Olen raskaana ja poltan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeatulevaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeatulevaäiti

Vieras
Elämä on yhtä h*******,miehen kanssa ero tulossa,koska mies jäi kiinni suhteesta yhteiseen kaveriimme ja haluaa jatkaa sen naisen kanssa.en ikinä ajatellut polttavani raskausaikana,nyt on mennyt 3-10 tupakkaa päivässä.vihaan itseäni paljon ja mietin välillä itsemurhaa.olen lukenut mitä tupakointi aiheuttaa ja tuntuu että olen myrkyttänyt ja pilannut lapsen jo kokonaan ja ihan turha edes lopettaa..tällä hetkellä menossa rv 10+1 ja koko ajan olen polttanut:( .en olisi ansainnut tätä lasta:(.onko muita jotka on ollu samassa tilanteessa?jos lopettaisin nyt,onko enää mitään mahdollisuutta saada tervettä lasta?

onneksi olkoon, et ole ensimmäinen äiti maailmassa joka polttaa (tuskin viimeinenkään). mahdollisuudet terveeseen lapseen ovat pienemmät jos tupakoit, joten kannattaa lopettaa! Vaikka oletkin polttanut voit silti saada terveen lapsen.

Sulla on täydet mahdollisuudet saada täysin terve lapsi!!! Tekemällä itsemurhan pilaat lapsesi tulevaisuuden 110% todennäköisyydellä. ÄLÄ VIHAA ITSEÄSI!!! Ero varmasti tuottaa henkistä tuskaa, puhu asiasta vaikka neuvolassa.

Nyt reipastu! Rööki pois ja ala tehdä duunia itsesi kanssa erosta ja masennuksesta. Ja paskat sä tolla tupakalla mitään vammoja oo lapselle saanut, höpöä. Kysy vaikka lääkäriltä.. Ja noi itsemurhajutut heität pois, ei se mitään auta, samat asiat sun on kuitenkin joskus käsiteltävä.

kiitos teille.tein päätöksen:pysyn tupakasta erossa vaikka välillä tuntuisi kuinka vaikealta.tuntuu vaan että peli on menetetty ja lapsi on jo pilalla:(.

nyt tsemppiä vaan tupakka-asiassa. ja muista että jos "retkahdat" et syyllistä itseäsi vaan aloitat uudestaan savuttomuuden. Jos poltat yrität heittää röökin jo parin savun jälkeen pois jne. eli aina JOka käänteessä yrität vähentää tupakan määrää. prasta tietenkin jos pystyt olemaan kokonaan polttamatta...

kiitos tsempistä!kyllä minä nyt aion täysillä yrittää päästä eroon tupakista kokonaan.se tuntuu vaikealta mutta yritän nyt elää päivä kerrallaan.

tänään on jäänyt tupakit polttamatta.tuhkakupin heitin pois,samoin jäljellä olevat tupakat.yritän mennä hetki kerrallaan.otin purkkaa suuhun ja avasin parvekkeen oven ja hengitän raikasta ilmaa.masussa tuntuu nipistelyä.toivottavasti pieni voi hyvin ja syntyy terveenä.minä teen tästä eteenpäin ainakin kaikkeni sen eteen.

Raskausajan tupakointi ei tarkoita sitä, että olisit huono äiti. Huono äiti laiminlyö lapsiaan tavalla tai toisella. Ymmärrän, että nikotiiniriippuvuus on erittäin hankala asia, ei sitä tuosta vain lopeta, etenkään jos on stressiä muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja surkeatulevaäiti:
tänään on jäänyt tupakit polttamatta.tuhkakupin heitin pois,samoin jäljellä olevat tupakat.yritän mennä hetki kerrallaan.otin purkkaa suuhun ja avasin parvekkeen oven ja hengitän raikasta ilmaa.masussa tuntuu nipistelyä.toivottavasti pieni voi hyvin ja syntyy terveenä.minä teen tästä eteenpäin ainakin kaikkeni sen eteen.

hyvä! Jokainen tupakki jonka jätät polttamatta lisää lapsen mahdollisuutta syntyä terveenä!

Eräs entinen neuvolantäti käski minut tupakille, ensimmäistä odottaessani. Oli hermot niin kireellä ja yritin lopettaa. Sanoi vaan, että aski tolkulla pitäisi polttaa, jotta sikiölle siitä olisi haittaa. En sitten tiedä, jokainen tehköön niin kuin itse haluaa. Mitä vähemmän sen parempi. Itse lopettanut koko touhun, eikä ole ikävä sitä ainaista "koska pääsee tupakille" tunnetta.

Yhteistyössä