Olen saanut yllättävää, negatiivista, palautetta kaasoiltani morsiuskimpustani. Ei kai se

• Viestiketjun aloittaja Kesäkuun morsmaikko
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Kallat ovat joskus olleet lähinnä hautajaiskukkia, mutta kyllä niitä nykyään näkee todella paljon morsiuskimpuissa. Eli siitä vaan, otat kalloja jos se kerran sun mieleesi on :).

"vieras"
Kalla on kaunis kukka. Morsiuskimpussa en kyllä ole sitä nähnyt, mutta kaipa morsian saa itse päättää mitä haluaa. Valkoinen kalla ja siihen jotain lisukkeita ympärille, se varmasti onkin ihanan näköinen.

"vieras"
Aika monille tulee kalloista hautajaiset mieleen. Kaunis kukka kyllä. Voithan tehdä toisenlaisenkimpun ja ottaa esim. hääkuviin kallan mukaan. Ainakin mun mielestä kalla on kaunein yksittäin. Saattaisi sopia kuvaan hyvin. Hääkimppuna saat kyllä kuulla asiasta ja silloin kukka ei ehkä tunnu niin hyvältä valinnalta.

Minulla oli kalloja hääkimpussa, eikä siitä mitään sanomista tullut. Tiesin kyllä, että hutajaisissa on tapana käyttää. Tosin mitä noita hääpalstoja sun muita silloin seurasin, niin taitaa nykyään olla aika yleinen kukka myös häissä. Melkein muotikukka :) Että tokihan sinä kalloja laitat kimppuut ja annat muiden mähistä :)

Valkoisen kallan yksi merkitys on suru, joten ei mikään ihme että se on hautajaiskukkana ehkäpä se suosituin.
Itsekin pidän niistä todella paljon, mutten varmaankaan laittaisi hääkimppuuni sellaista, jonka merkitys on jotain pahaa. Sen verran taikauskoinen olen. :)

No voi hyvää päivää noita sun kaasoja. Myös hääkimpuissa yleinen lilja on yleinen hautavihkoissakin, mä itse esim. miellän sen enemmän hautajaiskukaksi kuin kallan. Mulla oli kallakimppu omissa häissäni jo kuusi vuotta sitten, eikä edes yli 80-vuotias isomummoni maininnut mitään "hautajaiskukan" käytöstä.

tiptip
Minulla oli häissä 2007 pyöreänmuotoinen hääkimppu valkoisista kalloista, ruusuista ja eustomasta. Todella hieno oli, olin tosi tyytyväinen!! Ja miehellä myös kallasta viehe. Kukaan ei sanonut meille mitään kukkavalinnasta.

Mun hääkimppuni koostuu valkoisista kalloista ja valkoisista liljoista. Ja mikä kamalinta, ne on silkkikukkia!!
Myös sulhasen, bestmanin ja isäni viehe on valkoinen kalla - silkkinen!

Kaasot varmaan pyörtyis jos kuulis.

a.p.
Taidanpa näyttää nämä palautteenne kaasoilleni. Kiitos teille! Kyllä pidän pääni. Jos kalla on surun kukka, se saa ilmentää suruani siitä, etteivät vanhempani voi osallistua hääjuhlaamme. Aion viedä hääkimppuni vanhempieni haudalle juhlan jälkeen.

"plop"
Jos googlaat kukkien merkityksen niin valkoinen kalla tarkoittaa surua tai ylvästä rakkautta. Joten eiköhän morsiuskimppuun sovi. Jos siis kukkienkieli ja merkitys on kaasoille niin tärkeä, että vaikuttaa hieädn mieltymyksiin siinä mikä kaunista ja sopivaa :)

http://www.floristi.net/kukkienkieli.html

"Piaf"
Unohda mitä muut kommentoivat. Mulla oli pelkkiä kalloja hääkimpussa ja leiskuvan punainen puku ja olen onnellinen että teimme juuri niinkuin hyvältä tuntui. Kalla on yleinen hautajaisissa mutta kuten moni jo kommentoikin, nykyään myös suosittu hääkukka. Minusta puhtaanvalkoisten "hautajaiskukkien" dramatiikka oli jopa aika upea mauste: "Kunnes kuolema meidät erottaa". Takana oli jo 15 vuotta onnellista yhdessäoloa.

Yhteistyössä