Olen järkyttynyt! JÄTÄTKÖ sinä lapsen autoon nukkumaan kun käyt esmees mummolassa tmv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla meni pikkasen yli tutun touhut. Jättää lapsen autoon nukkumaan kun käy vaikka mummolassa. Auto siis omakotitalon pihassa ja kaveri itse istuu mummon kanssa kahvilla lapsi autossa nukkumassa. Käy kyllä katsomassa silloin tällöin, mutta SILTI. Minä en jättäisi KOSKAAN ! Herätän lapsen jos niin käy, että nukahtaa autoon mennessämme vaikka mummolaan...

jätän ja mulla on ollut aina itkuhälytin ja suora näköyhteys autoon.En nää siinä mitään kamalaa.Musta on ikävämpää herättää lapsi kun se on juuri nukahtanut ja sitten on kiukkuinen koko loppupäivän.Itsekkään en pidä siitä kun herätetään kesken unien jos ei ole pakko.

Joo, mäkin jätän, itkuhälyn kanssa toki. Omaan pihaan (okt), tuttujen pihaan ja joskus jopa jos käyn pikasesti siwassa. Tosta jälkimmäisestä on vähän huono omatunto, mut yhdyn edellisiin tosta, että ikävämpää on herättää lapsi, joka sit kiukkuaa unten keskenjäämistä. En oikein ymmärrä mitä vaaraa tossa on, jos lapsi nukkuu pihassa?

Oon oman pihaan muutaman kerran jättänyt taaperon nukkumaan kun on nukahtanut. Olen siinä muksun nukkuessa vienyt kauppatavarat sisään ja laittanut paikalleen. Vanhemmat sisarukset leikkineet pihassa sillä aikaa. Ovet ovat olleet auki sillä aikaa.

Kerran jätettiin vauva (tosi kuuma kesäpäivä, oltiin mökillä ja vauvalla tuskaisen kuuma, ei suostunut päikkäreille muualle) nukkumaan autoon siten lähdettiin ajelulle apen autolla (jenkkipaku), sit kun ilmastointi oli viilentänyt auton niin vauva nukahti, mentiin sukulaisille kahville, kahviteltiin siinä pihassa samalla kun vauva nukkui käynnissä olevassa ilmastoidussa autossa päikkärit.

mä jätän kans omaan pihaan (autokatos ihan talossa kiinni), eikä asuta ees omakotitalossa vaan paritalossa - tosin aika samat olosuhteet on kuiteski. itkuhälytin on ja näköyhteys. viltin tai kaksi heitän päälle jos on pakkasta (toki muutenki hyvät toppavaatteet päällä) ja kesällä on varjossa ikkuna auki.

Niin tuskin kukaan nyt jatkuvasti nukuttaa lastaan autossa, mutta tuollaisissa erikoistapauksissa lapsi voi siinä joskus nukkua. En vieläkään tajua, mikä siinä on ongelma. Kerro nyt ap. (Siis ei jätetä pakkaseen, ei helteeseen, ei autoa käyntiin - yleensä ainakaan, ei pitkäksi aikaa, valvotaan jne.)

No jos on suora näköyhteys eikä mikään kuuma kesäpäivä niin mikäs hätä sillä lapsella siellä autossa on? Missään nimessä en jättäisi niin että en näe lasta ts.ole hakemassa lasta heti kun hän herää, mutta en mä ymmärrä miksi se nukahtanut lapsi pitäisi siitä herättääkään jos omakotitalon pihassa on?

Oon jättänyt kymmeniä kertoja. Auton saa ajettua keittiön ikkunan alle, joten meillä on suora näköyhteys lapseen. En voi ymmärtää, kuinka se voisi olla lapselle haitallista.

Kaikkien lapsien kohdalla ja monta kertaa. Avaimet pois autosta, ikkuna raolleen, jos on kevät/kesä (kuumalla ilmalla ei tietysti koskaan!) eikä paukku pakkasilla, mutta talvellakin, jos ei ole kylmä.
Talvivaatteet päällä ja peitto vielä siihen.
En näe ongelmaa tuossa, auto on aina ikkunan lähellä, että lapsi on koko ajan valvovien silmien alla.
Ennemmin nukkuu autossa hetken, kuin että raahaan väsyneen, juuri nukahtaneen lapsen sisälle parkumaan väsyään.

Mikä ongelma ap on mielestäsi autossa nukkumisessa? Autovarkaus, helle, kylmä vai mikä?

En jättäis.. Tosin meiän lapset on sellasia,että niitä saa siirrellä autosta sisälle nukkuu,ilman et ne herää.. (sikeäunisia)
En kyllä jätä yksin vaunuihinkaan ulos nukkumaan... Lenkin ajan muksu nukkuu vaunuissa n.45min ja sit lopun päiväunista sisällä..

Muut tehköön niinkuin parhaaks näkee, mut mä en vaan halua jättää lasta yksin ulos, autoon tai vaunuihin nukkumaan. Syyt:
-Haluan että lapsi nukkuu omassa turvallisessa sängyssä,ovi raollaan, niin että kuulen jos sille tulee hätä.
-tiedän että sille ei tuu kylmä tai kuuma
-joku elukka voi kiivetä ulkona vaunuihin
-kukaan hullu ei voi viedä lastani hetken mielijohteesta

En jätä. Lapsi oli pienempänä kauhuissaan, jos oli nukahtanut autoon ja heräsi sillä aikaa kun olin vaikka vain viemässä ostoksia sisälle. En halua huudattaa lasta turhaa. Itku ei ollut todellakaan pikku itkeskelyä vaan ihan paniikkihuutoa. Yli vuotisena tuskin enää noin reagoisi, mutta en siltikään jätä ikinä autoon nukkumaan, en edes omaan kotipihaan. Kauhistuttaa minuakin, että joku jättää vauvan autoon nukkumaan "piipahtaakseen äkkiä kaupassa"!

On jonkun kerran nukkunut anoppilan pihassa autossa, niin, että sinne näkee/välillä on käyty katsomassa. Vauva tulee mahdollisesti nukkumaan omalla takapihalla vaunuissa, niin että joku on olkkarissa ja näkee vaunut, ja itkuhälytin mukaan, jos siis tykkää sillä lailla nukkua. Esikoisen kanssa tuollaista mahdollisuutta ei ollut, eikä häntä todellakaan saanut siirrettyä nukkuvana vaunuista sänkyyn (eikä repusta/liinastakaan), joten vähän haasteellista oli päiväunien kanssa silloin. nykyään onneksi nukkuu yleensä omassa sängyssään.

Muistakaa, auto siten palaa aika nopsaan, että siinä ei kamalasti ole aikaa hakea lapsea pätsistä jonne häkä kerty. Vallakin jos ovet on lukossa ja sähköt kaput. Nykyään kun nuo lukot on pääsääntöisesti sähkökamaa...

Nukkuisitko itse autossa johon sut olis köytetty kiinni niin etten pääse ulos ja ovat olisivat lukossa.

Kolme lasta ja jokainen on nukkunut kymmeniä, ellei satoja kertoja autossa yksinään. Useimmiten omassa pihassa, maaseudulla, joskus kaupan pihassa kun haen pikaisesti maitopurkin tai muuta, joskus srk.talon pihassa kun haen toista kerhosta, joskus kaverin pihassa, joskus mummolan pihassa. Mut me asutaankin maalla, kaupungissa en ehkä niin helposti jättäis.
Jos lapsi on autoon nukahtanut niin aina en sisälle sitä kanna. Joskus jäädään muut pihalle ja "vahditaan" nukkuvaa siinä samalla, joskus mennään sisälle ja ikkunasta vilkuilen koska toinen herää. Saattaa nukkua tunninkin autossa. Mut toki lämpötila huomioon ottaen, koskaan ei ole liian kuumassa tai kylmässä.

Enkä kyllä koskaan ole nähnyt tuossa mitään ongelmaa.

[QUOTE="mamma";23010887]-kukaan hullu ei voi viedä lastani hetken mielijohteesta[/QUOTE]

Näitä tapauksia on se 1-2 vuodessa ja tekijänä melkein aina lapsi/nuori. Mielestäni syytä tälläiseen pelkoon ei silti ole, vaikka kyllähän se vain jokaisen vanhemman takaraivossa kolkuttaa jos lapsi nukkuu muualla kuin siinä rakennuksessa missä itse on.

Muistakaa, auto siten palaa aika nopsaan, että siinä ei kamalasti ole aikaa hakea lapsea pätsistä jonne häkä kerty. Vallakin jos ovet on lukossa ja sähköt kaput. Nykyään kun nuo lukot on pääsääntöisesti sähkökamaa...

Nukkuisitko itse autossa johon sut olis köytetty kiinni niin etten pääse ulos ja ovat olisivat lukossa.

Syttymisen mahdollisuus on melkein olematon, mutta silti todellinen. Eihän lotossakaan pitäisi tilastollisesti koskaan saada 7 oikein tulosta, mutta kyllä niitä vain napsuu, myös kierroksilla joissa on ei ole pelattu läheskään kaikkia rivejä.

Yhteistyössä