Olen katkeroitunut köyhyydestä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aina samaa pienituloisen arkea. Ei mitään mahdollisuutta koskaan rikastua. Perheelle saa katon pään päälle ja ruokaa, siinä se. Muut matkustelee jopa yksityiskonein tai ykkösluokassa ja meillä ei ole varaa mihinkään. Sairauteni eivät parane eikä mies pääse useista koulutuksista huolimatta parempiin töihin. Miten jaksaa elää?
 
vierailija
Omiin valintoihin voi vaikuttaa? Miksi jatkatte päivästä toiseen samaa kaavaa jos se ei selvästikään toimi? Moniko rikas käy normi töissä? Töitä tekemällä ette ainakaa rikastu.
 
vierailija
Omiin valintoihin voi vaikuttaa? Miksi jatkatte päivästä toiseen samaa kaavaa jos se ei selvästikään toimi? Moniko rikas käy normi töissä? Töitä tekemällä ette ainakaa rikastu.
Mä olen rikastunut töitä tekemällä, ainakin sen verran, että mulla on se maallinen mammona mitä haluan ja töissä ei enää tarvitse käydä rahan takia. Aikaa tähän meni 30 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Elämästään voi tarinoida hauskasti tai tylsästi.
Kirjoitin töiden (päivätyö ja sivutyö) lomassa elämästäni yh-äitinä pk-seudulla.
Siihen aikaan en omistanut älypuhelinta.
Rahat riittivät mukavaan elämään kekseliäisyydellä. Mistään emme jääneet paitsi. Minimielatusmaksut menivät suoraan lasten pankkitileille.
Katkeruus ei kuulu sanavarastooni.
Sanasta tulee mieleeni joku viinamerkki, joka kuulostaa pahanmakuiselta.
Tee lista elämästäsi. Toiselle puolelle plussat ja toiselle miinukset.
Juttujesi perusteella elämäsi on pelkkää plussaa. Olet elänyt helpon elämän.
Miehesi ei ole valittanut turhasta. Hän yrittää liikaa. Löysäisi hiukan ja alkaisi elää.
Vatvot asioita ja kadehdit toisten elämää.
Vietän kivaa elämää, mutta kerron ja kirjoitan siitä vain pieniä tuokiokuvia.
Olen oppinut mitä kannattaa päästää suustaan ulos tai kirjoittaa.
Mitä vähemmän puhun ja kirjoitan sitä parempi.
Voit jatkaa valittamistasi tällä palstalla jos haluat. En enää aio kommentoida valivalituksiisi.
 
vierailija
Elämästään voi tarinoida hauskasti tai tylsästi.
Kirjoitin töiden (päivätyö ja sivutyö) lomassa elämästäni yh-äitinä pk-seudulla.
Siihen aikaan en omistanut älypuhelinta.
Rahat riittivät mukavaan elämään kekseliäisyydellä. Mistään emme jääneet paitsi. Minimielatusmaksut menivät suoraan lasten pankkitileille.
Katkeruus ei kuulu sanavarastooni.
Sanasta tulee mieleeni joku viinamerkki, joka kuulostaa pahanmakuiselta.
Tee lista elämästäsi. Toiselle puolelle plussat ja toiselle miinukset.
Juttujesi perusteella elämäsi on pelkkää plussaa. Olet elänyt helpon elämän.
Miehesi ei ole valittanut turhasta. Hän yrittää liikaa. Löysäisi hiukan ja alkaisi elää.
Vatvot asioita ja kadehdit toisten elämää.
Vietän kivaa elämää, mutta kerron ja kirjoitan siitä vain pieniä tuokiokuvia.
Olen oppinut mitä kannattaa päästää suustaan ulos tai kirjoittaa.
Mitä vähemmän puhun ja kirjoitan sitä parempi.
Voit jatkaa valittamistasi tällä palstalla jos haluat. En enää aio kommentoida valivalituksiisi.
Miten niin hyvän ja helpon elämän? Nuorena mulla oli tavattoman monta vaikeutta mm ensimmäinen aviomies hakkasi niin, että vieläkin jos röntgenkuvataan pää, niin siellä näkyy ruhjeia. Oli hyvin paöjon vaikeuksia.
 
vierailija
Ei ole keksitty mitään muuta. Tottahan se on, ettei tämä näin kannata. Mies on tyytyväinen vaatimattomaan elämään. Minä ja teini haluttaisiin parempaa.
Teinillä on mahdollisuus mihin tahansa. Sinulla sen sijaan on asennevamma. Kyllä unelmoida saa, mutta katkeroituminen ja kateellisuus ovat suunnilleen tyhmintä mitä ihminen voi tehdä. Ei muiden hyvä ole sinulta pois.
 
vierailija
Jos haluaa muutosta köyhyyteen, pitää tehdä jotain aktiivista suunnitelmaa asian suhteen.
Tarkistaa menot ja onko mahdollista niitä muuttaa, jotta rahaa säästyisi muuhun kuin kädestä suuhun elämiseen.
Asuminen on kallista. Mielestäni ruuasta on helpompi ollut tinkiä. Ehkei teillä ole enää menoja mistä voisi vähentää ja tinkiä.
Sitten on pyrkiä lisäämään tuloja, onko se mahdollista esim. mahdollisten sairauksien takia tai vaihtaa työpaikkaa/yrittää hankkia työpaikka.


Jos tulojen lisääminen ei ole mahdollista eikä menojen vähentäminen, pitää tyytyä siihen mitä on ja olla siitä kiitollinen. On kuitenkin varmaan jotkut asiat hyvin ja reilassa. Jos on rahaa vieviä unelmia, voisiko niitä kuitenkin jotenkin pienimuotoisesti toteuttaa/osaa niistä.
Esim. haluaisin mennä jalkahoitoon, ei ole varaa. Teen itse tuon hemmotteluhetken viikonloppuna vapaapäivänä, ei toki ole sama asia. Mutta vähän sinne päin kuitenkin.
 
Aina samaa pienituloisen arkea. Ei mitään mahdollisuutta koskaan rikastua. Perheelle saa katon pään päälle ja ruokaa, siinä se. Muut matkustelee jopa yksityiskonein tai ykkösluokassa ja meillä ei ole varaa mihinkään. Sairauteni eivät parane eikä mies pääse useista koulutuksista huolimatta parempiin töihin. Miten jaksaa elää?
Jos mä matkustaisin yksityiskoneella, ahdistuisin ja olo olisi tosi kolkko. Ykkösluokkaankaan en hinkua.

Jos mun pitäis valita, asunko Monacossa rikkaana vai täällä Perä-Hikiällä jotenkuten pärjäävänä, valitsisin Perä-Hikiän.
On ihanaa olla tavis. Se on semmoista hoitavaa.

Suurimmat asiat tässä maailmassa ovat ilmaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä