Olen raskaana,onkohan runsaasta glögin juonnista haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
eikä ole tyhmä kysymys sillä siinähän on niitä erikoisia mausteita,esim.inkivääriä jne.
Sitähän ei ainakaan suositella raskaana oleville...

itse oon juonut,kun on niin hyvää,aikas monta lasia päivässä,ja vasta ny hokasin että onkohan siitä jotain haittaa..

??

niin,ihan alkoholittomia kaupan tuotteita juonut nyt viikon verran 2-3 lasia päivässä,mukavaa lämpimänä,kun en pysty kahvia tai teetä juomaan..

inkivääri pelkästään on vältettävien listalla mutta mietin että voiko tällainen juoman mausteena oleminen vaikuttaa..hmm.

no täytyy harkita:/

miksi kaikista syömisistä ja juomisista nostetaan kauhea haloo, kaikkea kohtuudella olit raskaana tai et. Raskaana olevat nyt varmasti tajuavatkin jättää alkoholin ainakin pois :D Minäkin olen raskaana enkä aio jättää pois glögiä, pipareita saatika maksalaatikkoa "joulunaikaan", hölmöä sanoa joulunaikaan jo lokakuussa, mutta nythän tämä jouluhössötys jo alkaa :D

Mie olen itse vain miettinyt sitä kuinka paljon sokeria tuossa glögissä on, koska joudun rd:n takia noita miettimään. En ole ajatellutkaan koko inkivääriä, mutta taidan kysäistä neuvolasta mitä siellä sanotaan tuosta glögistä. LA on joulukuussa ja kaveri varoitteli, että glögi voi vaikuttaa lapsen vatsaa, joten ajattelin alkaa sitä juomaan tässä ennen lapsen syntymää, että edes jonkin verran näin joulun lähellä pääsee sitä juomaan.

Muistelen kyllä, että jossain sanottiin, että kohtuudella voi inkivääriäkin käyttää, kunhan ei joka päivä sitä syö. Joten luulisi, että se määrä mitä glögissä sitä on, niin ei haittaisi.

Viimeksi muokattu:
Mie olen itse vain miettinyt sitä kuinka paljon sokeria tuossa glögissä on, koska joudun rd:n takia noita miettimään. En ole ajatellutkaan koko inkivääriä, mutta taidan kysäistä neuvolasta mitä siellä sanotaan tuosta glögistä. LA on joulukuussa ja kaveri varoitteli, että glögi voi vaikuttaa lapsen vatsaa, joten ajattelin alkaa sitä juomaan tässä ennen lapsen syntymää, että edes jonkin verran näin joulun lähellä pääsee sitä juomaan.

Muistelen kyllä, että jossain sanottiin, että kohtuudella voi inkivääriäkin käyttää, kunhan ei joka päivä sitä syö. Joten luulisi, että se määrä mitä glögissä sitä on, niin ei haittaisi.

Hiilareita 11,9 g/ 100 g.

Gl

Vuosi sitten kun odotin esikoistani en edes tajunnut että glögissäkin on jotain kiellettyä :D Join lähemmäs litran päivässä, ja ihan terve tyttö tuossa vieressä nyt leikkii. Tuskin siis ihan kamalan paha juttu on.

Meinas iskeä paniikki. Minullakin on kauhea himo glögiin enkä edes ajatellut, että se voisi olla vaaraksi (tainno.. mikäpä nykyisten suositusten mukaan ei olisi vaaraksi). Kyllä silti ajattelin juoda glögiä lähemmäs litran päivässä

Jotkut äidit nyt on erilaisia kuin toiset.. jotkut haluaa olla varmoja ja on huolissaan kasvavasta lapsestaan jotkut ei niinkään jotkut vetää vaikka tupakkaakin. Yhtätämä kaikki nykyajan ruissa on jos jotain myrkkyä että kyllä selvää kannattaa ottaakkin.