I
"ihanaa"
Vieras
Tänään tuli taas semmonen ihana fiilis, kun ajattelenkin ettei mun tarvitse enää koska asua Suomessa. Onko muilla ulkomailla asuvilla tälläisiä fiiliksiä koskaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Itse asun Intiassa, eika ole kylla ihan tuollaista fiilista. Tietty mentaliteetti suomalaisissa vihastutaa, mutta ei juuri muu.
Mullakin oli siina viiden vuoden kieppeilla valista tuollainen fiilis, tai siis niin, etta Suomessa kaydessa arsytti kaikki. Mutta sekin meni ohi.
Suomessa kaikki muu on hienoa paitsi ilmasto ja ihmiset. Onhan tää aika takapajula edelleen näiden kahden lisäksi, mutta kaikkea ei voi saada.
Mulla ei sentään tuollaista ole ollut. Suomessa on ihana käydä. Ja joskus tuntuu siltä, että sinne olisi ihana muuttaa takaisin. Mutta joskus taas tuntuu siltä, että onneksi ei tarvi enää asua siellä.
En ehkä osannut pukea ajatusta tarpeeksi selkeästi. Tarkoitan, että ihmiset ovat kyllä yhtä tärkeitä täällä kuin muuallakin. Mutta ehkä suomalaisilla on tiettyjä asenteita ja piirteit, joista en tykkää. Sitä on vaikea selittää, ehkä sellainen toisen hyväksyminen sellaisena kuin se on, on vaikeaa edelleen suomessa. Erilaisuus ei ole pop vaan edelleen massa jyrää. Kun oon asunut ulkomailla, koen suurta vapautta, saan olla sellainen kun oikeasti olen, pukeudun kuten haluan yms. Perhe ja lähipiiri ovat tietenkin tärkeitä <3
Mut voiko maan hyvyydestä nauttia, kun suurin osa päivittäin tapaamista ihmisistä on vittunaamoja tai muutenvaan negatiivisen ilmapiirin luojia?!
Niinpä.
Suomi on hieno maa, jonne on pesiytynyt epähieno kansa.
Suomessa ollaan moneen muuhun maahan verrattuna epäystävällisempiä, sisäänpäinkääntyneitä, kateellisempia, pysytään enemmän omissa oloissaan jne.