Olen huolissani ystävästäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hädissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hädissään

Vieras
Hän on kahden pienen lapsen yh.
Hän sairastaa masennusta ja käsittääkseni myös ahdistusta.
Hän on nyt viime aikoina laihtunut ihan silmissä, ei vissiin juurikan syö mitään ja puhuu vähän outoja juttuja.
Itse ei apua halua, mitä mä voin tehdä?!?
Olen ottanut lapsia silloin tällöin hoitoon mutta ei se riitä, mistä saan hänelle apua?

Puhu sen kanssa, kyllä ystävän kanssa voi ottaa puheeksi että on huolissaan.. Mä en esim. puhu mitään kenellekään, jos ei kukaan kysy mitään.. Kynnys kertoa ongelmista, pahasta olosta voi olla korkea..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Puhu sen kanssa, kyllä ystävän kanssa voi ottaa puheeksi että on huolissaan.. Mä en esim. puhu mitään kenellekään, jos ei kukaan kysy mitään.. Kynnys kertoa ongelmista, pahasta olosta voi olla korkea..

No eihän oikein puhu, oonhan mie yrittänyt monestikkin, sanoo vaan että vähän väsyttää..
en sit tiiä, kai se on vaan annettava olla, mut huono olo tulee mullekkin kun tiedän että ei hällä oo ketään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
missä on lasten isä? tai ystäväsi vanhemmat? etkö näille voi kertoa? ja yhdessä neuvottelisi ystävänsä kanssa ja auttakaa häntä porukalla

lasten isä ei kuulu heidän elämään ja vanhemmat asuu 600 kilometrin päässä, ja ovat työssä käyviä joten eivät pääse auttamaan.

oho. mulle tuli semmonen olo et jos mulla ei ois ku vaan 1 lapsi voisin olla tuo ap.n tuttu. tosin noista outojen puhumisesta en tiedä..
varmaan parhaiten autat olemalla tukena ja läsnä, ja että hän tietää että sinuun voi luottaa ja purkaaa pahaa oloa jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
missä on lasten isä? tai ystäväsi vanhemmat? etkö näille voi kertoa? ja yhdessä neuvottelisi ystävänsä kanssa ja auttakaa häntä porukalla

lasten isä ei kuulu heidän elämään ja vanhemmat asuu 600 kilometrin päässä, ja ovat työssä käyviä joten eivät pääse auttamaan.

Kannattaa kumminkin puhua ystäväsi vanhempien kanssa asiasta, jos siis hyvissä väleissä tyttäreensä on. Jos itse ajattelen, että olisin työssäkäyvä ja asuisin kaukana lapsestani, jolla on noin suuri hätä, ottaisin välittömästi virkavapaata ja lähtisin lapseni avuksi. Maksoi mitä maksoi!

Yhteistyössä