Olen joka tapauksessa huono äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti ilmoittautuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti ilmoittautuu

Vieras
Palaan töihin ja lapset aloittaa päiväkodin. Kuopus on silloin n 1 v 10 kk eli reilusti alle 3-v. Olen siis tosi huono äiti. Jos taas jäisin kotiin ja sain Kelasta kotihoidontukea, olisin silloinkin huono äiti, koska olisin yhteiskunnan elätti. Mikä sitten on hyvä vaihtoehto? Jokainen tietysti ratkaisee omalta kohdaltaan tilanteensa, mutta yleiset mielipiteet menee näin. Ikinä ei ole hyvin.

Mitä ihmeen väliä on millään "yleisellä mielipiteellä" :o Antaa niitten räksyttää, joilla on putkinäkö ja maailma mukavastai mustavalkoinen....

Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Mitä ihmeen väliä on millään "yleisellä mielipiteellä" :o Antaa niitten räksyttää, joilla on putkinäkö ja maailma mukavastai mustavalkoinen....

Siis MUKAVASTI mustavalkoinen

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Höpsistä. Mikäs minä sitten olen kun mielummin käyn töissä kuin olen lasten kanssa kotona? Tuntuu että töissä olen lomalla.

Etkö sä ole täältä lukenut kuinka huono äiti sellainen on, joka vie lapsensa hoitoon. Sivukaupalla tapellaan jatkuvasti. Tai siis jos vie alle 3-vuotiaan. Jos taas ei vie vielä 3-vuotiaanakaan, niin sitten vasta huono onkin, koska lapsi tarvitsee virikkeitä, vaikka äiti olisikin itse kotona pienempien sisaruksien kanssa :kieh:

Huomasin saman. Tosin on mukavaa käydä töissäkin, vaikka yleinen mielipide on toinen. Ja sitä paitsi, minua ei sosku elätä, eikä minun tarvitse kysellä täällä, että pärjäisinkö satasella.

Oi voisipa jäädä kotiin kolmeksi vuodeksi lasten kanssa:heart: SE on suuri haaveeni. Oon tehnyt töitä kuin hullu koko ikäni, siis aina. Yhteiskunta saisi mun mielestä kyllä huomioida sen :D Vaan ei mitään toivoa..
Ellen itse keksi jotain tai mies koe äkkirikastumista. Mieskin haluaisi tietty olla koti-isä. Yksin kotona on tylsää esim. sairaana... Mutta jos olisi lapsia jo niin asit olisi toisin.

Mä en ainakaan välitä paskan vertaa siitä, mitä muut ajattelee. Mä olen vienyt lapset hoitoon 1,5v ja 1v. Mitä siitä mitä muut ajattelee, se on sun elämä ja sun lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja i:
Lapsensa hoitoon vievä on yhteiskunnan elätti!! Hoitolapsi maksaa kunnalle ainaki 2x enemmän mitä kotona hoidettava!

No niinhän se maksaa. Silti yksi työkaveri sanoi, puoliksi vitsinä, mut kuitenkin, että hyvä kun vihdoinkin tulet töihin, kun tulee yhteiskunnalle kalliiksi maksaa toisten kotona oleminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomasin saman. Tosin on mukavaa käydä töissäkin, vaikka yleinen mielipide on toinen. Ja sitä paitsi, minua ei sosku elätä, eikä minun tarvitse kysellä täällä, että pärjäisinkö satasella.

Niinpä niin. Aika moni täällä parkuu, että rahat on taas loppu ja pitäisi vielä pärjätä niin ja niin monta päivää.

Yhteistyössä