Olen ihan voimaton! Enkä tiedä kuinka paljon lukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Crista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Crista

Vieras
Yritän päntätä yliopiston pääsykokeeseen, pari kuukautta aikaa.
Tuntuu toivottomalta. :(

Kuinkakohan paljon mun pitäisi lukea? Siis millaisella tahdilla, jotta tuloksia oikeasti syntyy ja valmistautuminen olisi samaa luokkaa muidenkin hakijoiden kanssa...

VINKKEJÄ KUINKA JAKSAA LUKEMISTA! (Mulla on vielä töissäkäynti lukemisen lisäksi)

Mä ajattelin sillä viisiin, että huhti-toukokuun ajan omistan jokaisen viikon omalle luvulleen. Mulla suht pieni pääsykoekirja, n. 150 sivua ja vain kolme lukua. Muutaman kerran kirjan luen muistiinpanoja tehden.

Itse painiskelen saman ongelman kanssa. Erotuksena se, että olen kotiäiti tällä hetkellä. Itse yritän lukea edes tunnin päivässä. Tein juuri suunnitelman milloin minulla pitää mikäkin kirja olla luettuna (5 kirjaa pitää lukea). Varasin 2 viikkoa aikaa yhdelle kirjalle. Luen hitaasti, jotta jäisi asiat paremmin päähän. Sitten loput 6 viikkoa aion käyttää Valmennuskeskuksen itseopiskelumateriaaleja pänttäämällä. Jossain vaiheessa aion myös tehdä harjoituskokeen. Hyvä suunnitelma joo, mutta sen noudattaminen on sitten eri asia. Yritän pitää mielessä tulevan palkan, mikäli pääsen yliopistoon ja valmistun.