Olen näköjään mies, joka ajattelee kuin nainen?! Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pehmonörtti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pehmonörtti

Vieras
Tuolla on aivojen sukupuolitesti englanniksi
BBC - Science & Nature - Sex ID

Asteikko:
äärimmäiset naisaivot - naisaivot - miedot naisaivot - tasan - miedot miesaivot - miesaivot - äärimmäiset miesaivot

Tulokseni meni sinne äärimmäiset naisaivot ja naisaivot väliin.

Minulla on yliopistotutkinto luonnintieteelliseltä alalta, joka vaatii matemaattista osaamista ja loogista päättelykykyä. Toisaalta naiset ovat olleet minulle aina helpoimmin lähestyttäviä. Sisälläni myllertää melkoinen tunteiden myrsky vähän väliä. Olen herkästi ahdistuva, alistuva ja joskus jopa kynnysmatto. Muiden tunteet on minulle usein tärkeimpiä kuin omani. Tunteellinen nörtti, enkä mikään nörtin stereotyyppi. Tunnustan katsovani romanttisia komedioita kyyneleet silmissä. En tykkää mistään strartrekeistä tai vastaavista.

Olen mies. En halua ruveta naiseksi. En ole transvestiitti tai transseksuaali enkä varmaankaan interseksuaali (se vaatisi aina lääkärin tutkimuksia).

Pehmeän osaston tavaraako?

olet varmaan aika kova muija. hyvällä tavalla siis. :) onko sinulla hyvä itseluottamus?

Väittäisin näin. Yksi miespuolinen ystävä sanoi aikanaan että "sussa on enemmän munaa ku monessa jätkässä" ja toinen imarteli sanoen että "noin helvetin hyväksi jätkäksi oot aika hottis!"

Jostain syystä mä oon semmoinen suorapuheinen, suoraselkäinen ja tuun paremmin juttuun miesten kuin naisten kanssa. En jaksa mitään juoruamista ja selän takana paskanjauhamista mitä monet naiset harrastaa... Mulla on enemmän miehiä kuin naisia ystävinä ja olen miesvaltaisella alalla töissä...

En jaksa tehdä testiä mutta veikkaan että olen sun vastakohta. Nainen joka ajattelee kuin mies.

Typical. Se on olevinaan niin cool, jos nainen, ajattelee kuin mies. Tai on ajattelevinaan. Kun mies ajattelee kuin nainen, hän on toivoton vässykkä. Sovinismia parhaimmillaan.

Ehkä olisi parempi ajatella, että kaikissa ajattelutavoissa on puolensa, eikä ole mitään erityistä miesajattelua ja naisajattelua.

Väittäisin näin. Yksi miespuolinen ystävä sanoi aikanaan että "sussa on enemmän munaa ku monessa jätkässä" ja toinen imarteli sanoen että "noin helvetin hyväksi jätkäksi oot aika hottis!"

Jostain syystä mä oon semmoinen suorapuheinen, suoraselkäinen ja tuun paremmin juttuun miesten kuin naisten kanssa. En jaksa mitään juoruamista ja selän takana paskanjauhamista mitä monet naiset harrastaa... Mulla on enemmän miehiä kuin naisia ystävinä ja olen miesvaltaisella alalla töissä...

me tultaisiin varmaan aika hyvin juttuun, vaikka nainen olen, sillä inhoan juoruamista ja selän takana paskanjauhantaa. en ole koskaan ymmärtänyt miksi suurin osa naisista pitää siitä. :o

Tein testin ja päädyin keskivertomieheksi. No mikäs siinä. Viimeinen osa kyllä nykäisi ehkä pikkaisen enemmän miehen puolelle, kun pyysi sanoja ja minä yritin pähkäillä niitä englanniksi, olisi suomeksi varmasti tullut enemmän :D. Muut kohdat meni varmaan aika nappiin, ja onnekseni sentään sain kaikista paremmat pisteet kuin keskivertotulokset ;).

me tultaisiin varmaan aika hyvin juttuun, vaikka nainen olen, sillä inhoan juoruamista ja selän takana paskanjauhantaa. en ole koskaan ymmärtänyt miksi suurin osa naisista pitää siitä. :o

Minä en tunne yhtään naista joka tekisi tätä selän takana paskanjauhantaa. Ja tuohon testiin, mies-aivot olisi sen mukaan, mutta aika kyseenalainen tuo testi oli. Naisten ja miesten väliset erot olivat niin pieniä, ettei tuosta oikein luotettavaa eroa saa. Ihan oikeissakin tutkimuksissa yksittäisten henkilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset, joten eipä pitäisi pitää yllä tällaisia yleistyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja höpöt;26857373:
Minä en tunne yhtään naista joka tekisi tätä selän takana paskanjauhantaa. Ja tuohon testiin, mies-aivot olisi sen mukaan, mutta aika kyseenalainen tuo testi oli. Naisten ja miesten väliset erot olivat niin pieniä, ettei tuosta oikein luotettavaa eroa saa. Ihan oikeissakin tutkimuksissa yksittäisten henkilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset, joten eipä pitäisi pitää yllä tällaisia yleistyksiä.
Njoo. Se on sen autismitutkijan Simon Baron-Cohenin ja muiden kehitttelemä testi. On aika arvostettu alallaan kuitenkin. Tietty voihan sen kyseenalaistaa. Aika moni on niin tehnyt. Teoria on, että autismiaivot oliaivat kuin turboahdetut miesaivot. Esimerkiksi viittaa siihen, että ovat saaneet jo kohdussa ylenmäärin testostereonia. Jokatapauksessa luen paremmin noita tunnetiloja naamoilta ja avaruudellinen hahmotuskyky on heikko ilman ajattelun apuvälineitä kuten tasoleikkauksia.

Yhteistyössä