Olen maahanmuuttokriittinen, ja myönnän sen!

Non compos mentis
Luin sen nuorimman läpimenneen haastattelun, muistaakseni oli Persu? Enivei, taisi sanoa jotain siihen suuntaan, että Suomeen ei tarvita tällä hetkellä edes työvoimaperusteista maahanmuuttoa. Huonosti menee, jos rajat tosissaan suljetaan niin, ettei Suomeen pääse edes töihin. Suomi on pieni maa, todella pieni. Esim. edes Kiina ei pärjää oman työväkensä turvin, vaikka sitä sakkia on siellä miljardi.

Kriittinen voi olla, by all means, itsekin pidän parempana auttaa ihmisiä omassa kulttuuripiirissään (mutta tämän avunhan moni persu haluaa myös katkaista) kuin ottaa trauman kärsineitä ihmisiä elämään kulttuurisokissa. Kriittisyyden täytyy kuitenkin perustua johonkin, ei voi vain tehdä jotain, koska ei itse tykkää aiemmasta mallista tehdä asioita.
 
:) mun fb-sivut on täynnä mussutusta siitä miten kamala ja ahdasmielinen paikka suomi nyt on jne jne.....

tuntuu että "kaikki" on sitä mieltä että on vaan niin :heart: ja ihq kun katukuvassa vilisee ihqja suklaasilmiä jne jne, ajattelematta ollenkaan sitä keiden elätteinä osa näistä ihqista on.

Työperäinen maahanmuutto, ja ensiksi opetellaan tavat ja kieli, niin tervetuloa. Steissillä notkujat vois bainua bois.
 
gul
Luin sen nuorimman läpimenneen haastattelun, muistaakseni oli Persu? Enivei, taisi sanoa jotain siihen suuntaan, että Suomeen ei tarvita tällä hetkellä edes työvoimaperusteista maahanmuuttoa. Huonosti menee, jos rajat tosissaan suljetaan niin, ettei Suomeen pääse edes töihin. Suomi on pieni maa, todella pieni. Esim. edes Kiina ei pärjää oman työväkensä turvin, vaikka sitä sakkia on siellä miljardi.

Kriittinen voi olla, by all means, itsekin pidän parempana auttaa ihmisiä omassa kulttuuripiirissään (mutta tämän avunhan moni persu haluaa myös katkaista) kuin ottaa trauman kärsineitä ihmisiä elämään kulttuurisokissa. Kriittisyyden täytyy kuitenkin perustua johonkin, ei voi vain tehdä jotain, koska ei itse tykkää aiemmasta mallista tehdä asioita.
Perussuomalaisten linja on aika selkeä eli töihin saa tulla ja verot maksetaan Suomeen, ja ei rikollisille ja elintasopakolaisille, muille hyväksikäyttäjille.
 
bjk.
:) mun fb-sivut on täynnä mussutusta siitä miten kamala ja ahdasmielinen paikka suomi nyt on jne jne.....

tuntuu että "kaikki" on sitä mieltä että on vaan niin :heart: ja ihq kun katukuvassa vilisee ihqja suklaasilmiä jne jne, ajattelematta ollenkaan sitä keiden elätteinä osa näistä ihqista on.

Työperäinen maahanmuutto, ja ensiksi opetellaan tavat ja kieli, niin tervetuloa. Steissillä notkujat vois bainua bois.
Kannattaisi käydä maailmalla katselemassa mamulähiössä kuinka ihquksi voi meno muuttua ja kuinka suvaitsematonta touhua siellä on.
 
Non compos mentis
:) mun fb-sivut on täynnä mussutusta siitä miten kamala ja ahdasmielinen paikka suomi nyt on jne jne.....

tuntuu että "kaikki" on sitä mieltä että on vaan niin :heart: ja ihq kun katukuvassa vilisee ihqja suklaasilmiä jne jne, ajattelematta ollenkaan sitä keiden elätteinä osa näistä ihqista on.

Työperäinen maahanmuutto, ja ensiksi opetellaan tavat ja kieli, niin tervetuloa. Steissillä notkujat vois bainua bois.
Tuo minua pelottaa, tuo asenne, että tietyt fyysiset piirteet liitetään siihen, millainen ihminen on. Tyttäreni, 10v, on ruskeaihoinen suklaasilmä ja kieltämättä pelottaa kaikki hullut rasistit, mitkä tuntuvat olevan liikkeellä Suomessa. Tunnen paljon tummaihoisempia ihmisiä kuin itse olen ja kukaan heistä ei ole työtön. Eräs tuttavani hakattiin, koska hänen luultiin olevan Latinalaisesta Amerikasta kotoisin. Kun alkuperä selvisi aasialaiseksi, pahoittelivat kovin. Onko sillä jotain väliä? Noh, hän ei sitten jäänyt Suomeen turhan moneksi vuodeksi sen jälkeen, vaikka oli lisensiaatiksi opiskellut tilastotieteessä ja oppi kielenkin. Se ei vaan riittänyt, vaikka hän oli akateemisessa työssä ja puhui tarpeeksi hyvää suomea opettaakseen yliopistossa.

Ajakaa vaan kaikki osaavatkin pakoon näillä stereotyyppisillä ajatusmalleillanne.
 
gbn
Tuo minua pelottaa, tuo asenne, että tietyt fyysiset piirteet liitetään siihen, millainen ihminen on. Tyttäreni, 10v, on ruskeaihoinen suklaasilmä ja kieltämättä pelottaa kaikki hullut rasistit, mitkä tuntuvat olevan liikkeellä Suomessa. Tunnen paljon tummaihoisempia ihmisiä kuin itse olen ja kukaan heistä ei ole työtön. Eräs tuttavani hakattiin, koska hänen luultiin olevan Latinalaisesta Amerikasta kotoisin. Kun alkuperä selvisi aasialaiseksi, pahoittelivat kovin. Onko sillä jotain väliä? Noh, hän ei sitten jäänyt Suomeen turhan moneksi vuodeksi sen jälkeen, vaikka oli lisensiaatiksi opiskellut tilastotieteessä ja oppi kielenkin. Se ei vaan riittänyt, vaikka hän oli akateemisessa työssä ja puhui tarpeeksi hyvää suomea opettaakseen yliopistossa.

Ajakaa vaan kaikki osaavatkin pakoon näillä stereotyyppisillä ajatusmalleillanne.
Itseasiassa perussuomalaisten menestys vaaleissa tulee lisäämään suvaitsevaisuutta jos tästä eteenpäin olemme samalla viivalla kaikki tasa-arvoisesti maahanmuuttajien kanssa ja räikeimpiin epäkohtiin puututaan, suomalaiset haluavat oikeudenmukaisuutta ja kohtuutta, sitä ei valitettavasti ole ollut pitkään aikaan tässä monikulttuuriuskonnossa.
 
Tuo minua pelottaa, tuo asenne, että tietyt fyysiset piirteet liitetään siihen, millainen ihminen on. Tyttäreni, 10v, on ruskeaihoinen suklaasilmä ja kieltämättä pelottaa kaikki hullut rasistit, mitkä tuntuvat olevan liikkeellä Suomessa. Tunnen paljon tummaihoisempia ihmisiä kuin itse olen ja kukaan heistä ei ole työtön. Eräs tuttavani hakattiin, koska hänen luultiin olevan Latinalaisesta Amerikasta kotoisin. Kun alkuperä selvisi aasialaiseksi, pahoittelivat kovin. Onko sillä jotain väliä? Noh, hän ei sitten jäänyt Suomeen turhan moneksi vuodeksi sen jälkeen, vaikka oli lisensiaatiksi opiskellut tilastotieteessä ja oppi kielenkin. Se ei vaan riittänyt, vaikka hän oli akateemisessa työssä ja puhui tarpeeksi hyvää suomea opettaakseen yliopistossa.

Ajakaa vaan kaikki osaavatkin pakoon näillä stereotyyppisillä ajatusmalleillanne.
Just puhuttiin tästä mieheni kanssa. Hän on amerikkalainen mutta sattuu nyt olemaan valkoihoinen. Jos olisi tumma, myös poikamme olisi ainakin pari sävyä nykyistä tummempi. Pelkästään tuon perusteella häntä saatettaisiin kiusata, jopa hakata, koska osa ihmisistä ajattelee juurikin näin - että tumma ihonväri muka kertoo ihmisestä jotain muuta kuin sen, että hänellä on tumma ihonväri. Että ollaan nyt sitten tyytyväisiä, kun poika onkin VALKOIHOINEN.

Meidänkin tuttavapiirissä on paaaaljon ulkomaalaisia, heillä kaikilla on joko opiskelupaikka tai työpaikka tai jopa molemmat. Ihanko oikeasti ne 329 ihmistä, jotka vuosittain tulevat Suomeen perheenyhdistämissyistä, ovat se isoin ongelma Suomessa? Ja elintasopakolaisista saavat suomalaiset kyllä suureksi osin syyttää ihan itseään, kun ei edes anneta kunnon mahdollisuutta opetella se kieli (joka on todella vaikea oppia) ja vaikka sen oppisikin, kukaan ei ota töihin, koska iho sattuu nyt olemaan vääränvärinen.

Niinhän se menee, että ne mustat joko vie suomalaisten työpaikat tai eivät tee töitä vaan lusmuilevat. Koittakaa nyt päättää, kummasta on kyse.

Suomen Pakolaisapu - Pakolaisten perheenyhdistämisten todelliset luvut: 329 henkilöä vuodessa
 
gfnn
Just puhuttiin tästä mieheni kanssa. Hän on amerikkalainen mutta sattuu nyt olemaan valkoihoinen. Jos olisi tumma, myös poikamme olisi ainakin pari sävyä nykyistä tummempi. Pelkästään tuon perusteella häntä saatettaisiin kiusata, jopa hakata, koska osa ihmisistä ajattelee juurikin näin - että tumma ihonväri muka kertoo ihmisestä jotain muuta kuin sen, että hänellä on tumma ihonväri. Että ollaan nyt sitten tyytyväisiä, kun poika onkin VALKOIHOINEN.

Meidänkin tuttavapiirissä on paaaaljon ulkomaalaisia, heillä kaikilla on joko opiskelupaikka tai työpaikka tai jopa molemmat. Ihanko oikeasti ne 329 ihmistä, jotka vuosittain tulevat Suomeen perheenyhdistämissyistä, ovat se isoin ongelma Suomessa? Ja elintasopakolaisista saavat suomalaiset kyllä suureksi osin syyttää ihan itseään, kun ei edes anneta kunnon mahdollisuutta opetella se kieli (joka on todella vaikea oppia) ja vaikka sen oppisikin, kukaan ei ota töihin, koska iho sattuu nyt olemaan vääränvärinen.

Niinhän se menee, että ne mustat joko vie suomalaisten työpaikat tai eivät tee töitä vaan lusmuilevat. Koittakaa nyt päättää, kummasta on kyse.

Suomen Pakolaisapu - Pakolaisten perheenyhdistämisten todelliset luvut: 329 henkilöä vuodessa
Pääkaupunkiseudulla kyllä näet todellisen kehityksen ja perheenyhdistämisien määrän, luuletko että kukaan jaksaa uskoa tälläistä roskaa. Olen koko elämäni asunut täällä ja tuntuu välillä että maahanmuuttajia on enemmän kuin suomalaisia.

Mutta eihän maahanmuutto ole ongelma heitähän tulee vain muutama hassu vuodessa, älkää nyt jaksako jauhaa paskaa.
 
sfgh
Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksissa

Ulkomaalaistaustaisten tekemät väkivaltarikokset ovat yleisiä Helsingissä. He ovat selvästi yliedustettuina poliisin tilastoissa.

2000-luvulla poliisin tietoon tulleista raiskauksista yli 40 prosentissa epäilty on ollut ulkomaalaistaustainen. Ryöstöissä sekä kiristyksissä osuus on lähes kolmasosa.

Antti Tiainen, HS
Riikka Haikarainen
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23606850]Mikä se persujen linja on? Soinihan ilmoitti jo, että nykyhallituksen linja on hänestä hyvä.[/QUOTE]

tässäpä se olikin teille kaikille persuja äänestäneille se shokkiuutinen näin vaalituloksen selvittyä ja hurmoksen laannuttua! soini pyörtää KAIKKI puheensa jotta pääsee hallitukseen, hän tulee menemään täsmälleen samoilla ehdoilla mitä kokoomus sanelee (ja mitä käytettiin kepu-kokoomus-hallituksessakin) ja viis veisaa siittä minkä vuoksi kansa persuja alunperin äänesti. tahti ei tule muuttumaan mitenkään.

keitäs te sitten neljän vuoden päästä haukutte? oppositioon jäänyttä keskustaako? jälleen?
 
"Harmaana"
Tervetuloa Persustaniaan!
Valtiomuoto: yksinvaltius.
Presidentti, pääministeri yms.: Timo Soini tai tarvittaessa joku toinen, jonka edellämainittu on valinnut.
Pääkaupunki: oma sohva/se huone, missä mun tietokone on/missä mä ite oon, häh?

Muita kaupunkeja: kantabaari, bussipysäkki jolla mamuja (ei kauaa), lähipitseria missä mamuja (ei kauaa), työvoimatoimisto missä mamuja (ei kauaa), sosiaalitoimisto missä mamuja (ei kauaa).

Väkiluku: virhekommarimamuhomojen osalta laskeva, aitojen arjalaisten isänmaantoivojen ja muun mielikuvituskansan osalta nouseva.

Vientituotteet: sutkaukset, sana EI, ksenofobia, misogynia ja homofobia.

Viralliset kielet: no Suomi, saatana! Vittuiletko sä?

Valuutta: No markka, saatana! Pera ja Make, vedätään tota turpaan, se vittuilee!
 
"vieras"
[QUOTE="Harmaana";23607063]Tervetuloa Persustaniaan!
Valtiomuoto: yksinvaltius.
Presidentti, pääministeri yms.: Timo Soini tai tarvittaessa joku toinen, jonka edellämainittu on valinnut.
Pääkaupunki: oma sohva/se huone, missä mun tietokone on/missä mä ite oon, häh?

Muita kaupunkeja: kantabaari, bussipysäkki jolla mamuja (ei kauaa), lähipitseria missä mamuja (ei kauaa), työvoimatoimisto missä mamuja (ei kauaa), sosiaalitoimisto missä mamuja (ei kauaa).

Väkiluku: virhekommarimamuhomojen osalta laskeva, aitojen arjalaisten isänmaantoivojen ja muun mielikuvituskansan osalta nouseva.

Vientituotteet: sutkaukset, sana EI, ksenofobia, misogynia ja homofobia.

Viralliset kielet: no Suomi, saatana! Vittuiletko sä?

Valuutta: No markka, saatana! Pera ja Make, vedätään tota turpaan, se vittuilee![/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Pääkaupunkiseudulla kyllä näet todellisen kehityksen ja perheenyhdistämisien määrän, luuletko että kukaan jaksaa uskoa tälläistä roskaa. Olen koko elämäni asunut täällä ja tuntuu välillä että maahanmuuttajia on enemmän kuin suomalaisia.

Mutta eihän maahanmuutto ole ongelma heitähän tulee vain muutama hassu vuodessa, älkää nyt jaksako jauhaa paskaa.
Kuule pääkaupunkiseudulla olen minäkin koko elämäni asunut muutamia pidempiä ulkomaan jaksoja lukuun ottamatta. Sinähän tässä jauhat paskaa kun väität, että maahanmuuttajia on enemmän kuin suomalaisia.
 
"Remontoija"
Se, joka haluaa mamuja Suomeen, voi vuokrata omistamansa asunnon esim. päiväntasaajan seudulta lähtöisin olevalle tummahipiäiselle. Parin kuukauden jälkeen on taatusti mieli muuttunut ja toivottaa mamut sinne missä se pippuri kasvaa.
Mä olen työni puolesta nähnyt niin monta ulkomaanelävän jäljiltä olevaa JÄRKYTTÄVÄSSÄ kunnossa olevaa asuntoa. Lapiolla on alettu tyhjentämään lattioilta sitä paskaa, joka asuntoon on jätetty. Toki joukkoon on mahtunut jokunen kotimainenkin sikolätti, mutta 90% ongelmista vuokra-asunnoissa on aiheuttanut ulkomaalaistaustainen.
 
Non compos mentis
[QUOTE="Remontoija";23607440]Se, joka haluaa mamuja Suomeen, voi vuokrata omistamansa asunnon esim. päiväntasaajan seudulta lähtöisin olevalle tummahipiäiselle. Parin kuukauden jälkeen on taatusti mieli muuttunut ja toivottaa mamut sinne missä se pippuri kasvaa.
Mä olen työni puolesta nähnyt niin monta ulkomaanelävän jäljiltä olevaa JÄRKYTTÄVÄSSÄ kunnossa olevaa asuntoa. Lapiolla on alettu tyhjentämään lattioilta sitä paskaa, joka asuntoon on jätetty. Toki joukkoon on mahtunut jokunen kotimainenkin sikolätti, mutta 90% ongelmista vuokra-asunnoissa on aiheuttanut ulkomaalaistaustainen.[/QUOTE]

Jokainen mamu-kämppä, jonka itse olen nähnyt, on ollut siistimpi kuin omani. En epäile, etteikö epäsiistejä olisi, mutta jotenkin outoa aina ottaa ne rankimmat ääripäiden kokemukset ja yleistää koskemaan kaikkia maahanmuuttajia?
 
"tiina"
[QUOTE="Harmaana";23607063]Tervetuloa Persustaniaan!
Valtiomuoto: yksinvaltius.
Presidentti, pääministeri yms.: Timo Soini tai tarvittaessa joku toinen, jonka edellämainittu on valinnut.
Pääkaupunki: oma sohva/se huone, missä mun tietokone on/missä mä ite oon, häh?

Muita kaupunkeja: kantabaari, bussipysäkki jolla mamuja (ei kauaa), lähipitseria missä mamuja (ei kauaa), työvoimatoimisto missä mamuja (ei kauaa), sosiaalitoimisto missä mamuja (ei kauaa).

Väkiluku: virhekommarimamuhomojen osalta laskeva, aitojen arjalaisten isänmaantoivojen ja muun mielikuvituskansan osalta nouseva.

Vientituotteet: sutkaukset, sana EI, ksenofobia, misogynia ja homofobia.

Viralliset kielet: no Suomi, saatana! Vittuiletko sä?

Valuutta: No markka, saatana! Pera ja Make, vedätään tota turpaan, se vittuilee![/QUOTE]

Äh, tälläinen tarvitsisi verbaalisesti vähän lahjakkaamman kirjoittajan.
 
"höh"
[QUOTE="Harmaana";23607063]

Viralliset kielet: no Suomi, saatana! Vittuiletko sä?
[/QUOTE]

Kyllä Mestari Halla-Ahon kanssa voi haastella kirkkoslaavia. Sehän on apurahan turvin tutkinut sitä murrosikäisestä asti. valmista vaan ei taida tulla, ainakaan tällä apurahakaudella.
 
"vieras"
Jokainen mamu-kämppä, jonka itse olen nähnyt, on ollut siistimpi kuin omani. En epäile, etteikö epäsiistejä olisi, mutta jotenkin outoa aina ottaa ne rankimmat ääripäiden kokemukset ja yleistää koskemaan kaikkia maahanmuuttajia?
Näillä "maahanmuuttokriittisillä" ei ole mitään todellisuuspohjaa, vaan aina se yksi kokemus ja usein vieläpä joku kaverin naapuri ja sitten kaikki niputetaan samaan muottiin. Mulla on kaksi tummempi ihoista lasta ja joskus mua pelottaa nämä sisäänpäinlämpiävät ihmiset, jotka eivät tajua, että maailma muuttuu ja siinä samalla myös Suomikin ja suomalaiset. Mutta jaksan toivoa parempaa huomista :)

Olen itsekin maahanmuuttokriittinen, pitää olla selvät rajat ja säännöt millä pelataan. En esim hyväksy laitonta maahanmuuttoa, vaikka olen tuntenut ihmisen, joka on laittomasti Suomeen tullut ja täällä vuosia asunut. Tänne kuitenkin pääsee ihan laillisia keinoja käyttäenkin. Myös oleskeluluvan saaminen ja pituus pitäisi muuttaa, siinä on monta kohtaa, jotka ontuu.
 

Yhteistyössä