Olen alkoholisti ja äiti

  • Viestiketjun aloittaja inhokki
  • Ensimmäinen viesti
no mä en kyllä ymmärrä miksi ette hankkiudu eroon alkosta. sehän vähentää ahdistus ja masennuslääkkeiden tehoa. eikä muutenkaan tee hyvää. järki käteen ja arvot oikeiksi. antabus kehiin ja lisäksi vaatimaan toista lääkitystä jos se ei auta mikä on.
 
qwerty
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miä en oo vielä keksinyt muuta keinoo tähän ahistukseen.
Joko olet ymmärtänyt, että syy ja seuraus on samassa paketissa?

Juominen poistaa ahdistuksen välittömästi, mutta juomattomuus ottaa aikaa niin hiton paljon, että repsahdus tulee helpolla.
 
Mun äiti joi koko mun nuoruuteni ja kärsin siitä tosi paljon. Milloinkaan ei voinut ystäviä viedä kotiin, kun ei tiennyt, missä kunnossa äiti on. Lukioikäisenä päätin, että jos mulla joskus on lapsia, he eivät tule kärsimään vanhempien alkoholin käytöstä. Ex alkoi liiton loppupuolella juoda melkoisesti mutta eron syy oli muu ja se oli jo tiedossa kun tuo juominen alkoi. No, se kyllä vauhditti asioita. Mulla meni tosi tosi kauan ennen kuin opin, että alkoholia voi ottaa muutenkin kuin humaltumistarkoituksessa.
 
Piia
Mulla äiti kans alkoholisti, ja todellakin kärsin koko lapsuuteni siitä, kunnes 15v muutin pois kotoa. Nyt olen 27v, kahden pienen lapsen äiti, eikä mieleenikään tulisi pilata lasteni elämää juomalla! En tod ole mikään absolutisti, eli juon kyllä, mutta en lasten läsnäollessa.
 

Yhteistyössä