Olen huolissanu tytöstäni 12v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hevinaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hevinaisen äiti

Vieras
Hän käy kutosluokkaa. Tänä lukuvuonna hän on muuttunut hyvin paljon vitosluokasta. Syksyllä annoin luvan värjätä hiukset vaaleanruskeaksi. Hän kävi ostamassa kaupasta hiusvärin ja siinä todellakin luki "vaaleanruskea". Värjäystulos oli jotain ihan muuta... melkeimpä musta tukka tuli. Tämän värjäyksen jälkeen onkin aina värjätty mustalla värillä, vaikka ennen olinkin mustaa hiusväriä vastaan ja en edelleenkään tykkää. Tyttö on alkanut nyt joulun jälkeen käyttämään rintsikoita "salaa". Ei ole kertonut minulle, että on ostanut ne, mutta olen huomannut paidan läpi tytön rintsikat. Lisäksi meikkiä kuluu rutkasti ja käyttääkin joka päivä koulussa kajalia, ripsiväriä, liian tummaa meikkivoidetta, puuteria... Tyttöni näyttää ihan kamalalta kalpealta hevinaiselta! :/ Vielä viime vuonna hän oli nätti tyttö, mutta ei enää.

en ymmärrä miksi ton ikäisen pitää meikkaa kun on lapsi vielä. Rintsikat on ihan ok jopa suositeltavat jos tissit on kasvanut. Ja hiukset värjäsin ekan kerran ollessani 7.5vuotias :D

No misket ole tytön kanss ayhdessä ostanut rintsikoita vaan toisen on pitänyt ne salaa ostaa.

Nuorena se meikkailu menee usein överiksi, kun on vain halua, mutta ei mitään taitoa.

Jotenkin "liian tummaa meikkivoidetta ja kalpea hevinainen" ei vaan sovi yhteen. Tai sekään että 12 vuotiaasta puhutaan naisena.

Mitä haittaa on rintiskoiden käytössä?

Käykää toisaan yhdessä kaupassa hommaamassa lisää rintsikoita ja sopivat meikit vaikka ihan kosmetologilta joka voi samalla sitten kertoa ihonhoidosta.

Hevareissakaan ei ole yhtään mitään vikaa..

Meikkejä voitas käydä ostamassa yhdessä, sillä ihonväriin sopimaton meikki on kyllä karsean näköistä... Jos koulu kuitenkin sujuu, ei turhia poissaoloja jne. niin en kyllä ymmärrä mistä pitäis olla huolissaan? :)

Tyttösi on tullut murrosikään ja tuossa iässähän tytöt muuttuu nopeasti. Yhdessä voitte mennä shoppailemaan niitä meikkejä ja rintsikoita. Sinun olis kyllä äitinä pitäny niitä jo tytön kanssa aikasemmin mennä ostamaan,ettei tarvi "salaa" käyttää. Ei kai rintsikoissa ole mitään pahaa. Ja tuossa iässä niitä hiuksia myös paljon aletaan värjäämään. Oman tytön kanssa on sovittu,että ei liian usein,ettei hiukset mee pilalle,eikä ihan mustaks,koska tummanruskee sopii iholle paremmin.

Mä olisin huolissani, että millaiset rintsikat sillä oikein on. Rintaliiveistä voi olla haittaa pikkutytöille, alkaa vielä roikkua.
Jos on jotkut push-upit tai kaariliivit, lähtisin shoppaileen jotain toppia tai kevyempää liiviä.

[QUOTE="hippula";25528746]en ymmärrä miksi ton ikäisen pitää meikkaa kun on lapsi vielä. Rintsikat on ihan ok jopa suositeltavat jos tissit on kasvanut. Ja hiukset värjäsin ekan kerran ollessani 7.5vuotias :D[/QUOTE]
heh, mä en oo värjänny vielkää sitä ekaakaa kertaa saati meikannu...
Liivejäki käytin ekan kerran siinä kolmenkympin huittella ku esikoinen synty ...
Ikää kohta 44v.

Mut joo, ei oo kokemusta siis moisesta.itellä on kaks poikaa eikä ne käytä meikkiä eikä rintsikoitakaa ;)Eikä värjää tukkaansa.

Viimeksi muokattu:
Mun tyttö on 14 ja noin 12v alkoi vastaava muutos tosin rintsikat ostettiin yhdessä. Kalpeus on hänellä tavoite ja muuten vahva meikki. Vain musta kelpaa ja musiikki on rakasta metallia. Mä en kuitenkaan ole yhtään huolissani. Sama ihana tyttö hän on vieläkin. Kokeilut tyyleissä kuuluu murrosikään.

Olen nyt siis 12 v. Goottityyli kiehtoo kovasti ja rintsikat on todellakin suositeltavat, niiden ostaminen on kuitenkin kiusallista ja äitihän minut siihen vihdoin pakotti kun olin neiti luonnollisuus :P

Kuullostaa TODELLA ristiriitaiselta tuollainen: "liian tummaa meikkivoidetta" "näyttää kalpealta hevinaiselta" ja voithan sinä aina panna aidan eteen että: " meikkausta vähennät" tms. Äiti ja isähän siinä on vastuussa, mitä lapsi saa tehdä ja mitä ei.

Yhteistyössä