Olen pitkällä s.lomalla ja huonossa taloudellisessa tilanteessa, menen jakamaan mainoksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jakaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jakaja

Vieras
Olen niin pitkään katsellut mieheni hapanta naamaa kun en tuo yhteiseen pottiin "kunnolla rahaa" koska olen s. lomalla (kelan minimi s.päivärahalla). Sanoin, että menen jakamaan mainoksia. Mies oli et sehän kiva. Olen sitten perheen arjesta ja illoista 2 iltaa pois. Saas nähdä mitä mies sitten tykkää kun joutuu ne illat vetämään yksin..

En olisi koskaan uskonut, että tuo mies alkaa tästä vittuilemaan! Minä olen kotona hoitanut noita lapsia, että hän saa tehdä rahaa ja uraa. Ja kun sairastun, niin saanko tukea? Juu, ei. Raha ratkaisee sitten kuitenkin näköjään. : (

Ei muuta kuin mainoksia sitten jakamaan..

töihin, mutta mainoksia voin jakaa ja pakko se on koska haluan tuolle miehelle näyttää, että minäkin yritän sitä leipää ansaita. Koska hänestä lasten kanssa päivät ei ole työtä, ei ruoanlaitot jne. Vaan PALKKAtulot on se mikä ihmisen tekee. On tuo ihminen niin muuttunut. Surettaa, koska en tunne nykyään koko ihmistä!

Erikoiselta kyllä kuulostaa, ettet voi mennä TÖIHIN, mutta voit JAKAA MAINOKSIA. Työtä kai se mainosten jakaminenkin on. Ota mieluummin vaikka lehdenjakajan duuni, jos kerta sairaudesta huolimatta jakelu onnistuu.

Minulla ei ole työsuhdetta, mutta lääkärin mukaan en ole työkykyinen ainakaan tämän vuoden sisällä. Eli s. loma on tämän vuoden loppuun. Mun on pakko osoittaa tuolle miehelle, että hitto minäkin pystyn ansaitsemaan. Samalla sitten näkee miten kovalla vaivalla ne roposet tulee. Itse kun ukko tienaa yli 4000e kuussa. ja miksi? Koska minä hoidan tämän kodin ja lapset, olen hoitanut jo 6v!

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Erikoiselta kyllä kuulostaa, ettet voi mennä TÖIHIN, mutta voit JAKAA MAINOKSIA. Työtä kai se mainosten jakaminenkin on. Ota mieluummin vaikka lehdenjakajan duuni, jos kerta sairaudesta huolimatta jakelu onnistuu.

eikö voi olla kelan sairaspäivärahalla vaikka ei olisikaan työpaikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei ole työsuhdetta, mutta lääkärin mukaan en ole työkykyinen ainakaan tämän vuoden sisällä. Eli s. loma on tämän vuoden loppuun. Mun on pakko osoittaa tuolle miehelle, että hitto minäkin pystyn ansaitsemaan. Samalla sitten näkee miten kovalla vaivalla ne roposet tulee. Itse kun ukko tienaa yli 4000e kuussa. ja miksi? Koska minä hoidan tämän kodin ja lapset, olen hoitanut jo 6v!

Kela voi olla erimieltä kanssasi ja lakkauttaa sairauspäivärahasi. Ei kannata leikkiä muutaman roposen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Jos olet sairaslomalla niin et voi mennä töihin, vai olenko ihan väärässä???

Oikeassa olet! Ei voi mennä toiseen työhön kun toisesta on sairaslomalla.
Eläkkeellä ollessa saa jonkun verran tienata.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Jos olet sairaslomalla niin et voi mennä töihin, vai olenko ihan väärässä???

Oikeassa olet! Ei voi mennä toiseen työhön kun toisesta on sairaslomalla.
Eläkkeellä ollessa saa jonkun verran tienata.

Älä nyt vaan ainakaan "alennu" meneen mihinkään töihin vaikka olet sairaslomalla. Parane nyt ihmeessä itse eka ja näytä miehelles, että olet sen arvoinen, että sairastat kotona ja sillä sipuli. Jos mies alkaa valittaan rahoista sano, että olehyvä vaan, voit pitää rahasi ja näytä ovea.

no ero on kyllä käynyt mielessä, se pitää myöntää. Olen totaalisen loukkaantunut. En ole uskoa, että miehen arvot on tätä tasoa (puhdas raha). Toisaalta elämä sairaana yh:na ei kiinnosta. Mies lähtisi varmaan saman tien ulkomaille töihin : (

Jos lääkäri on todennut sinut työkyvyttömäksi niin ET voi mennä minnekkään töihin, et edes mainoksia jakamaan... Työnantajan vakuutus ei ole velvollinen korvaamaan mitään jos sairaslomalla menee töihin ja sattuu vahinko... Ja tuskinpa se kelakaan sulle enää sair.pvärahaa maksaa jos töihin menet.

Keskustele miehes kanssa oikeesti tuosta asiasta. Kysy onko hänelle se raha perheen hyvinvointia tärkeempää. Olet sairaslomalla, et voi tehdä töitä, miehes joko hyväksyy nurputtamatta sen tai voi lampsia muualle. Myös on ehdottomasti keskustelun paikka, jos miehes ihan oikeesti pitää rahaa niin tärkeenä, että patistais sua töihin sairaana. Voi olla, että kertoo stressaantuneena rahapulan hieman typerästi, mutta pitää silti ehdottomasti sua ja perhettä ykkösenä...

en koe sitä mitenkään olevani. Sairastan vakavaa sairautta mikä ei ns. näy ulospäin. Eli ei ole jalka paketissa tms. Ehkä mies ei tajua, että olen "oikeasti" niin sairas. Viikonloppuna itkin,että en minä s. lomalla voi töihin mennä. Mies oli sitten hiljaa, mutta silmistä näki että "silti sun pitää jotenkin rahallisesti osallistua". Ehdotin asumuseroa ja tuo tuntui sopivan hänelle hyvin. Siinä on vaan se, että EN todellakaan pärjää nyt yksin koska ei ole tukiverkkoja. Ja pelko siitä että lähtee ulkomaille on realistinen.

Voi tuntua nyt siltä että et pärjäisi yksin, erossa miehestäsi. Tosipaikan tullen pärjäisit kyllä, jos olisi pakko. Voi olla että sulla olisi parempi ollakin, jos ei olisi mies kokoajan vieressä mäkättämässä ettet ole minkään arvoinen kun et tuo rahaa perheeseen. Jos et oo työkykyinen eli sairaslomalla niin et voi sille mitään, miehen pitäisi ymmärtää se. Ja myös se, että lasten ja kodinhoitoa pitää arvostaa.
Älä rupee sen takia lehtiä jakelee että todistat miehellesi jotain. Kela ei varmaan maksa edes sairaslomarahaa jos menet töihin.
Onko sulla sukulaisia lähettyvillä? ystäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en koe sitä mitenkään olevani. Sairastan vakavaa sairautta mikä ei ns. näy ulospäin. Eli ei ole jalka paketissa tms. Ehkä mies ei tajua, että olen "oikeasti" niin sairas. Viikonloppuna itkin,että en minä s. lomalla voi töihin mennä. Mies oli sitten hiljaa, mutta silmistä näki että "silti sun pitää jotenkin rahallisesti osallistua". Ehdotin asumuseroa ja tuo tuntui sopivan hänelle hyvin. Siinä on vaan se, että EN todellakaan pärjää nyt yksin koska ei ole tukiverkkoja. Ja pelko siitä että lähtee ulkomaille on realistinen.

Jos menet töihin ja yrität jotain todistella miehelles, niin todistat sillä vaan sen, että pystyisitkin tekemään töitä, etkä olisikaan niin sairas. Joten älä mene semmoiseen jos et oikeasti siihen kykene.

Jos miehellesi kävisi asumisero jopa, niin valitettavasti hän ei ole SINUN arvoisesi. Vaikka nyt sairaana menisitkin töihin, et sitä kautta tule saamaan sellaista miestä, joka laittaisi perheen onnen rahan eteen. Kannattaa miettiä onko se sitä mitä haluat. Haluatko, että teidän elämän määrää raha? Entä jos menet vielä sairaampaan kuntoon ja joudut ihan sairaalaan, niin onko miehesi tukemassa sun vierelläsi vai ehdotteleeko asumiseroa, koska et tienaa ja toiseksi sairautesi vain vie rahaa?

Nyt kannattaa oikeasti miettiä mitä haluat. Tämän jälkeen keskustele miehesi kanssa ihan vakavissasi. Kerro omat tuntemuksesi ja kerro miehellesi, ettei hän pysty ostamaan mistään itselleen onnea. Vaikka lähtisi nyt ulkomaille, niin onko se tosiaan sitä mitä mies haluaa? Ei raha tuo onnea, ehkä helpottaa elämää, mutta onnea se ei tuo.

Älä pilaa elämääsi sen takia, että pelkäät, että miehesi lähtee ulkomaille. Hän on vapaa lähtemään jokatapauksessa jos haluaa, koska mikään laki ei pakota sitä tänne jäämään. Keskustelu on varmaan teille oikein hyvä avainsana nyt tähän tilanteeseen.

Jokatapauksessa muista oma arvosi! :hug:

Onko sairautesi psyykkinen, masennus tms.? Joskus läheisten voi olla vaikea ymmärtää, miten kauan masennuksesta toipuminen voi kestää. Heistä voi näyttää siltä, että masentunut on vain työhaluton.

Sinun kannattaisi pyytää miestäsi mukaan lääkäriin, jossa lääkäri sitten selittäisi hänelle tilanteen. Kysy myös mieheltäsi noita pohtimiasi asioita siitä, perustuuko liittonne vain rahaan ja tienaamiseen. Jääkö mieheltäsi jotain tärkeää ostamatta vai mistä kenkä oikein puristaa? On varmasti ihan kamalaa, kun läheinen ihminen kohtelee noin kylmästi. Sinun pitää kuitenkin muistaa kohdella itseäsi hyvin. Sinulla on lupa olla sairas, oli sairautesi mikä hyvänsä.

Mieheni on ollut osastolla kanssani kuten koko perhe ja heille on kerrottu mikä sairauteni on ja miten sitä hoidetaan jne. Miehestäni on tullut sairaalloisen pihi monessa asiassa. Meiltä EI jää mitään tärkeää ostamatta, meillä on omaisuutta (osake) jne. En tiedä mitä teen. Tämä tuntuu niin kamalan raskaalta.
Kuitenkin vaisto sanoo, että eron jälkeen mies häipyy lapsilta hevon kuuseen ja se ei olisi todellakaan hyvä. Muitakaan kun ei ole, ei siis mummoja, pappoja kummeja enoja tätejä EI ketään..

Yhteistyössä