olen alkanut syömään ruispuuroa aamiaiseksi, ja voi vitsit mikä nälkä on lähes kokoajan!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta lounaalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep. Vasta oli samasta aiheesta elixirissä. Sen ex-kymmenottelija kertoi miksi, mutta just pikkukaveri alkoi itkemään ja en kuullut vastausta... Mutta pelkkä puuro ei riitä aamupalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Ei se pidäkään.
Mä syön aamulla maitorahkaa ja marjoja ei tarvii nälästä kärsiä :)

mä oon tehnyt tuota samaa ja kyllä nälkä yllättää. mulla pitää ruisleipä nälkää hyvin. kai nääkin on niin ihmisestä kiinni.

Oletko kauan syönyt aamuisin puuroa?
Vie jonkun aikaa, enneku tulee se aika, että puuro pitää nälkää.
Minäkin ihan hämmästyin ensin, että heti oli nälkä mutta kun jatkoin, niin jonkun ajan päästä
elimistö ei enää vaatinutkaan ruokaa heti :)

Se että tulee nälkä päivällä sen jälkeen kun on syöny puuroa aamulla, perustuu siihen että aamulla syöty raskaampi ateria nopeuttaa aineenvaihtduntaa=tulee nälkä... (ja ei, en jaksa nyt etsiä tähän väitteeseen tutkimustuloksia)

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Oletko kauan syönyt aamuisin puuroa?
Vie jonkun aikaa, enneku tulee se aika, että puuro pitää nälkää.
Minäkin ihan hämmästyin ensin, että heti oli nälkä mutta kun jatkoin, niin jonkun ajan päästä
elimistö ei enää vaatinutkaan ruokaa heti :)

en oo ku viikon verran nyt syönyt.

Ei puuro pidä kauaa nälkää. Pitää olla proteiinia. Keitetty kananmuna puuron kanssa. Vaikka kuidut tekee hyvää, niin kauemmin pysyy kylläisenä esim. just maitorahkalla ja marjoilla/hedelmillä tai vaikka leivän kanssa maito, kananmunaa tai juustoa tai kinkkua+ kasviksia.

Mulla käy niin, että jos aloitan päivän syömällä, syödä muputan sitten koko halvatun päivän. Sillä mitä syön, ei ole merkitystä. Niinpä paastoan taas päivät ja syön illalla yhden ruhtinaallisen annoksen. Eipähän tule koko ajan jotain työnnettyä turvasta sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei se pidä:
Ei puuro pidä kauaa nälkää. Pitää olla proteiinia. Keitetty kananmuna puuron kanssa. Vaikka kuidut tekee hyvää, niin kauemmin pysyy kylläisenä esim. just maitorahkalla ja marjoilla/hedelmillä tai vaikka leivän kanssa maito, kananmunaa tai juustoa tai kinkkua+ kasviksia.

Mulla taas meneenälkä puurolla, mutta maitorahkaa ja hedelmiä ei saa syötyä niin paljoa, että tulis kylläinen olo. Puuroahan saa rauhassa syödä paljon, se ei lihota.

Misäs niin on väitetty että pelkkä puuro pitäis nälkää? Mulle opetettiin lapsesta asti että puuro on terveellinen ja hyvä osa aamupalaa, pitää nälkää hyvin kun sen kans syö palan leipää ja hedelmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla käy niin, että jos aloitan päivän syömällä, syödä muputan sitten koko halvatun päivän. Sillä mitä syön, ei ole merkitystä. Niinpä paastoan taas päivät ja syön illalla yhden ruhtinaallisen annoksen. Eipähän tule koko ajan jotain työnnettyä turvasta sisään.

Tämä tyyli on tosi epäterveellinen. Pienet, usein toistuvat (jopa 6 krt/päivä ) ateriat ovat suositeltavia. Ja tietysti se että mitä työntää turvasta sisään on sitä terveellistä lajia.

Alkuperäinen kirjoittaja !!:

Tämä tyyli on tosi epäterveellinen. Pienet, usein toistuvat (jopa 6 krt/päivä ) ateriat ovat suositeltavia. Ja tietysti se että mitä työntää turvasta sisään on sitä terveellistä lajia.

Niin, ja paskalla saa juosta koko ajan jos syön noin. Ei kiitos. Mulla on muutakin tekemistä, kuin istua pöntöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja !!:

Näin juuri. kun koko päivän kutjottaa nälissään niin illalla sitten vetää mahtisuuria määriä ruokaa ja yleensä se on epäterveellistä!!
Pieniä annoksia useasti päivässä, jotta verensokeri pysyy tasaisena ja nälkä pysyy loitolla.

Yhteistyössä