Olen puhelinmyyjä, saa kysyä! :D

• Viestiketjun aloittaja puhelinmyyjä
  • Ensimmäinen viesti
kysymyksiä palkasta
Saatko peruspalkan + provisiot?
Tuleeko palkka soitetuilta tunneilta vai koko työssaoloajalta?
Jos palkka tulee soitetuilta tunneilta niin moneltako tunnilta saat palkan, jos olet töissä esim. 8 tuntia?
Kiitos =)

"Vieras"
Miten luulet sen hirvittävän litannian alussa ja palturin selittämisen lisäävän kenenkään ostohaluja?

Kolkuttaako joskus omatunto kun huijaat jonkun mummelin tai pappelin ostamaan jotain soopaa soopahintaan?

puhelinmyyjä
- ensimmäiselle ja toiselle kysyjälle; En todellakaan tykkää työstäni, täytyy olla varmaan masokisti jos siitä tykkää! :D
- Sitä en osaa sanoa kuinka monessa puhelussa myyn, koska meillä on niin erilaisia projekteja, olen aika nopsa puhumaan, joten puheluiden keskipituus on n.2 min :D Soittojärjestelmä on kyllä aika huono ja sekava :/
- Palkka on ihan ok työtunteihin suhteutettuna, olen juuri valmistunut aivan toiselta alaltai ja kyllähän sitä aina ajatuksen tasolla etsii uutta työtä, mutta eipä ole kyllä tullut haettuakaan muuta..
- Palkka on pohja+provisio ja pohjapalkka tulee koko työssäoloajalta. Soittoaika ei vaikuta oikeastaan muuhun kuin siihen kuinka paljon tulee kauppaa --> provisiot.
-

Puhelinmyyjä
- En koskaan valehtele, mutta joskus joku luvattu asia on jäänyt hoitamatta (no onhan sekin tietysti valehteua..)
- En selitä alussa hirvittäviä litannioita vaan menen suoraan asiaan, jolloin asiakas saa heti sanoa jos ei ole kiinnostunut, ja tällöin jätän aika nopeasti rauhaan.. En myöskään huijjaa mummoja ja pappoja ostamaan soopaa, juuri sen vuoksi, että muuten omatunto todellakin kolkuttaisi.

puhelinmyyjä
- Vastaukset ovat niin samankaltaisia, että kauheasti ei ole jäänyt mieleen. Mieleenpainuvin oli ehkä, kun asiakas ei sanonut muuta kuin "haista vittu!" ja löi luurin korvaan :D
- Tuo en aio ostaa mitään, älä haaskaa aikaa on kyllä tosi yleinen vastaus, enkä itse ainakaan ota pahalla sitä, etenkään jos sen sanoo ystävällisellä äänellä. Ja toisaalta niinhän se on, jos asiakas on aivan satavarma ettei aio ostaa, niin kyllähän se säästää myyjän aikaa.

puhelinmyyjä
Varmaan riittäisi, mutta opiskelujen loppupuolella terveyteni petti, enkä pysty sitä ammattia enää tekemään :/ Lähinnä kerään siis voimia, että jaksaisin opiskella uuden ammatin.

"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä;25731857:
Varmaan riittäisi, mutta opiskelujen loppupuolella terveyteni petti, enkä pysty sitä ammattia enää tekemään :/ Lähinnä kerään siis voimia, että jaksaisin opiskella uuden ammatin.
Voi harmi, voimia :(

fd
jos kerran rahaa ei tule myyntien mukaan (suoranaisesti) niin miksihän jotkut myyjät on tosi töykeitä jos ei aio ostaa mitään..? kerran eräs alkoi siinä erittäin ärsyttävällä äänellä vänkäämään että noh,onko se nyt näin pienestä kiinni,eikö ole näin pieneen juttuun rahaa. ja on noita ollut muitakin.

Yhteistyössä