Olen ihan varma, että Enkeli-Elisa on fiktiivinen hahmo !!

  • Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti
123456
kävin juuri fb:ssä katsomassa tuota enkeli-elisa sivua.siellä minttis selittelee ties mitä.rahastukselta koko homma vaikuttaa.on se todella outoa ettei kukaan tiedä edes sitä missä kaupungissa elisa asui.minusta koulun nimi olisi pitänyt julkaista.tuskinpa elisa oli koulunsa ainut jota kiusattiin.lisäksi tuntuu jotenkin uskomattomalta että pääkiusaaja olisi ollut poika joka käytti noin paljon fyysistä väkivaltaa.meinaan jos juttu on tosi niin tuo poika ainakin tarvitsee ammattiapua todella pikaisesti.on hyvä että kouluväkivaltaan puututaan mutta jos enkeli-elisa paljastuu huijaukseksi,tekee se todella paljon hallaa.
 
"hmmm"
Eksyinpäs minäkin pitkästä aikaa tänne. Ja heti on ihan pakko kommentoida. En ota kantaa edellisiin kirjoituksiin. En arvostele ketään, enkä varmaan tuo edes mitään uutta asiaan, kuin sen...että ... Enkeli-Elisan vanhempien blogi aloitettiin kirjoittamaan IHAN ALUN ALKAEN kopioimalla minun vuodatusblogini osoite tuon Elisan vanhempien blogin osoitteeksi. JA miksikö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat aloittaneet blogin kirjoittamisen minun blogiosoitettani kopioiden, sillä meillä ei ole mitään yhteyttä? Emme edes tunne toinen toisiamme. Kirjan kirjoittajan kanssa kyllä onkin...Valitettavasti olen tästä yhteydestä joutunut kärsimään hyvin paljon. Joten ensimmäinen ajatus joka mieleeni tuolloin juolahti oli se, että tämä oli TAAS KIUSAN TEKEMISTÄ ja häiriköintiä MINULLE ja blogilleni. Oma blogini oli osoitteella "elankerran.vuodatus.net".. Ja Enkeli-Elisaa alettiin kirjoittamaan osoitteella "elankerrann.vuodatus.net".....
Minä en väitä mitään, enkä esitä mitään , mutta kysyn vaan... Onko kaiken tämän takana yksi ja ainoa henkilö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat halunneet tehdä kiusaa minulle ja blogilleni aloittamalla kirjoittamaan jotakin itsemurhablogia minun blogiosoitteellani?
Siis kuka olet? Joku Minttiksen ystävä vai entinen kiusaaja?
 
Tiedän
Tehkääpä mielikuvaharjoitus: "Sinun lapsesi kiusaa toista lasta koulussa. Vuosia, rankasti, etkä tiedä siitä mitään. Lopulta kiusattu ei enään jaksa ja tekee itsemurhan ja vasta silloin saat tietää lapsesi osuuden tapahtumiin. Suuren surunsa keskellä kiusatun vanhemmat haluavat herättää ihmisiä tajuamaan, kuinka rankkaa ja raakaa koulukiusaaminen tänä päivänä on. He antavat tarinansa kirjailijalle kirjoitettavaksi, mutta eivät halua itse julkisuuteen ja samalla he haluavat kuitenkin suojella kiusaajia julkisuudelta." Voisiko tämä vaihtoehto olla totta? Olisitko sinä valmis kiusaajan vanhempana tulemaan julkisuuteen: "Joo toi meidän Ville/Pekka/Taru/Jaana/kuka liekin kiusas sitä ja sit se teki itsarin. So what?" Mietippä uudestaan, onko ihan viisasta, että Elisan vanhempia vaaditaan julkisuuteen? Silloinhan ennen pitkää myös kiusaajat saadaan selville. Ja ketä se sitten palvelee? Eivätköhän he ole jo tarpeeksi "saaneet rangaistusta"?Ja mitä niiden todisteiden täytyisi olla? Mihin lehdistö/ihmiset olisivat tyytyväisiä? Eivät mihinkään!
Toinen pointti: Oletteko tulleet ajatelleeksi, onko kyseessä edes tyttö? Entä jos se onkin poika? Entä kuolinaika? Entä jos tyttö/poika onkin kuollut jo muutama vuosi sitten? Kirjan tarkoitushan EI OLE OLLUT tuoda esiin mitään, mistä kyseiset henkilöt, koulun, paikkakunnan pystyisi tunnistamaan. Kirja on FIKTIIVINEN tarina TODELLISISTA IHMISISTÄ. Mitä osaa tuosta lauseesta ette ymmärrä? Minä ainakin ymmärrän. Kyseessä on tarina, joka on kirjoitettu todellisten tapahtumien pohjalta. Niinhän monet elokuvatkin on tehty: perustuu tosi tapahtumiin, mutta elokuva EI OLE kopio tositapahtumista.
Ja sitä paitsi tiedän, että ne todelliset ihmiset ovat olemassa. <3
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän;26642547:
Toinen pointti: Oletteko tulleet ajatelleeksi, onko kyseessä edes tyttö? Entä jos se onkin poika? Entä kuolinaika? Entä jos tyttö/poika onkin kuollut jo muutama vuosi sitten? Kirjan tarkoitushan EI OLE OLLUT tuoda esiin mitään, mistä kyseiset henkilöt, koulun, paikkakunnan pystyisi tunnistamaan. Kirja on FIKTIIVINEN tarina TODELLISISTA IHMISISTÄ. Mitä osaa tuosta lauseesta ette ymmärrä? Minä ainakin ymmärrän. Kyseessä on tarina, joka on kirjoitettu todellisten tapahtumien pohjalta. Niinhän monet elokuvatkin on tehty: perustuu tosi tapahtumiin, mutta elokuva EI OLE kopio tositapahtumista.
Ja sitä paitsi tiedän, että ne todelliset ihmiset ovat olemassa. <3
Paitsi että Minttis on itse sanonut että kyseessä oli tyttö, Elisa. Ja isä blogissaan suree Elisan kuoleman vuosipäivää ilmoitettuna päivänä. Miksi sanoisi että kuolemasta on vuosi jos siitä on 5 vuotta? Siksikö ettei tunnistettaisi? No miksi yleensä sit kirjoittaa julkista blogia tästä aiheesta. Lisäksi alussa puhuttiin että kaikki muu on totta, paitsi Elisan päiväkirjoja ei julkaista sellaisenaan. Kun epäily alkoi, alkoi puhe fiktiosta.
 
No shit Sherlock
Alkuperäinen kirjoittaja Todennäköisesti on;26022684:
Uskon myös, että "Elisa" on Minttu Vettenterän luoma fiktiivinen hahmo kirjaansa. Ehkä hän on todennäköisesti aloittanut kirjoitusprojektin purkaakseen omia kokemuksiaan, koska mainostaa olleensa rankasti koulukiusattu ja kokeneensa paljon samanlaisia tilanteita kuin "Elisa".

En voi kuvitella, että yksikään isompi kustantaja edes paneutuisi keskivertokirjoittajan fiktiiviseen koulukiusaamistarinaan ja/tai muistelmiin - tositarinat kyllä myyvät.

Sydäntäriipivä tarina kiusaamisen vuoksi itsensä tappaneesta teinitytöstä.... ei kai media voi olla uutisoimatta?

Näkyvyys 45 minuuttia -ohjelmassa, muissa ajankohtaisohjelmissa, valtakunnan radiokanavilla, maakuntalehdissä, iltapäivälehdissä jne. on ollut mitä mielettömintä pr:ää kirjaprojektille, joka on saanut kustantajat heräämään - ei suinkaan tarinan takia VAAN rahan. Nokkelasti ideoita mediatempaus!! Asia on tärkeä - keinot ovat väärät.

Vauva-lehden foorumilla jotkut ovat listanneet aika hyviä pointteja:

- "Elisan" ja Mintun käsialojen yhtäläisyys
- "Elisan" isän ikä Elisan syntyessä
- Tämän kokoisessa maassa henkilötiedot harvemmin pysyvät salassa... kaikella mässäillään! Murossa, Minfossa yms. ei ole kukaan koskaan ilmaissutkaan tietävänsä Elisan perhettä / tunteneensa Elisaa.
- Teinit Vantaalla (mistä Elisa kuulemma on) eivät todellakaan tiedä vastaavasta... kuolinaikakin (helmikuu 2011) on annettu tarkkaan tietoisuuteen.
- Elisan vanhemmat eivät anna haastatteluja, vaan Vettenterä on heidän tiedottajansa. Hmmm... kirjoittavat avoimesti blogissa, niin mikseivät etunimillään (ilman kasvoja) voisi antaa haastattelua. Muutama iso lehti on kieltäytynyt kirjoittamasta Enkeli-Elisasta, koska Elisan vanhempiin ei ole saanut yhteyttä
- Lisäksi minusta jopa Enkeli-Elisa "rimmaa" jotenkin turhan hyvin ;-)


Tunnen itseni tyhmäksi, että alun perin menin edes halpaan!
Saa nähdä julkaiseeko yksikään ISO kustantaja tätä tapaamatta/puhumatta Elisan vanhempien kanssa.....
Ai et rimmaa tuo "Enkeli-Elisa" NO VITTU TOTTAKAI RIMMAA, KOSKA SE ON KEKSITTY NIMI XDD Tytön nimi ei varmaan oikeasti ole Elisa :'D Ou gaad mistä näitä idiootteja tulee.
 
"Nilla"
"Mietippä uudestaan, onko ihan viisasta, että Elisan vanhempia vaaditaan julkisuuteen? Silloinhan ennen pitkää myös kiusaajat saadaan selville. Ja ketä se sitten palvelee? Eivätköhän he ole jo tarpeeksi "saaneet rangaistusta"?Ja mitä niiden todisteiden täytyisi olla? Mihin lehdistö/ihmiset olisivat tyytyväisiä?"

Lehdistössä julkaistaan useinkin nimettömiä haastatteluita. Tuoreena esimerkkinä Maijan tarina, lapsena hyväksikäytetty. Maija on todistanut olemassaolonsa toimittajille, mutta hänen henkilöllisyytensä on yhä salainen. Miksi tämä ei onnistuisi Elisan vanhempien kohdalla? Minä ainakin uskoisin, mikäli Helsingin Sanomat tai Aamulehti tai vastaava media kertoisi saaneensa riittävän varmistuksen Elisan todenperäisyydestä, ja niin tekisivät useimmat järkevät ihmiset. Salaliittoteoreetikoita ei tietysti voi vakuuttaa millään, mutta hörhöistä ei kannata piitata.

Omasta mielestäni Vettenterän valehtelu halventaa kaikkien kiusattujen ja itsemurhan tehneiden omaisten kokemuksia.
 
"hmmm"
Ai et rimmaa tuo "Enkeli-Elisa" NO VITTU TOTTAKAI RIMMAA, KOSKA SE ON KEKSITTY NIMI XDD Tytön nimi ei varmaan oikeasti ole Elisa :'D Ou gaad mistä näitä idiootteja tulee.
Miksi sitten nissä oikeissa päiväkirjan sivuissa (siis niissä nettiin skannatuissa, joissa näkyy Elisan käsiala) lukee allekirjoituksena Elisa? Miksi ihmeessä Elisa olisi laittanut omaan päiväkirjaansa jonkun salanimen? Yleensä kun päiväkirja on tarkoitettu vaan omille silmille?
 
"jep"
[QUOTE="hmmm";26646682]Miksi sitten nissä oikeissa päiväkirjan sivuissa (siis niissä nettiin skannatuissa, joissa näkyy Elisan käsiala) lukee allekirjoituksena Elisa? Miksi ihmeessä Elisa olisi laittanut omaan päiväkirjaansa jonkun salanimen? Yleensä kun päiväkirja on tarkoitettu vaan omille silmille?[/QUOTE]

No nythän on kerrottu, että Vettenranta on kirjoittanut uudestaan päiväkirjat.. Eli julkisuudessa ei ole esitetty oikeita sivuja. että hohhoijaa sanon mä.

Kiusaaminen on vakava asia, mutta minusta tämä Vettenranta pilaa koko ajatuksen tällä pelleilyllään. Nyt olisi aika reilusti myöntää, että tarina on ihan itse keksitty!!
 
"hmmm"
[QUOTE="jep";26646884]No nythän on kerrottu, että Vettenranta on kirjoittanut uudestaan päiväkirjat.. Eli julkisuudessa ei ole esitetty oikeita sivuja. että hohhoijaa sanon mä.

Kiusaaminen on vakava asia, mutta minusta tämä Vettenranta pilaa koko ajatuksen tällä pelleilyllään. Nyt olisi aika reilusti myöntää, että tarina on ihan itse keksitty!![/QUOTE]

mutta koko ajanhan on puhunut kaksista päiväkirjoista: niistä oikeista skannatuista ja nettiin tehdyistä blogimerkinnöistä. Nytkö ne skannatutkin on Mintun kirjoittamia vaikka on sanonut aiemmin ettei mitenkään olisi voinut kirjoittaa niitä?
 
lol
Nämä tällaiset tarinat uppoavat varsinkin naisiin kuin häkä. Tulee mieleen se kaunis pieni elämä-blogi josta täälläkin palstalla ämmät vaahtosivat aivan järjettömästi, toiset ihaillen ja toiset verisesti kadehtien. Koko blogi on kuitenkin vaan pelkkä sepitetty markkinointityökalu.
 
"..."
Minulle on ainakin oikeastaan ihan yksi paskan liekki onko tarina totta vai ei, MUTTA mielestäni on vähintääkin moraalisesti epäkorrektia MYYDÄ jotain tuotetta toisen tuskalla, joka kaikenlisäksi on sitten ehkä keksittyä?! Minttu on sanonut, että tarina on fiktiivinen, mutta selvätihän se "nojautuu" faktaan, tähän tyttöön nimeltä Elisa, joka noin vuosi sitten itsensä tappoi. En ymmärrä miksi alunperinkään on pitänyt edes liittää faktaa(?) ja fiktiota yhteen!? Selvästihän tässä rahastetaan. Myyhän kirja nyt paljon paremmin, kun se pohjautuu "oikean nuoren tytön traagiseen itsemurhaan" kuin että Minttu kirjoittelisi vaan täysin fiktiivisen tarinan itsemurhasta...
 
"äitimamma"
En halua kiistää, etteikö Suomessa olisi koulukiusaamista enkä yhtään vähätellä lasten ja nuorten pahoinvointia, mutta se, että näin vakavalla asialla pelleillään ja leikitään, saa selkäkarvani nousemaan pystyyn.

Kun näitä perhe- ja koulusurmia on tapahtunut, tieto tekijästä leviää alle tunnissa nettiin. "Elisan" kuolemasta on 1,5 vuotta eikä KUKAAN tiedä, kuka hän oikeasti muka oli. "Elisan" käsiala 15-vuotiaaksi tytöksi oli aivan liian aikuismainen. Vaikka kirjoitustapa oli erikoisesti tyylitelty, se ei siltikään ole nuoren tytön kirjoittamaa. Kun Minttu Vettenterä laitettiin ahtaalle FB:ssa, hän alkoi keksiä lomamatkoja ja selitellä kiireillään sitä, ettei ehdi päivittämään FB:ia. Silti hän perusti uusia sivuja ja kommentoi FB:ssa jatkuvasti. Eilisen illan viimeinen päivitys oli täysin läpinäkyvä, ihana biisi ja lässynlässyä (eli "olettehan jo unohtaneet, että Elisa on keksittyä bull shittiä....").

MV voi pelastaa nahkansa nyt myöntämällä, että juttu on fiktiota ja luovuttamalla hankkeesta keräämänsä rahat todelliseen auttamiseen. Ihmiset tosiaan tuntevat nyt tulleensa huijatuiksi!
 
Elluvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän;26642547:
Entä kuolinaika? Entä jos tyttö/poika onkin kuollut jo muutama vuosi sitten?
---
Ja sitä paitsi tiedän, että ne todelliset ihmiset ovat olemassa. <3
Ei se ole voinut kuolla muutama vuosi sitten, koska medialle todisteena esitellyt päiväkirjat päättyvät alkuvuoteen 2011 (ei ne MV:n kirjoittamat "fiktiiviset päiväkirjat - sissus mikä idea sekin, kirjoittaa päiväkirjat yhä uudelleen ja uudelleen - vaan ne Elisan kirjoittamiksi väitetyt, joista on ollut kuvia useissa lehdissä). "Elisan" on siis täytynyt kuolla 22.1.2011 jälkeen (jolloin kirjoittanut viimeisen päiväkirjamerkinnän) ja lisäksi hänen on täynyt olla nimeltään Elisa, kun oli kerran allekirjoittanut erään merkintänsä omalla nimellään. MV siis valehtelee, jos sanoo, että näitä tietoja on muutettu jottei henkilöllisyyttä saataisi selville.

Tai sitten päiväkirjat ovat väärennös. Mutta jos MV olisi jalosti kirjoittanut ne itse uudestaan siksi, ettei Elisan nimeä, kuolinaikaa, edes käsialaa ei voitaisi tunnistaa, silloin hän ei olisi saanut kiertää eri medioissa esittelemässä niitä aitoina. Hänen olisi jo silloin pitänyt sanoa, että päivämäärät, nimet ym. eivät pidä paikkaansa.

Juu, ja maailmassa on paljonkin todellisia ihmisiä. Mikään ei silti todista, että joku heistä olisi "Elisan" isä tai äiti tai se väitetty paras kaveri...
 

Yhteistyössä