv oli pahimmat, mutta hengissä olen edelleen ja nyt jo yli 2kk savuttomana.

Minäkin suosittelisin tuota että mietit itsellesi "aikataulun" minkä mukaan sitä purkkaa syöt ja pidennät sitten aikavälejä pikku hiljaa. Jos on pakko niin mäystät sitten sitä yhtä ja samaa purkkaa tai sen tilalla tavallista purkkaa kunnes tulee seuraava "rajapyykki". Vaihda myös suosikkimakusi johonkin toiseen joka ei maistu yhtä hyvältä.

Olen syönyt nikotiinipurkkaa vuodesta -88. n. 1 paketti / 2 vrktta. Täysin koukussa. Olen monta kertaa yrittäny lopettaa. Ihmettelen kyllä, että miten tämä riippuvuus niin syvällä sielussani. Tupakan lopetin seinään nikotiinipurkan avulla.

Ohjeen mukaisessa käytössä purkan määrää aletaan laskemaan päivätasolla jo kuukauden jauhamisen jälkeen. Määrää vähennetään kunnes purkkaa menee enää 1-3 palaa päivässä. Sen jälkeen se lopetetaan täysin.

Yhteistyössä