Olen kleptomaani, ihmettelen itsekin tätä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ögh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ögh

Vieras
Varastan joskus, jotain ihan turhaa tai tyhmää, kynsilakan tai muuta vastaavaa. Olisi kyllä rahaakin ostaa se, mutta jostain syytä vaan teen noin. En pysty selittämään sitä itsekään.

Ihan perheenäiti olen, normaali, käyn töissä, ei mitään tarvetta moiseen.

Elämässä ollut ennen hurjia käänteitä, draamaa, paljon vaikeuksia, nyt kun kaikki tasaista ja hyvin, voiko olla että haen jotain ihmeellistä jännitystä? Vai mikä on?

Itselläni alkoi jo lapsena varastelu. Muistan selvästi, kun vein isäni kaverin zippo kokoelmasta zipon, josta jäin kiinni ennenkuin isäni haki minut hänen luotaan. Isäni kaveri mainitsi etten ymmärtäny varmaan mitä tein enkä ihan oikeasti varmaan ymmärtänyt asiaa. Tein ilman ajatusta.
Lapselle voi antaa kaiketi nämä anteeksi, jos se ei ole kauhen toistuvaa, mutta koulussa varastin luokka tovereilta ja luokanvalvojalta rahaa, jonka vuoksi luokanvalvoja otti loparit eikä edes harmittanut, ei tuntunut missään se vähän huolettaakin, mutta lapset on lapsia. Nykysiin varastan vain kaupasta ruokaa, herkkuja ja pieniä tarpeellisia juttuja. Tupakkaa enää ei valitettavasti kauhean helposti pysty varastamaan.
Olen pohtinut vakavasti "kleptomaani" sanaa. Sitä vaan varastaa, mutta sellaista mitä tarvitsen.

Varastan joskus, jotain ihan turhaa tai tyhmää, kynsilakan tai muuta vastaavaa. Olisi kyllä rahaakin ostaa se, mutta jostain syytä vaan teen noin. En pysty selittämään sitä itsekään.

Ihan perheenäiti olen, normaali, käyn töissä, ei mitään tarvetta moiseen.

Elämässä ollut ennen hurjia käänteitä, draamaa, paljon vaikeuksia, nyt kun kaikki tasaista ja hyvin, voiko olla että haen jotain ihmeellistä jännitystä? Vai mikä on?

Mikä on mielestäsi normaali? Uskon sinun ajattelevan maseentuneet tai astmaatikot olevan myös epänormaaleja, koska ajattelet yhteiskunnan normien mukaisesti. Kleptomania on sairaus kuten patologinen valehtelu tai skitsofrenia, mutta jos varatelu menee yksityishenkilöiltä varastamiseksi, koska näppejä syyhyttää ja pakko varastaa niinkuin minä olen aikoinani tehnyt, voi sitä kutsua jotenkin sairaudeksi, sillä ei ne masentuneetkaan ole tilaansa valinnut tai vainoharhainen skitsofreenikko epämiellyttäviä äänitä tai ajatuksia taikka tourettes syndoomasta kärsivät huutelijat tai nykijät. Meitä on joka junaan ja antaa kaikkien kukkien kukkia. Olen itsekkin ajatuksiltani välillä perseestä, mutta en ole itsekkään täydellisyyden perikuva että voisin moralisoida muita.

Mikä on mielestäsi normaali? Uskon sinun ajattelevan maseentuneet tai astmaatikot olevan myös epänormaaleja, koska ajattelet yhteiskunnan normien mukaisesti. Kleptomania on sairaus kuten patologinen valehtelu tai skitsofrenia, mutta jos varatelu menee yksityishenkilöiltä varastamiseksi, koska näppejä syyhyttää ja pakko varastaa niinkuin minä olen aikoinani tehnyt, voi sitä kutsua jotenkin sairaudeksi, sillä ei ne masentuneetkaan ole tilaansa valinnut tai vainoharhainen skitsofreenikko epämiellyttäviä äänitä tai ajatuksia taikka tourettes syndoomasta kärsivät huutelijat tai nykijät. Meitä on joka junaan ja antaa kaikkien kukkien kukkia. Olen itsekkin ajatuksiltani välillä perseestä, mutta en ole itsekkään täydellisyyden perikuva että voisin moralisoida muita.
Oho anteeksi, tarkoitin tuolle toiselle enkä sinulle tätä vastaustani, joka vastasi sinulle jotain normaliudesta.

No et kyllä normaali ole jos varastelet
TÄMÄ OLI SINULLE

Yhteistyössä