olen raskaana ja painan 140 kg... nyt näillä helteillä on jo vaikeeta, vaikka viikkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helpommin sanottu ku tehty (tiedän) mut koita syödä kevyesti, ja syö joka päivä jotain sellasta mikä poistaa nestettä (esim. ananas tai mansikat) ja muista juoda riittävästi. Mulla ainakin turvottanu helteillä ihan hirveesti raskaana ja se moninkertaistaa sen "tuskan".

Raskaana ollessa ei liikunta ole kiellettyä joten liiku silloin kun on viileämpää ja huomaat että olo keventyy ihan huomaamatta. Edellyttäen tietenkin ettet mätä herkkuja :D
Raskaana ei voi laihduttaa, mutta liikuntaa voi aina lisätä ja katsoa tarkemmin mitä suuhunsa laittaa.

Juo paljon vettä, suosi tuoreita kotimaisia marjoja ja kasviksia. Kesä on erinomaisen hyvä aika tarkkailla painoa, kun kaikkea saa tuoreena. Itsekin olen lapseni saanut suhteellisen tuhdissa kunnossa, mutta raskausaikana liikkumalla ja tarkkailemalla syömisiä, painoa ei ole tullut raskausaikoina. Se on auttanut jaksamisessa:)

Mulla putos paino eka neuvola-viikko synnytyksestä 16 kiloa, en laihduttamalla laihduttanut raskausaikana. Raskausdiabetes ja lähes loppuun asti kestänyt pahoinvointi "rajotti" syömistä. Synnytin terveen 4 kiloisen pojan rv 38+2, kaikista ongelmista huolimatta. Ainut fyysinen vaiva raskauden aikana oli kipeytynyt selkä noin rv 15 ja siinä kaikki. Ja ikääkin on jo +30v. Hikiliikunta jäi jo alkumetreillä, pahoinvointi+työ vei mehut. Kävelyä jatkoin kuitenkin loppuun asti. Uiminen on ainakin tosi hyvä helpottaja jos ei ole mitään esteitä sille.

No painoa on kyllä ihan hirvittävän paljon, tuossa on jo sydänkohtauksen vaara....Ei taida raskaudesta johtua kilot mutta ainahan raskaana ollessa on tukalampi olo, varsinkin viimeisinä viikkoina kun vauva painaa keuhkojakin kasaan. Toivon todella voimia sinulle, että onnistut laihduttamaan sitten kun vauva on maaillmassa!

Omalla kohdallani raskaus alkoi pari vuotta sitten huhtikuussa, painoa oli silloin 110kg. Alku ei tuntunut missään kun vauva oli vasta niin pieni. Itse en saanut painoa kuriin raskauden aikana ja viimeisilläni painoin jo 130kg, synnytys ja muu raskaus meni silti ihan hyvin ja painokin laski vaunuillessa vauvan kanssa. Tsemppiä raskauteen, kyllä ne ilmat tästä viilenee :)

Uusimmat

Yhteistyössä