Olen(ko) alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna

Vieras
En juo päivittäin,en edes joka viikko. Mutta viina on mielessäni päivittäin.
Jos juon, piilottelen ukolta tyhjät pullot enkä kerro jos otan.
Kaupassa on työn takana että saan kaljahyllyt ohitettua.
En kehtaa samasta kaupasta ostaa juomiani, vaihtelen kauppoja.

Tykkään olla humalassa. Silloin rentoudun. Aina olen ollut perso alkoholille, heikko kohtani.
Ikinä en ole osannut ottaa vain yhtä, humalahakuisesti juon.

Alkoholi on ilmiselvästi ongelmasi, ihan ajatuksen tasolla.
Alkoholin käyttösi ei tuossa määrin tietenkään ole huolestuttavaa, mutta jotain häikkää luulisi olevan jos itsekin olet asiasta huolissasi... :/

Et sä alkoholisti ole jos käyttö on kuitenkin kurissa, mutta on sulla selkeästi jonkin asteinen ongelma alkoholin kanssa. Jos se himo pysyy ajatustasolla niin sittenhän sulla on se kuitenkin ihan ookoosti hallinnassa?

Alkoholisti voi myös olla, vaikka ei joisikaan yli riskirajojen. Alkoholismi on sairaus, jossa alkoholi aiheuttaa ihmisen kehossa (voimakkaita) reaktioita, joita terveellä ei tapahdu. Se ei ole määrästä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkoholisti voi myös olla, vaikka ei joisikaan yli riskirajojen. Alkoholismi on sairaus, jossa alkoholi aiheuttaa ihmisen kehossa (voimakkaita) reaktioita, joita terveellä ei tapahdu. Se ei ole määrästä kiinni.

Mikä on voimakas reaktio? Mielihyvän tunne?

Alkuperäinen kirjoittaja anna:

Mikä on voimakas reaktio? Mielihyvän tunne?

Eiköhän "mielihyvä" ole alkoholia nauttiessa normaalia, rentouttahan se, mutta siinä se sitten onkin. Alkoholistille se on jotain ihan muuta.

karkkihylly tekee mulle vaikeeta (ja aika isolle osalle muitakin naisia)... mut silti vaan ohi menen, perskele. Sul on vaan eri mielihyvän lähde ku mulla.

Jos säkin ohitat bisset, niin no hätä!!

No on se mukava että joillain on varaa vitsailla tästä asiasta. Alkolismi ei kosketa vain itse sitä juoppoa vaan myös hänen koko lähipiiriä, sukulaisia, puolisoa ja lapsia. Alkoholismi sairastuttaa koko perheen.

Mä suosittelisin ap, että jos sun omatunto kolkuttaa sun alkoholin käytöstä niin tarkkaile sitä tai lopeta kokonaan. Kerran kun sairastut niin paluuta ei enää ole.

No on se mukava että joillain on varaa vitsailla tästä asiasta. Alkolismi ei kosketa vain itse sitä juoppoa vaan myös hänen koko lähipiiriä, sukulaisia, puolisoa ja lapsia. Alkoholismi sairastuttaa koko perheen.

Mä suosittelisin ap, että jos sun omatunto kolkuttaa sun alkoholin käytöstä niin tarkkaile sitä tai lopeta kokonaan. Kerran kun sairastut niin paluuta ei enää ole.

Omatunto ei kolkuta (tai no ehkä jossain määrin kyllä). Vuoden olen yhtämittaisesti elämästäni ollut humalassa, joten nämä viinanhimot on tuttuja.

Ja kukaan lähipiiristäni ei tiedä juomisistani.

Taidat olla vielä aika nuori? Kyllähän tuo pahasti tunnusmerkit täyttää. Jo se kertoo jotain, että mietit asiaa. Humalahakuisuus, viinanhimo, kätkeminen ja piilottelut ovat hyvin tyypillisiä piirteitä. Määrät eivät vaan vielä vuosiin ole varmaan kummoisia.

t. yhdellä pullolla päivässä parikymppisenä aloittanut ja vähintään pariinkymmeneen päivässä kolmekymppisenä lopettanut (ainakin vielä tänään)

Taidat olla vielä aika nuori? Kyllähän tuo pahasti tunnusmerkit täyttää. Jo se kertoo jotain, että mietit asiaa. Humalahakuisuus, viinanhimo, kätkeminen ja piilottelut ovat hyvin tyypillisiä piirteitä. Määrät eivät vaan vielä vuosiin ole varmaan kummoisia.

t. yhdellä pullolla päivässä parikymppisenä aloittanut ja vähintään pariinkymmeneen päivässä kolmekymppisenä lopettanut (ainakin vielä tänään)

Ikää lähemmäs 30..
ja tosiaan elämästäni olen yhtäjaksoisesti juonut vuoden, putki oli päällä..

Alkuperäinen kirjoittaja anna:

Ikää lähemmäs 30..
ja tosiaan elämästäni olen yhtäjaksoisesti juonut vuoden, putki oli päällä..

No sitten sinun pitää jatkaa vielä todistelua ja arvuuttelua itsesi kanssa. Kyllä se pohja yleensä aina löytyy. Aina on yhtenä vaihtoehtona jatkaa juomista tai myöntää, että se on sairaus.

No sitten sinun pitää jatkaa vielä todistelua ja arvuuttelua itsesi kanssa. Kyllä se pohja yleensä aina löytyy. Aina on yhtenä vaihtoehtona jatkaa juomista tai myöntää, että se on sairaus.

Tiedän, että ei ole tervettä tämä juominen. Mutta lopettamaan en ole vielä valmis.vaikka tarve olisikin :(

Kannattaisikohan hakea apua, ennen kuin menee pahemmaksi? Itse kuitenkin näytät tiedostavasi ongelmasi. Jos itse epäilet, ettei alko puoli ole kunnossa, niin silloin se tuskin onkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja herää:
Kannattaisikohan hakea apua, ennen kuin menee pahemmaksi? Itse kuitenkin näytät tiedostavasi ongelmasi. Jos itse epäilet, ettei alko puoli ole kunnossa, niin silloin se tuskin onkaan.

no eihän se kunnossa olekaan. mutta voimaa ja tahtoa ei lyödy alkaa tästä nousemaan.

Jos annat tilanteen jatkua niin löydät itsesi todellakin pohjalta. Toisaalta, niinhän sitä sanotaan, että juoppo voi alkaa parantua vasta, kun käy siellä POHJALLA, kun kukaan tai mikään ei tue enää juomista ja vain oma hauta on edessä. Onnea vaan valinnassasi.

karkkihylly tekee mulle vaikeeta (ja aika isolle osalle muitakin naisia)... mut silti vaan ohi menen, perskele. Sul on vaan eri mielihyvän lähde ku mulla.

Vitut. Minä näin nais- ihmisenä inhoan makeaa,, mutta en ehkä kuulu sitten tähän suurimpaanosaan, niin kuin ei monet ystävistänikään.

Karkki ja alkoholi on kuitenkin aika eri asia. On eri asia syödä pussillinen karkkia, kuin juoda esim. korillinen olutta:I

Yhteistyössä