Olen maailman huonoin äiti

• Viestiketjun aloittaja Harmaana todellakin
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana todellakin
En tajua. Viime päivinä on ollut hermot tosi kireällä.
Nyt sitten oli saunan jälkeen hermot taas niiiiiin kireällä lapselle ettei mitään järkeä. Lapsi ei juuri kauheasti temppuillut, mutta ei tarvinnutkaan, ihan kaikki vähäinenkin ärsytti.
Rasvasin lapsen poskia saunan jälkeen ja ärsytti niin että tein otteet jotenkin ronskimmin ja tuntui että
voisin vaikka puristaa nenästä tai läpsäistä tmv.
Nyt on sitten tosi huono omatunto!
Mikä mulla on? Miksi mulla ei ole hermoja yhtään????
Minun olisi pitänyt vain olla välittämättä, laskea hitaasti sataan tmv.
Mutta mitä minä tein, voitelin lapsen kasvot ronskimmin ottein ja olisin todellakin halunnut vaikka puristaa nenästä( enkä tällä tarkoita mitään
leikkimielistä nenästä puristelua) taisin jopa hieman puristaakin

Onko kellään muulla koskaan ollut samantapaista
että hermoja ei ole yhtään ja tekisi mieli "retuutttaa" lasta.
Niin ja lapsella ikää vajaat 3 v.

Piika-äiti
Jokaisella äidillä varmasti on tuollaisia hetkiä ja vastaavia ajatuksia. Ja noita ajatuksia seuraava älytön syyllisyys on sisäänrakennettu jokaiseen äitiin. Ja tämän äitisyyllisyyden tärkein tehtävä on nimenomaan lapsen suojelu, siis että äiti säikähtää jo ajatusta, että hän vahingoittaisi jotenkin lasta. Kaikki on jotenkin niin tarkoituksenmukaista, että välillä huimaa.

Asiasta oli männäviikolla tunnin keskusteluohjelma ylen ykkösellä.

kuuntelija
Sinun pitää antaa anteeksi itsellesi. Ei lapsi sitä pitkään muista jos ei usein sellaista tapahdu ja olet hänelle erityisen huolehtivainen nyt... Ja kaikilla äideillä on välillä hermot kireällä. Onko sinulla mahdollisuutta olla joskus yksin? Käydä esimerkiksi yksin tai jonkun kaverin kanssa kävelyllä? Lapsia jaksaa hoitaa paljon paremmin kun joskus pääsee käymään jossain. Itse menin töihin, niin lapsia on suorastaan ikävä ja muistelee että nytkö on ohi ne ajat kun olin kotiäiti... ja osasinko siitä ajasta nauttia

ap
Eikä lapsi varmaan kyllä huomannut mitään, kun ei edes reagoinut mitenkään kummemmin.
tai että häneen ei kyllä varmaan sattunut. Mutta voisin ottaa hengen itseltäni jo pelkästään siksi että rajummin kasvoja voitelin ja ajattelin puristaa tmv.
Ahdistaa nyt niin että ei mitään rajaa.

Ja oma aika on tosi vähissä ollut viime aikoina.

vieras
Hyvä kun huomasit että jotain väärää haluaisit tehdä. Oletko masentunut?
kannattaisi mennä lääkäriin ja kertoa miten hermot on kireällä saat apua.

onko miestä talossa jolle voisit puhua ja hän hoitaisi lasta,jotta saisit levatä.
Miten muuten sinun elämä sujuu?

Itselläni ollut vastaavia tilanteita. Parisuhde teki minut tosi hermostuneeksi ja lapset siitä kärsivät.
Mutta vaikka miten tuntuu lapsi "rasittavalta" hän ei saa hohdella huonosti.
on haettava apua esim.neuvolasta,lastensujelusta

Yhteistyössä