Olen niin väsynyt tähän ! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No et laita sille sitä rahaa!! ei se sen vaikeampaa ole! Sanot et jos loppuu sillä rahat niin myyköön läppärinsä, kellonsa ja pleikan. Kyllä sillo ku mä olin kotona ja mun tulot oli 300e/kk niin mies maksoi kaiken ja eikä koskaan pyytäny rahaa.

älä laita sille sitä rahaa ku kerran sen omat riittää.

ihan totta! ja kannattaa varmaan jo miettiä vakavasti sitä että miksi olet tollaisen miehen kanssa. ei ihme että olet väsynyt!

• Tykkää
Reactions: chrissy ja Sankkuli
Meillä on itsestään selvää, että itse hoidan vaatehuollon vaatteiden hankkimisesta niiden pesuun ja kierrätykseen. Mutta itse tykkään siitä hommasta, joten mies saa hoitaa jotain muita meidän talouden hommia sen sijaan. Mitä rahaan tulee, niin mulle tulee lapsilisät ja ostan niillä ruoat, vaatteet ja maksan harrastukset yms. Tuntuisi hassulta, että työssä käyvä mieheni niistä puolia vaatisi itselleen.

AP, olen todella pahoillani tilanteestasi, mutta ota nyt herran tähden vastaan ne neuvot, joita olet saanut täällä! Ei tuollainen tilanne todellakaan ole "normaali" eikä varsinkaan hyväksi sinulle ja lapsillesi. Se on silti kai ymmärrettävää, että yrittääkin jollakin tapaa puolustaa miehen käytöstä ja keksiä syitä itsestään, koska eihän sitä halua myöntää, että ITSE toimii tyhmästi. Minäkin vasta nelikymppisenä alan vasta omaksua sen asenteen, että toista ei voi muuttaa, vaan itseään. Vaikka sen järjellä ymmärtää, sen täytäntöön paneminen on sitten toinen juttu. Mutta helpottaa kummasti, kun sitä periaatetta alkaa toteuttaa! Suosittelen!

[QUOTE="Nainen";24515487]AP, olen todella pahoillani tilanteestasi, mutta ota nyt herran tähden vastaan ne neuvot, joita olet saanut täällä! Ei tuollainen tilanne todellakaan ole "normaali" eikä varsinkaan hyväksi sinulle ja lapsillesi. Se on silti kai ymmärrettävää, että yrittääkin jollakin tapaa puolustaa miehen käytöstä ja keksiä syitä itsestään, koska eihän sitä halua myöntää, että ITSE toimii tyhmästi. Minäkin vasta nelikymppisenä alan vasta omaksua sen asenteen, että toista ei voi muuttaa, vaan itseään. Vaikka sen järjellä ymmärtää, sen täytäntöön paneminen on sitten toinen juttu. Mutta helpottaa kummasti, kun sitä periaatetta alkaa toteuttaa! Suosittelen![/QUOTE]

kiitos kaikille vastauksista/neuvoista! sitä on jotenkin vaan niin turtunut tilanteeseen. En enää oikein tiedä mikä on ns. normaalia ja mikä ei. kun on tosi huono itsetunto ja huonoja kokemuksia ihmisten välisistä kanssakäymisistä, jotenkin sitä luulee että on ansainnut ko. puheen/käytöksen.
Toki lasten hyvinvointi on mulle tärkein!!

Toivon että aloittamani psykoterapia tuo toivottuja tuloksia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup";24521532]kiitos kaikille vastauksista/neuvoista! sitä on jotenkin vaan niin turtunut tilanteeseen. En enää oikein tiedä mikä on ns. normaalia ja mikä ei. kun on tosi huono itsetunto ja huonoja kokemuksia ihmisten välisistä kanssakäymisistä:
Toivon että aloittamani psykoterapia tuo toivottuja tuloksia[/COLOR].

Eiköhän sen miehen olis kans syytä lähteä mukaan?

No, meillä mies on samanlainen. Ei ole yhdentoista vuoden aikana ostanut lapsille kertaakaan vaatetta tai kenkiä.
Anoppi on toki ihanasti avustanut esikoisen kalliimmissa haalari- ja kenkähankinnoissa. Itse asiassa anoppimme ansiosta esikko on kulkenut Eccoissa ja Teceissä. Nyt ei ole enää ostanut, kun lapsenlapisa on siunaantunut 4. Ymmärrän kyllä. Muutenhan saisi kaikille ostaa.

Mutta meillä miehen mielestä lapselle riittää koko kaudeksi yksi kirppiksen toppa ja ei voi käsittää, että lapsi kasvaa koko ajan ja vaihtovaatetta on hyvä olla rutkasti. No myönnetään, että minulla on mennyt PIKKUSEN ylöi tuo touhu vaatteiden kanssa, mutta tosiasia olisi, että jos miehen varassa oltaisiin vaatehankinnoissa, kulkisi 82 senttinen kuopus 60 senttisissä synnäribodeissa ja esikon vanhoissa villasukissa. Miehet vaan ei tajua, että laps kasvaa koko ajan ja tarvii sitä mukaa uutta vaatetta.
Miehen mielestä meilläkin minun rahanhoitoraha ja lapsilisät ) menevät 2turhuuteen", kun en maksa niistä perheen sähkö-tai laajakaista laskuja. Mies ei ollenkaan ota huomioon, mitä nuo lasten vaatehankinnat maksavat.
Eli ap, et ole ainoa!!

Yhteistyössä