Olen myynyt auton vuosi sitten, miten trafissa näkyy et on viel mun nimissä mut kun tilaa auton tiedot ni on uuden omist

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tää on outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tää on outoa

Vieras
OUTOA. Toimeentulotukea varten pitäisi tehdä selvitys autosta kun trafin mukaan on mun nimissäni. Katsastustoimistossakin näkyy et on mun nimissä mut kun tilasin auton tiedot tekstiviestillä trafilta niin niissä on uuden omistajan tiedot.

Homma meni niin, että uusi omistaja ei laittanut sitä omiin nimiinsä ja jouduin käymään katsastuskonttorilla täyttämässä lapun että olen myynyt sen. Uusi omistaja on sittemmin laittanut sen nimiinsä, hänellä on siis rekisteriote jossa hän on omistajana. MITEN VOI EDELLEEN NÄKYÄ ET OLIS MUN NIMISSÄ? Vaikka tekstarilla tilatessa taas uuden omistajan nimissä?

Nyt mä joudun tekee sossuun selvityksen ettei tuota autoa ole enää minulla enkä voi sitä siis myydä (pyysivät että täytyy autoliikkeestä hakea arvio)

Auton arvo alle 500e, naurettavaa touhua muutenkin. Sitten vielä tämä

Joten, mitä ihmettä? Uusi omistaja oli ihan ihmeissään kun soitin ja vähän meuhkasinkin että eikö VIELÄKÄÄN oo saanut laitettua sitä nimiinsä

sama tilanne ollut joskus vuosia sitten, sinun pitää mennä katsastus asemalle henk.koht,

siellä piti jotenkin erikseen irtisanoa jotakin :D sori en muista tarkemmin, vuosia aikaa.

koskaan aikaisemmin noin ei käynyt vaikka autoja vaiohtanutkin, eikä sen jälkeen ole ollut tuollaista, mutta tosiaan, mene käymään siellä konttorilla :)

Kävin jo ja siellä sanottiin ettei uusi omistaja ole tehnyt vaihdosta.

Vaikka kuulemma on tehnyt. Silloin kun myin niin kävin heti täyttämäSä tän lapun mikä pitäis aina myydessä täyttää luovarin lisäksi (en muista nimeä)

Sillä sain sen tavallaan pois nimistäni, ettei verot yms tule mulle.

Kai teitte luovarit siitä autosta? Sillä lapullahan sinä saat trafille todistettua, että olet myynyt auton, jos uusi omistaja ei siirrä sitä nimiinsä. Autokaupoissa aina luovari...

Siis juuri sen kävin tekemässä, tosin jälkikäteen ja se oli ihan ok. Se oli siis todistus siitä et oon myynyt auton tälle tyypille. Tyyppi antoi sitä varten henkilötunnuksensa jne.

Miten uusi omistaja on saanut uuden rekisteriotteen jossa hän on omistajana, ellei ole siirtänyt autoa nimiinsä?

Yhteistyössä