Olen ihan vino!

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Kävin fysioterapeutilla jatkuvien niskaperäisten päänsärkyjeni vuoksi.
Sain kuulla olveni vino kuin quasimodo. Oikealla puolella selkärangan viereinen lihas on aivan kova ja silminnähden pullottaa. Samoin oikeanpuoleinen kylki näyttää erilaiselta kuin vasemmanpuoleinen. Vasemmalla puolella vyötärö on ikäänkuin selvempi, kuin vasemmalla.

Tähän lisäksi lättäjalat ja todella jumissa olevat hartiat. hyvää asiassa on se, että fysioterapeutti sanoi, että olisi hyvä jos minun mies voisi hieroa minua joka päivä. Sehän vaan sopii :p

Mietin tässä vaan, että oikeneeko tuo selkä ikinä? Ryhti on kuulemma erinomainen mutta sivuttaissuunnassa selkäranka kiertää. vaikka en ole siitä vakuuttunut, vaan arvelen, että osa vinoumasta johtuu siitä, että lihakset panttaa. :(

Pitäisikö minun vaihtaa nimimerkkiä?

toinen vinoselkä
mulla on vino selkäranka, synnynnäinen. nimeltään skolioosi. ei oikene ikinä mut särkyjä voi helpottaa jumppaamalla ja roikkumalla. mullakin pullottaa tuo toinen puoli ihan silmin nähden ja heironnalla se saadaan aina hiukan rauhoittumaan. tosin fysikaalisessa pitäis käydä vähintään kaks kertaa viikossa koko ajan vuodesta toiseen, tulis aika kalliiksi.
onks sun selkää kuvattu?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vinoselkä:
mulla on vino selkäranka, synnynnäinen. nimeltään skolioosi. ei oikene ikinä mut särkyjä voi helpottaa jumppaamalla ja roikkumalla. mullakin pullottaa tuo toinen puoli ihan silmin nähden ja heironnalla se saadaan aina hiukan rauhoittumaan. tosin fysikaalisessa pitäis käydä vähintään kaks kertaa viikossa koko ajan vuodesta toiseen, tulis aika kalliiksi.
onks sun selkää kuvattu?
Ei ole, siinäpä se. Kun sais edes kerran auki noi lihakset, niin antais siitä selästä totuudenmukaisen kuvan.

toinen vinoselkä
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vinoselkä:
onks sun selkää kuvattu?
Ei ole, siinäpä se. Kun sais edes kerran auki noi lihakset, niin antais siitä selästä totuudenmukaisen kuvan.

mun kuvaa ei edes lääkäri osannut tulkita vaan sen teki fysioterapeutti.

Rukoilijasirkka
No ei se kuulemma ole kovin vino... Mutta kun lapsena kävin terkkarilla ei ikinä sanottu selästä mitään, vaikka sitä katsottiin. Eikä mulla mun mielestä aina ole ollut näin.

Ekaa odottaessa selkä tuli julmetun kipeäksi siitä kohdasta, mistä toi selkä nyt pullottaa. Se on kai siitä asti ollut sillai.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:
Mutta kuitenkin vino?

Kait myös tarkistettiin että jalat on (riittävän) yhtäpitkät. Pitäis olla perusjuttu (tai olisi kait tullut esille jo lapsena) mutta kysy-/sanompahan kuitenkin.
Kyllä ne kai yhtä pitkät on. Mut olen todella todella jumissa. Ehkä selkä on vino, mutta luulen, että asiaa ei auta jumissa olevat lihakset.

Ne on kyllä jonkun verran pehmenneet viime torstaista, kun olen joka päivä saanut ihanaa hoitoa mieheltä. :D

kuule sirkka. meet hyvälle hierojalle (jos turussa oisit niin mie tietäsin semmosen hierojan joka hierois lihakset ja rangan kuntoon) ja ei tarvihe mitään mobilaatteja käytellä. turhaan haaskaat rahaa semmoseen. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:
...jalat...
Kyllä ne kai yhtä pitkät on.
Kai? Ei niitä siis ole katsottu sillä silmllä. Kyllä tuokin asia olisi hyvä (fysiologin tjms) tarkistaa tällaisessa tapauksessa.

Tai entä jos epäilisit (tietokoneen ääressä) istumis- (makaamis-)?asentoa.

Joku satulatuoli voisi olla hyvä kokeiltavaksi.

Sä datailet liikaa, toi kuulostaa ihan siltä. :D Mulla on sama vaiva kuin sulla selässä ja hartioissa. (Jalat kyllä on virheettömät.)

Luin ketjua enemmän ja tuli puhetta skolioosista ja muista, siis ei mulla mitään sellasta ole, vaan ihan epäergonomisuuden aiheuttamia lihasvaivoja ja epäsymmetrisyyttä sen takai.

Yhteistyössä