Olen sitten pistänyt exän huumevelkoihin 400 e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minnie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minnie"

Vieras
tänä syksynä...
Alunalkaen halusin jeesata sitä, kun sillä oli vuokra rästissä ja annoin siihen 300 e. No, ne rahat olikin menny aineisiin.
Tänään tuli sitten puhelu että voinko mitenkään lainata 150 e kun hän on kusessa huumevelan takia. No, lopulta pistin 100 e tilille.
Tajuan kyllä että tätä menoo oon puilla paljailla.
Aineet on kalliita ja rahaa palaa, pakko pistää hana kiinni.
Sanoin kyllä että en halua enää yhtään enempää rahottaa hänen huumeidenkäyttöään.
Toivon vain, että tsemppais nyt, mut ymmärrän jos ei jaksa kaiken sen kökön jälkeen, mitä se on joutunut kokemaan.

Kannattisiko laittaa välit tuollaiseen kokonaan poikki?
Syyllistyt periaatteessa itsekin rikokseen.

En mä voi ikinä katkaista välejä kokonaan, kun ollaan oltu niin kauan kavereita, mut en kyllä pysty enempää rahaa antamaan, en oo rikas itekään.
Niin ja ei kai rahan antaminen/lainaaminen oo rikos. Enempää mä en nuita hommista oo kysyny, sen vaan että mitä käyttää.

Mä tein yhden läheisen ihmisen (narkki) kanssa niin etten suostunut lainaamaan rahaa, mutta jos esim. tarvitsi ruokaa niin mentiin yhdessä kauppaan ostamaan ruokaa tai vein sille sellaisia ruokia joita tiesin että pystyy syömään vaikka olisikin rankka vaihe menossa. Ja tupakkaa ostin tms. Mutta en antanut käteistä ikinä...

Mä tein yhden läheisen ihmisen (narkki) kanssa niin etten suostunut lainaamaan rahaa, mutta jos esim. tarvitsi ruokaa niin mentiin yhdessä kauppaan ostamaan ruokaa tai vein sille sellaisia ruokia joita tiesin että pystyy syömään vaikka olisikin rankka vaihe menossa. Ja tupakkaa ostin tms. Mutta en antanut käteistä ikinä...

Ruokakassi on hyvä. Tai jos vuokraa pitää maksaa, niin maksu suoraan vuokranantajan tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Sun rahat menee huumeisiin todennäköisemmin kuin velkojen maksuun. Paras kun pistät pelin heti poikki.

Jep, niin kävi ainakin sen vuokrarahan kans, hän kyllä sen ite myönsi.
Tää toinen summa menee velkaan. Ois pitäny saada tuo summa kuulemma kanikonttorista mut ei saanukkaan ja joutu pulaan.
toistaiseks uskon kyllä hänen sanoihinsa.
joo, mut jokatapauksessa en enää maksele ellei joku juokse tosiaan kirveen kans perässä.

No jos toisella on vaikka tappotuomio huumevelkojen takia niin kyllä mä autan jos voin.
Siellä ei päätä silitellä jos ei rahat tuu niinkun on sovittu.

Ja kun rahat tulee, kiristetään kohta lisää rahaa ja taas lisää.
Se on sellainen kierre, että ulkopuoliset eikä välttämättä käyttäjä itsekään voi yhtään mitään.

KUKAAN ei voi narkkaria auttaa jos hän jatkaa käyttöä tai niissä piireissä liikkumista. Sinä voit ainoastaan valita menetkö itse tavalla tai toisella mukaan, vai hankitko oman turvallisen ja terveellisen elämän. Narkkarin kanssa on hyvin vaikeaa (ellei jopa mahdotonta) olla ystävä.

Tuo vuokran maksu tai ruoan osto on jo parempi idea kuin rahan antaminen, mutta sekin vain tarkoittaa sitä, että on enemmän rahaa aineisiin kun ei tarvi vuokraa maksaa eikä ruokaa ostaa. Valitettavasti narkit eivät yleensä aineista eroon pääse ennen kuin ollaan ihan pohjalla. Niinpä kaikenlainen rahallinen auttaminen vaan pahentaa tilannetta. Monelle se pohja tulee vastaan vasta sitten kun ollaan asunnottomia, jos silloinkaan.

Ei narkille käteistä ikinä!!! Kierre on valmis ... ne muistaa et kerran lainaat = aina lainaat, sit alkaa itkut, huudot, syytökset, uhkailutkin jos et enaa annakaan rahaa.

Jos laitan mun tilinumeron sulle ni laitatko pari sataa kun sulla kerran tuntuu sitä olevan ylimäärästä. Ei herramazeezuz kuin sä voit olla niin tyhmä et maksat sen käyttöä? nko sulle ok että sun rahoilla joku vetää päätä sekasin? Siis herää nyt jumalauta todellisuuteen, on nimittäin sellanen juttu, että ku se sun eksäs ei niitä elkoja maksa, tulee hyvin nopeesti perintämiehet sun ovelle kun tiedetään, että sä piittaat ja maksat.
Ei siinä mitään, jos sun mielestä puukonvarsi siinä pillunhuulilla on kiva kokemus ni anti mennä vaan. Luuletko, että eksäs itku auttaa siinä vaiheessa yhtään? Ei auta. Kestää muuten pitkään parantuu nuo alapään viiltohaavat.

Yhteistyössä