olen siis niin veetuuntunu tuohon mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "johannaK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"johannaK"

Vieras
eilinen yhtä tappelua. tämä aamu, heti ku herättiin alkoi huuto konsertilla kun mies taas vain päätti ilmottaa et hän lähtee töihin vaikka oli sovittu et tänään vp ja käydään asuntoja katsomassa. siitä seurasi huuto nii että parivuotiaski säikähti ja alkoi itkemään.
naurettavaa mutta tässä tilanteessa tuntuu et tääki oli maailman loppu, mies oli syöny jääkaapista mun itelle täksi päiväksi varaamani ruoan ja nyt sitte passitin sen hakemaan mulle uuen. sinne se meni kauppaan....
meän elämä on yhtä tappelua. tuntuu et kiinni karsisin jos lähelle tulis. seksielämä ei vois vähempää kiinnostaa (ällöttää koko ajatus). oliskoha parempi hakea omat asunnot ja katsella elämää erillään... ei tästä nimittäin tule tälläkaan tavalla mitään et lapsi joutuu itkemään kun vanhemmat vain huutaa toisilleen. miehen työ ajat ihan miten sattuu, saattaa keskellä yötä joutua lähtemään ilmottaa aina vaan et hän menee. kaikki suunnitelmat niin perheen kesken kuin minun joutuu aina peruuntuun ku mies on jatkuvassa päivystyksessä. työtä en kerro ettei kukaan tunnista...mut siis päivystysvalmius on aina.

olen niin väsyny koko ajan et tuntuu et sais vain nukkua vähän aikaa. vaikka ees pari päivää. en jaksa tätä:/

Aivan turhaa huutaa jos toinen lähtee töihin. Onhan sulla ollut tiedossa, että miehellä on oltava päivystysvalmius. Ja sillon pitää lähtee kun kutsutaan. Ja toi, että lähetit sen hakemaan kaupasta sulla uutta ruokaa kuulostaa ihan hölmöltä. Katsopa nyt peiliin.

Etkö ollut tietoinen miehesi työstä / ammatista ja sen vaativuudesta ennen perheen perustamista?

Itse en voi käsittää, mikä tuossa tilanteessa on niin karmeeta. Ehkä vähän ärsyttävää (siirtää aina vapaa-ajan rientoja miehen työn mukaan), mutta ei sen fataalimpaa.

lapsi itkee kun vanhemmat huutaa - oiskohan siitä järkevämpi päätellä, että mitäs jos lopettaisitte sen huutamisen vähintään lapsen aikana. Jos antaa itelleen luvan huutaa kunnes kitapurje irtoaa ja osapuolet päättää häipyä, niin kaikki suhteet päättyy tuohon. Vaihtamalla vain lyhenee se onnen aika alussa.

Lapsen turvallisuudentunne hupenee jatkuvaan huutamiseen. Se hupenee myös erossa. Ja te isot huudatte nyt myös siksi, että turvallisuudentunne on uhattuna.

Ei pidä aliarvioida stressiä, joka syntyy jatkuvassa päivystysvelvollisuudessa. Mutta sitä täytyy oppia käsittelemään, ja miehen olisi syytä oppia hyvittämään jotenkin äkkilähtöjään. Totta kai häntä loukkaa, jos hyökkäät hänen kimppuunsa siksi, että hän yrittää tehdä osansa perheen elättämiseksi. Silloin tulee tunne, että mitä tahansa hän tekee se menee väärin. Sitä sanotaan umpikujan tunteeksi.

Jos kritisoit, kerro mitä olisit häneltä halunnut kyseisessä tilanteessa tai sen jälkeen, sen sijaan että sanot että se mitä hän teki oli tyhmää. Kerro myös miksi se on sinulle niin tärkeää.

Lue hyviä parisuhdeoppaita alkajaisiksi, ja mieti mitkä ne sun pelot ja ahdistukset syvimmillään on. Nyt olet niin vereslihalla, että reagoit raivolla kaikkeen ärsytykseen miettimättä, olitko kohtuuton.

Ja kakkosta on sen verran myötäiltävä, että kyllä sä nyt tosiaan olit kohtuuton (ja varmasti oli mieskin osaltaan). Mutta ennen kaikkea, te molemmat teette väärin lasta kohtaan. Sitä ei voi korjata sillä, että tekee vielä enemmän väärin ja lähtee rikkomaan lapsen ainokaisen perheen opiskelematta ensin, miten parisuhteessa ylipäätään voi onnistua.

Huutamisen määrästä ei voi päätellä mitään rakkauden määrästä. Paitsi sen, että jos sitä ei olisi yhtään, kumpikaan ei olisi paikalla kidutettavana. Mutta keneltäkään ei voi olettaa, että hän haluaisi ottaa henkisesti turpiin uudelleen, kun on vielä nenä kipeä edellisestä. Jos kerran on eilen huudettu, ei voi olettaa etteikö se vaikuttaisi halukkuuteen tehdä tänään mitään yhdessä. Minäkin olisin lähtenyt töihin miehen sijassa, ja olen sentään nainen.

Ongelman ydin taidat olla sinä itse, ei mies. Mieshän yrittää elättää perhettään ja siksi käy töissä. Et sinä voi suuttua siitä, että toinen menee töihin. Sitten olisi ihan eri asia, jos mies lähtisi joihinkin omiin turhiin menoihinsa.
Älkää huutako toisillenne lapsen aikana. Lapsi tuntee olonsa turvattomaksi ja alkaa vielä pelätä teitä.

Yhteistyössä