Olen paska, löin lastani tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maan mato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maan mato

Vieras
Näin kun lorotti maitoa mukista matolle, napsahdin. Repäisin mukin pois, karjaisin ja toisella kädellä löin kylkeen. Lapsi katsoi mua täysin yllättyneenä ja alkoi itkeä. 2 v... Voi paska. Toi tuli jostain, en harkinnut yhtään. Kamalaa että mä olen tällainen äitii jolla ensireaktio on lyödä. Kerran aiemmin oli samanlaista, heitti astian pöydästä alas ja annoin luunapin miettimättä. Se vaan huvitti lasta, ei tainnut sattua edes, mutta tämänkertainen... :'(

Ei pitäisi tänne edes kertoa, mutta pakko nyt johonkin. Kiitos ja anteeksi. Lastani rakastan yli kaiken.

Hae apua. Lasta EI lyödä, piste. Ei mitään selityksiä, niin vaan ei saa tehdä. Aikuinen on velvollinen hillitsemään itsensä, ja velvollinen hakemaan apua jos lapsen turvallisuus on uhattuna. Sitä kutsutaan vastuuksi. Lapsi luottaa ja tukee sinuun sataprosenttisesti. Älä petä sitä luottamusta lyömällä.

Voi hyvää päivää, eihän se oikein ole, mutta ap on selvästi ymmärtänyt tekonsa ja harmissaan tapahtuneesta. Ota opiksi siitä ja vanno ettei niin tapahdu enää, piste. Nyt lopettakaa jeesustelu!

mietipä lapsen näkökulmasta...kuka häätää hirviöt pimeässä,öö- ei kukaan kun äitiä ei uskalla häiritä ettei se lyö :( tai mitäs kun uhmis pahenee (kuten 3-vuotta lähestyttäessä tulee käymään?? lyötkö joka kerta??? SINÄ olet aikuinen, sinä olet vastuussa teoistasi, HANKI apua!!!

Seuraavalla kerralla jos tulee tuollainen olo, lasket viiteen mielessäsi ja harkitset. Lasten kanssa on välillä rankkaa ja kyllä minullekin tulee mieleen että voisipa tukistaa oikein kunnolla, mutta pitää vaan hillitä itsensä. Mulla tuo toimii, että suljen silmäni ja lasken viiteen ja sitte tulee toimittua paljon fiksummin. Et ole paska, se on ihan höpöhöpöä. Olisit sellainen jos löisit lastasi välittämättä ja jatkaisit kylmästi tuntematta mitään. En minäkään parista tukkapöllystä saanut iänikuisia traumoja vaikka väärin olivatkin ja en tarkoita hyväksyväni minkäänlaista väkivaltaa lapsia kohtaan, mutta oikeesti vähän rajaa sillä jeesustelullakin.

Hyvää jatkoa ap:lle, kyllä se vielä helpottaa. :)

[QUOTE="vieras";28884139]Voi hyvää päivää, eihän se oikein ole, mutta ap on selvästi ymmärtänyt tekonsa ja harmissaan tapahtuneesta. Ota opiksi siitä ja vanno ettei niin tapahdu enää, piste. Nyt lopettakaa jeesustelu![/QUOTE]

Turha syytellä jeesustelusta...en. Tiedä mikä olisi parempi hetki hakeutua hakemaan apua kuin se, että lyö lastaan. Oisko sun mielestä parempi odotella jotain vakavampaa? Eikä kukaan ole tässä syytellyt taikka jeesustellut vaan asiallisesti todettu, että kantsii hakea apua. Ei jatkaa väkivaltaa.

Tuossa vielä mitään ihmeellistä ole. Sitä sattuu, älä enää lyö äläkä ota tavaksi, eiköhän se siitä unohdu, me ollaan jo nähty ihan liikaa näitä vapaan kasvatuksen tuloksia ja siellähän ne terrorisoi täyspäiväisesti toisia lapsia ja vanhempana tekee rikoksia. Oppivat jo pienenä että mistään ei joudu kärsimään eikä pilkka satu omaan nilkkaan, se vapaan kasvatuksen viherhössötys alkaa oleen jo ohi. Sitä sattuu.

[QUOTE="vieras";28884324]Tuossa vielä mitään ihmeellistä ole. Sitä sattuu, älä enää lyö äläkä ota tavaksi, eiköhän se siitä unohdu, me ollaan jo nähty ihan liikaa näitä vapaan kasvatuksen tuloksia ja siellähän ne terrorisoi täyspäiväisesti toisia lapsia ja vanhempana tekee rikoksia. Oppivat jo pienenä että mistään ei joudu kärsimään eikä pilkka satu omaan nilkkaan, se vapaan kasvatuksen viherhössötys alkaa oleen jo ohi. Sitä sattuu.[/QUOTE]

No niin sattuukin. Sitä lasta siis.

Se oli selkeästi impulssi, mutta se voi olla varoitusmerkki jostain muusta. Oletko tuntenut olosi väsyneeksi tai ärtyneeksi ilman näkyvää syytä? Kannattaa ottaa omaa aikaa. Joka päivä joku pieni hetki ihan vaan itselle rauhoittumista ja lepäämistä varten ja joka viikko sellaisia harrastuksia, joissa voit unohtaa hetkeksi perhe-elämän ja keskittyä vain itseesi. Jos olo ei parane, hakeudu hoitoon. Kyse voi olla jostain muusta kuin satunnaisesta pimahtamisesta.

Mua kanssa äiti löi kun olin teini-iässä. Traumat jäi enkä enää uskaltanut kertoa äidille mitään. Mutta ei toi sun tilanne ole vielä paha. Mä menisin lapsen luo pyytäisin anteeksi ja kertoisin ettei sellaista tule ikinä enää tapahtumaan. Hankkisin itselleni omaa aikaa, esim menisin joogaan tai joogaisin kotona, rentoutusharjoitukset on hyviä, tai ihan vaan kahvia + lehti kaikessa hiljaisuudessa.

Uskon että olet pahoillasi tapahtuneesta ja tunnet syyllisyyttä. Se on hyvä merkki. :) Kukaan äiti ei ole täydellinen ja virheitä sattuu kaikille. Taidat olla vaan aika lopussa.

Mieti olisiko mahdollista saada yksi viikonloppu esim kylpylässä yksin tai kaverin kanssa :) Se voisi piristää ! Tsemppiä ! *hali*

Jopas olet pienestä hermostunut. Lasta ei lyödä! Äitini on kerran avokädellä läpsäissyt naamaani. Silloin kyllä olin typerästi käyttäytynytkin. Mutta pohdin sen jälkeen TODELLA pitkään, että miten mun oma äitini voi lyödä minua, vaikka typerästi käyttäydyinkin. Se tunne mikä siitä mulle tuli, oli aivan kamala ja sanoinkuvaamaton. Älkää oikeasti lyökö, lapsi saattaa ihan vakavasti ottaa asian todella raskaasti!

Yhteistyössä