olen niin lehmä, maito vaan valuu

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
että pakko antaa kokoajan maitoa vauvalle. Mitä teen sitten, kun pitää matkalle mennä, miten saan maidon tuotannon silloin loppumaan? Onko joku pilleri olemassa. Jos vaikka nyt imetän vielä 1,5kk ja sitten lopetan jonkun pillerin avulla?
 
"Lissu"
Onhan siihen joku pilleri, minkä antavat heti jo sairaalassa jos ei haluta että äiti imettää. Kaipa sen voi myöhemminkin ottaa, kysäise neuvolasta kun käyt seuraavan kerran.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Lissu";25950952]Onhan siihen joku pilleri, minkä antavat heti jo sairaalassa jos ei haluta että äiti imettää. Kaipa sen voi myöhemminkin ottaa, kysäise neuvolasta kun käyt seuraavan kerran.[/QUOTE]

pakko iellä kyyä, kun en itse saa lopetettua siitä, esikoisen kaa oli kans tuska, oli pitänyt jatkuvasti pumpata, jopa poiskin heitä, kun ei jääkapissa säily, näköjään nyt sama juttu, toisen kans stressin takia loppui
 
"Lissu"
mä mietin vaan että jos teen nin, otan se rintapumpu mukaan ja pumpan siellä monta krt päivässä, sitten se ei loppu tai no en tiedä, prkle
Kyllä se voisi onnistua, ystäväni lypsi monta viikkoa maitoa keskosvauvalle joka ei jaksanut vielä itse syödä rinnasta, ja aloitti sitten imetyksen hiljalleen kun lapsi oli jotain 5 viikon ikäinen. Maitoa toki alkoi tulla enemmän sitten kun alkoi imettää, mutta tuli jonkin verran pelkällä pumpullakin eikä maidontulo loppunut kokonaan.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Lissu";25951052]Kyllä se voisi onnistua, ystäväni lypsi monta viikkoa maitoa keskosvauvalle joka ei jaksanut vielä itse syödä rinnasta, ja aloitti sitten imetyksen hiljalleen kun lapsi oli jotain 5 viikon ikäinen. Maitoa toki alkoi tulla enemmän sitten kun alkoi imettää, mutta tuli jonkin verran pelkällä pumpullakin eikä maidontulo loppunut kokonaan.[/QUOTE]

ehkä on järkevä näinkin tehdä, pitää oikein miettiä, kun ei sekään helpo oo ja riitäkö aika juosta joka paikassa ympäri Meksikoa pumpun kanssa :LOL:
 
"Lissu"
ehkä on järkevä näinkin tehdä, pitää oikein miettiä, kun ei sekään helpo oo ja riitäkö aika juosta joka paikassa ympäri Meksikoa pumpun kanssa :LOL:
Onhan siinä oma hommansa... tietysti helpompaa jos pumppaa vaan maidontulon säilyttääkseen, kun ei tarvitse välittää maidon säilyttämisestä tai pumpun steriloimisesta yms. jos pumppaa suoraan viemäriin. Ellet sitten tunne jotain meksikolaisäitiä joka antaisi sinun syötellä vauvaansa välillä. :D
 
kuinka pitkälle reissulle lähdet/kauanko erossa vauvasta?

Eka kuukausi se maidontulo on aikamoista, mutta jos imetys sujuu ja kun maitoakin näyttää tulevan niin onhan se imetystä ihan hullua "muuten vaan" lopettaa. Viikon tai kahden reissun aikanakin voi pumpata ylimääräiset pois kun alkaa täyttymään... näin pysyisi maidontuotanto kuitenkin yllä ja imetys voisi jatkua normisti reissun jälkeen.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Lissu";25951102]Onhan siinä oma hommansa... tietysti helpompaa jos pumppaa vaan maidontulon säilyttääkseen, kun ei tarvitse välittää maidon säilyttämisestä tai pumpun steriloimisesta yms. jos pumppaa suoraan viemäriin. Ellet sitten tunne jotain meksikolaisäitiä joka antaisi sinun syötellä vauvaansa välillä. :D[/QUOTE]

niin, joo, en tunne muuten:D, siis voi voi, mun pitää oikein tänään miettiä mitä teen, on tää välillä pepusta. en halua edes lähteä sinne ollenkaan, oksettaa koko ajatus, mutta pitää arrr
 
Venakko Milanna
kuinka pitkälle reissulle lähdet/kauanko erossa vauvasta?

Eka kuukausi se maidontulo on aikamoista, mutta jos imetys sujuu ja kun maitoakin näyttää tulevan niin onhan se imetystä ihan hullua "muuten vaan" lopettaa. Viikon tai kahden reissun aikanakin voi pumpata ylimääräiset pois kun alkaa täyttymään... näin pysyisi maidontuotanto kuitenkin yllä ja imetys voisi jatkua normisti reissun jälkeen.
5vkoa ainakin, jos ei niin 6vkoa:(
 
"Lissu"
niin, joo, en tunne muuten:D, siis voi voi, mun pitää oikein tänään miettiä mitä teen, on tää välillä pepusta. en halua edes lähteä sinne ollenkaan, oksettaa koko ajatus, mutta pitää arrr
Jos sä käyt sieltä välillä kotona ja pääset silloin imettelemään, niin mä ehkä sinuna ottaisin pumpun mukaan ja pitäisin maidontuloa yllä. Jos sulla tulee maitoa noin hyvin, niin se voisi onnistuakin. :)
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Lissu";25951142]Jos sä käyt sieltä välillä kotona ja pääset silloin imettelemään, niin mä ehkä sinuna ottaisin pumpun mukaan ja pitäisin maidontuloa yllä. Jos sulla tulee maitoa noin hyvin, niin se voisi onnistuakin. :)[/QUOTE]

varma käyn välillä, kun en halua kokonaan 6vkoa siellä olla huh
 
tuppu
Kannatan kans tuota pumppaamista matkan ajan sen vuoksi, että maidon tulo säilyy. Kyllähän se tasoittuu jo ekan kuukaudne jälkeen, sen jälkeen varmaan 2-3 pumppauskertaa päivässä vois riittää, niin ettei tissit meinaa räjähtää mutta maidon tulo ei loppuisikaan.
Ja imetä nyt ainakin siihen asti kun lähdet, niin paljon kuin vain onnistuu :)
 
Wiw
niin, joo, en tunne muuten:D, siis voi voi, mun pitää oikein tänään miettiä mitä teen, on tää välillä pepusta. en halua edes lähteä sinne ollenkaan, oksettaa koko ajatus, mutta pitää arrr
Tiedätkö Venakko, että jos ajatus lähdöstä vastasyntyneen vauvan luota pois 6 viikoksi olisi minun mielestäni "pepusta" ja vastenmielinen, niin minäpä en lähtisi! Olet valinnut että saat tämän lapsen, joten halutessasi voit myös valita että jätät matkan väliin / siirrät sitä / otat vauvan mukaan yms.
Valituksesi kuulostaa korvissani turhalta sympatian kerjäämiseltä ja välinpitämättömän aikuisen touhulta. Ja kaikille, jotka luulevat minun inhoavan Venakkoa, voin kertoa etten inhoa, mutta hänen toimintaansa en aina ymmärrä.
 
"vieras"
Venakko sun vauvas ei enää edes muista sua, jos olet pienen luota pois 5-6 viikkoa. En ole itsekään mikään kauhean äidillinen tyyppi mutta täytyy sanoa, että en ikinä pystyisi jättämään 6-viikkoista 6 viikoksi, todella kylmä täytyy olla jos siihen kykenee.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina

Yhteistyössä