Olen alkoholisti ja äiti

  • Viestiketjun aloittaja inhokki
  • Ensimmäinen viesti
inhokki
Vituttaa niin moni asia. Pitkin päivää kiskon kaljaa, tai ihan mitä vaan mikä käy päähän. Pieni lapsi hoidettavana, onneksi mummi auttaa joka päivä. Kokeillu lääkkeitä, ei auta. Sen viidennen kaljan jälkeen rupee tuska helpottaa. Mitä hittoa sitä vois tehdä, että olo paranis? Tuska rinnassa vaan aina.
 
mama
Koko ikäni kärsinyt äitini alkoholismista.Ja vaikuttaa vieläkin vaikka olen jo 33 vuotias.Huoli ja tuska ei katoa hanki apua ajoissa ,että lapsesi säästyvät samanlaiselta kärsimykseltä.
 
ehkä sittenkin tavis...
Voi sinua...otan itse vain vkonloppuisin ja joskus jopa 3 vkoa täysin selvin päin ja olen silti itseäni soimannut ja syyttänyt kun lapset olleet useita vkonloppuja mummilassa kun äiti juo,ei hyvä mun tilanne mutta ei sullakaan. Masennuksesta kärsit varmaankin ja luultavasti myös ahdistuksesta. Hae apua ennen kuin se on liian myöhäistä ja alko vie lopullisesti sinusta voiton.
Jo kirjoittaminen tänne on 1 askel ja hyvä sellainen, tsemppiä ja onnea uudelle vuodelle 2009
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Katkolle?
Miä muuten kävin "katkolla"
Koko aikana ei tehnyt mieli, mutta kun kotiin pääs niin pikkuhiljaa taas alko maistumaan :whistle:

Mä oon kyllä huono vastaamaan näihin alkoholismiin liittyviin asioihin kun en vaan ymmärrä miten joku jaksaa ja voi juoda joka päivä. :/

Mut tapahan tuo on, kun katkolla olet ollut juomatta eikä ole edes tehnyt mieli.
Pitäiskö vaan keksiä jotain muuta tekemistä sen juomisen sijaan?
Etsiä muita keinoja saada se edes hetkellinen hyvä olo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Mä oon kyllä huono vastaamaan näihin alkoholismiin liittyviin asioihin kun en vaan ymmärrä miten joku jaksaa ja voi juoda joka päivä. :/

Mut tapahan tuo on, kun katkolla olet ollut juomatta eikä ole edes tehnyt mieli.
Pitäiskö vaan keksiä jotain muuta tekemistä sen juomisen sijaan?
Etsiä muita keinoja saada se edes hetkellinen hyvä olo?
Miä en oo vielä keksinyt muuta keinoo tähän ahistukseen. Juu, ja tapahan tästä on tullut
Joskus auttaa se ykskin siideri

Miä ravaan jo kaiken maailman terapiassa yms..
Jospa sitä kautta saisin joskus apua

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Mä oon kyllä huono vastaamaan näihin alkoholismiin liittyviin asioihin kun en vaan ymmärrä miten joku jaksaa ja voi juoda joka päivä. :/

Mut tapahan tuo on, kun katkolla olet ollut juomatta eikä ole edes tehnyt mieli.
Pitäiskö vaan keksiä jotain muuta tekemistä sen juomisen sijaan?
Etsiä muita keinoja saada se edes hetkellinen hyvä olo?
Miä en oo vielä keksinyt muuta keinoo tähän ahistukseen. Juu, ja tapahan tästä on tullut
Joskus auttaa se ykskin siideri

Miä ravaan jo kaiken maailman terapiassa yms..
Jospa sitä kautta saisin joskus apua

Eikös siihen ahdistukseen ole olemassa ihan reseptilääkkeitäkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Mä oon kyllä huono vastaamaan näihin alkoholismiin liittyviin asioihin kun en vaan ymmärrä miten joku jaksaa ja voi juoda joka päivä. :/

Mut tapahan tuo on, kun katkolla olet ollut juomatta eikä ole edes tehnyt mieli.
Pitäiskö vaan keksiä jotain muuta tekemistä sen juomisen sijaan?
Etsiä muita keinoja saada se edes hetkellinen hyvä olo?
Miä en oo vielä keksinyt muuta keinoo tähän ahistukseen. Juu, ja tapahan tästä on tullut
Joskus auttaa se ykskin siideri

Miä ravaan jo kaiken maailman terapiassa yms..
Jospa sitä kautta saisin joskus apua
Itse entinen alkkis...eli nyt raitis alkoholisti...mulla oli kaksi vaihto-ehtoa...lapsi tai alkoholi...ja valitsin sen lapsen...ja isot :hug: sullekkin...mulle saa kanssa laittaa yv:tä jos joku haluaa :hug: :heart: :heart: ...ja paistaa se päivä...riatis päivä vielä joskus kaikille meille :heart: :saint: :flower: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Itse entinen alkkis...eli nyt raitis alkoholisti...mulla oli kaksi vaihto-ehtoa...lapsi tai alkoholi...ja valitsin sen lapsen...ja isot :hug: sullekkin...mulle saa kanssa laittaa yv:tä jos joku haluaa :hug: :heart: :heart: ...ja paistaa se päivä...riatis päivä vielä joskus kaikille meille :heart: :saint: :flower: B)

:hug:
kyllä miäkin yhä uskon, että joskus tän elämän on helpotuttava
Oman pään sisältähän se muutos l'htee, miä vaan tartten vähän ohjausta ja apua siihen
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Itse entinen alkkis...eli nyt raitis alkoholisti...mulla oli kaksi vaihto-ehtoa...lapsi tai alkoholi...ja valitsin sen lapsen...ja isot :hug: sullekkin...mulle saa kanssa laittaa yv:tä jos joku haluaa :hug: :heart: :heart: ...ja paistaa se päivä...riatis päivä vielä joskus kaikille meille :heart: :saint: :flower: B)

:hug:
kyllä miäkin yhä uskon, että joskus tän elämän on helpotuttava
Oman pään sisältähän se muutos l'htee, miä vaan tartten vähän ohjausta ja apua siihen
IHAN OIKEIN....omasta päästä se raittius lähtee...ei kukaan voi pakoittaa ketään raittiiksi...ja varmasti sullakin on halua raittiiksi...mutta nyt ei vielä ehkä ole sen aika...mutta se aika kyllä tulee :hug: :saint: :heart:
 
Vieras
Onko sulla samperi lapsia?

En osaa auttaa koska jokaisen on itse tehtävä se päätös mutta oma äitini oli alkoholisti, kuoli viinaan ja se on lapselle niin katkeraa ettei tosikaan :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
IHAN OIKEIN....omasta päästä se raittius lähtee...ei kukaan voi pakoittaa ketään raittiiksi...ja varmasti sullakin on halua raittiiksi...mutta nyt ei vielä ehkä ole sen aika...mutta se aika kyllä tulee :hug: :saint: :heart:
Hassua, kun joku kerrankin ymmärtää :eek:
Tää miun alko-ongelma on lääkärien, psukologin ja terapeutin tiedossa, siitä avoimesti puhutaan
Mutta sitten on niin paljon muutakin "ongelmaa"
Asia kerrallaan, joskus vielä elän toisenlaista elämää :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko sulla samperi lapsia?

En osaa auttaa koska jokaisen on itse tehtävä se päätös mutta oma äitini oli alkoholisti, kuoli viinaan ja se on lapselle niin katkeraa ettei tosikaan :(
On, 2,5-vuotias poika
Mulla kanssa kumpikin vanhempi oli alkoholisti, toinen raitistui ja toinen juo yhä
Ja meni lapsuus ketuilleen :/
Meillä ei onneks tapella tai puukon kanssa riehuta
 

Yhteistyössä