olen luuseri. ja tunnen jatkuvasti huonommuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
on koko ajan tunne että mieheni haluaisi että olisin toisenlainen. ja itsekin haluaisin olla toisenlainen.

esimerkiksi eilen mies ilmaisi että on tyytymätön etten olekaan alkanut käymään salilla kuten puhuin aiemmin (vauva nyt vajaa 2kk).. sanoin miehelle että kyllä mä vielä aion tsempata liikunnan suhteen kunhan jaksan, johon mies, että "lehmät lentää". nämä on tavallaan pieniä asioita mutta näitä on monta. kysyin mieheltä että "johtuuko tämä siitä etten ole tarpeeksi nopeasti palautunut raskaudesta", josta mies meni vaikeeks.. eli ilmeisesti toivoisi mun olevan jo hoikempi.

mies ei koske muhun lainkaan seksuaalisessa mielessä, mikä sekin tavallaan satuttaa. joka tapauksessa olen alkanut tuntea itseni tosi huonoksi. jotenkin pidän itseäni hirveän huonona naisena ja äitinä :( .

:hug:
sulla ei ole vielä mitään kiirettä, jos vauva on vasta 2kk. Ja toisekseen sun pitää lähtee sinne salille tms itsesi takia, ei siksi että mies haluaa. Miksi haluaisit olla toisenlainen? Millainen? Miten sun elämä muuttuisi jos olisit sellainen kun haluaisit olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
sulla ei ole vielä mitään kiirettä, jos vauva on vasta 2kk. Ja toisekseen sun pitää lähtee sinne salille tms itsesi takia, ei siksi että mies haluaa. Miksi haluaisit olla toisenlainen? Millainen? Miten sun elämä muuttuisi jos olisit sellainen kun haluaisit olla?

no kun en koe olevani missään hyvä. olen epäonnistunut tosi monessa asiassa. ja ajattelen että ihan luonteenpiirteenikin on huonoja, ei mussa ole mitään hyvää, kuten muissa ihmisissä. ja sitten nuo miehen kommentit saa mut entistä enemmän tuntemaan huonommuutta, esim. nyt harmittaa kun en ole saanut itseäni liikkeelle. samoin minulla on työpaikka ja olen tehnyt vähän etätöitä, mutta jättänyt joitakin hommia tekemättä, joita ei ole ollut pakko tehdä (lähinnä siksi koska en jaksanut, vauvan hoidon takia), josta mies taas on sanonut että "eikö nyt kannattaisi tehdä ne hommat, ei tuo vauva ole vaikea" jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no kun en koe olevani missään hyvä. olen epäonnistunut tosi monessa asiassa. ja ajattelen että ihan luonteenpiirteenikin on huonoja, ei mussa ole mitään hyvää, kuten muissa ihmisissä. ja sitten nuo miehen kommentit saa mut entistä enemmän tuntemaan huonommuutta, esim. nyt harmittaa kun en ole saanut itseäni liikkeelle. samoin minulla on työpaikka ja olen tehnyt vähän etätöitä, mutta jättänyt joitakin hommia tekemättä, joita ei ole ollut pakko tehdä (lähinnä siksi koska en jaksanut, vauvan hoidon takia), josta mies taas on sanonut että "eikö nyt kannattaisi tehdä ne hommat, ei tuo vauva ole vaikea" jne..

Kumpi teillä hoitaa vauvan enimmäkseen, sinä vai sun mies? Ja hei, mun tyttö on jo 11kk ja mä en oo vieläkää saanu otetta kunnolla "entisestä" elämästä. Nujertaako sun mies sun itsetuntoa? ihan ku voisi rivien välistä lukea sellaista...? Sä saat vielä kauan nauttia ihan hyvällä omalla tunnolla äitiyslomasta, sun ei tosiaa tarvi niitä etätöitä tehdä jos et jaksa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kumpi teillä hoitaa vauvan enimmäkseen, sinä vai sun mies? Ja hei, mun tyttö on jo 11kk ja mä en oo vieläkää saanu otetta kunnolla "entisestä" elämästä. Nujertaako sun mies sun itsetuntoa? ihan ku voisi rivien välistä lukea sellaista...? Sä saat vielä kauan nauttia ihan hyvällä omalla tunnolla äitiyslomasta, sun ei tosiaa tarvi niitä etätöitä tehdä jos et jaksa!

ei mies suoraan hauku mua koskaan. mutta mies tuntuu mun mielestä "vaativalta". tai ei näe niitä hyviä asioita (en tosin näe niitä itsekään). mutta siis vaikka kuuraan talon, teen ruokaa ja hoidan vauvan niin tulee paha mieli kun mies "muistuttaa" mitä en sitten ole tehnyt. en tiedä tekeekö hän sen tahallaan, tuskinpa.

ja minä hoidan enimmäkseen vauvaa koska mies on töissä. olen siis päivät vauvan kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
ei mies suoraan hauku mua koskaan. mutta mies tuntuu mun mielestä "vaativalta". tai ei näe niitä hyviä asioita (en tosin näe niitä itsekään). mutta siis vaikka kuuraan talon, teen ruokaa ja hoidan vauvan niin tulee paha mieli kun mies "muistuttaa" mitä en sitten ole tehnyt. en tiedä tekeekö hän sen tahallaan, tuskinpa.

ja minä hoidan enimmäkseen vauvaa koska mies on töissä. olen siis päivät vauvan kanssa kotona.

No sellanenhan se vasta ärsyttävää onkin. Siis ettei hauku suoraan, mutta muuten antaa ymmärtää ettei toisesta ole mihinkään. Onko kaikki kotityöt siis sinun vastuulla? Pystytkö sä sanomaan vastaan sun miehelle? Tai ilmaisemaan jos olet pahoittanut mielesi?

älä anna miehesi masentaa. Kuules sun elämäs tärkein työ on hoitaa 2kk vauvaa eikä miettiä tekemättömiä etätöitä! Raskauden jälkeen nainen on niin herkässä tilassa että monet huolimattomat sanat saattavat loukata pahastikin. Kannattaa ohittaa miehesi kommentit välittömästi. Olet paras äiti lapsellesi ja kerkeet vielä liikkua ja urheilla, älä siitä huoli. Nauti täysillä nyytistäsi! :hug: =)

Yhteistyössä