Olen aika varma, että mulla on munasarjasyöpä tms ja kuolen siihen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiiri"

Vieras
Reilun vuoden on ollut vasemmalla puolella alavatsaa vihlomista. Se alkoi keskenmenon jälkeen. Kipu on välillä poissa ja sitten taas palaa. Tuntuu äkkinäisissä liikkeissä esim. kumartuessa tai kun nousen nopeasti ylös. En ole pahemmin murehtinut asiaa, mutta nyt yhtäkkiä iski paniikki. Miten voin olla niin typerä, etten ole tutkituttanut asiaa ja jos se on syöpä, niin se on ehtinyt levitä joka paikkaan.

Olen totaalisessa paniikissa!! Huomenna soitan lääkäriin!

NO se voi olla vaaraton kysta tai jokin kiinnike. Ei se aina syöpää tarkoita. Vai onko sulla siihen sukurasitetta? Joissakin suvuissa kun kulkee hormonaalinen rinta-ja munasarjasyöpä.

[QUOTE="aloittaja";23130925]Ei ole tietääkseni sukurasitetta. En keksi mitään muutakaan syytä tuolle vihlomiselle. En voi lopettaa itkemistä, olen ihan paniikissa.[/QUOTE]

Vihlomiselle on miljoona muutakin syytä kuin munasarjasyöpä...

mä luulen ettei sulla ole mitään syöpää!huoli pois,oman mielenrauhan vuoksi kannattaa tutkituttaa,mutta olisit sinä varmaan sen voinnissa huomannut,jos jo vuoden vihlonut.ovulaation aikaanko se aina muistuttaa?

Yritän ajatella tätä järkevästi, mutta paniikki saa vallaan. Välillä ajattelen, että varmaan muitakin oireita olisi ilmennyt. Seuraavassa hetkessä olen taas varma, että se on syöpä. Kiitos kaikille vastauksista!!

[QUOTE="myy";23131104]Mulla on kans tuota.on täysin vaaratonta,tavallaan menee kramppiin munasarjan kohdalta...Ole ihan täysin huoleti,se on täysin normaalia!!![/QUOTE]

Siis samanlaista kuin minulla? Kumartuessa vihlaisee tai jos nousen sohvalta seisomaan jne?

Epätodennäköistä että syöpää. Varmaa sen sijaan on se että joku päivä sinäkin oikeasti kuolet. Mitä vanhemmaksi elät sen todennäköisemmin sairastut syöpään...

[QUOTE="vieras";23130993]Mulla kanssa kipuja vasemmalla munasarjoissa. On ultrattu, eikä mitään vikaa löydy. Kaks vuotta on jo vihlonut aika ajoin.[/QUOTE]

Se kipu ei välttämättä ole munasarjassa, vaikka vihlookin siellä suunnassa. Itse juuri kävin viime viikolla lääkärissä, kun nyt on kaksi kuukautta vihlonut molemmilla puolilla munasarjojen tuntumassa. Pari viikkoa sitten kävi gynellä ja ultralla katsottiin, kaikki oli kunnosa. Nyt sitten kävin meidän työterveyslääkärillä ja hän antoi mulle tulehduskipulääkettä syötäväksi. Katsotaan, jos sillä on vaikutusta. Jos on, niin voi olla kyse limapussin tulehduksesta, ei kuitenkaan lonkan limapussi, kun se kipuilisi eri paikassa, mutta tuolta sisältä löytyy lisää limapusseja.

Lääkäri kertoi, että vastaan kipuun ei välttämättä löydy mitään syytä. Hän oli joskus Sakari Oravaa konsultoinut juuri tästä vaivasta. Orava kertoi, että oli muutamilta leikannut kipuhermot irti, niin ei enää tuntenut kipua. Oravakaan ei osannut sanoa mistä tämä johtuu, mutta kaikki vaivasta valittaneet olivat olleet naisia.

Tiedä sitten mistä johtuu.

Kyllä sen munasarjasyövän kohdalla on valitettavasti niin, että kun oireet alkavat niin silloin syöpä on jo levinnyt. Sen takia sen hoitoennuste on niin huono. Lisäksi kunnalisella puolella ja harvemmalla yksityiselläkään ultrataan harvemmin peruskäynneillä, joten sitä ei huomata ajoissa. Papassahan se ei näy. Jos on suvussa ollut munasarjasyöpää, kannattaa käydä säännöllisesti ultrassa.

Vihlominen voi tosiaan johtua ihan mistä vaan, jos syövästä olisin kyse niin veikkaisin että oireet olisivat pahentuneet vuoden aikana. Tuskin siis on syöpää?

[QUOTE="aloittaja";23131109]Siis samanlaista kuin minulla? Kumartuessa vihlaisee tai jos nousen sohvalta seisomaan jne?[/QUOTE]

Kyllä ihan samanlailla :) Samoin äkkinäiset liikkeet ja jopa kävellessä saattaa yhtä äkkiä repästä,niin että joutuu ihan pysähtymään.Täysin vaaratonta, ja on ollut mulla jo vuosia.Minut on niiiiiiin monta kertaa ultrattu ja ronkittu tuolta alakerrassa(lapsettomuusjuttujen takia)että ei ole ainakaan munasarjasyöpää löytynyt.Ole ihan huoleti *halaa*,mutta jos haluat vielä varmistuksen,ettet joudu murehtimaan sitä alitajunnassasi koko ajan,niin käy lääkärissä,mutta uskon ihan varmasti,että syy ei ole tuo syöpä,vaan juuri joku krampin tyylinen juttu...

Munasarjasyöpä olisi jo tuon reilu vuoden aikana levinnyt runsaasti vatsaonteloon aiheuttaen askitesnestettä joka olisi pullistanut vatsasi suureksi. Luulenpa että kyseessä nestekysta joka on pirun kipeä ja oireilee juuri noin kuvailemallasi tavalla.

Mulla on ollut nuoresta asti tuota, nyt varmaan jo 10-12 vuotta. On tutkittu pariinkiin kertaan, mutta mitään ei löytynyt. Kerran olen jopa käynyt tuon kivun vuoksi päivystyksessä, mutta silloinkin sain vain särkylääkettä. Syy on jäänyt epäselväksi, mutta muuten mä olen ihan terve ja hengissä näytän olevan, joten ei liene aina vakavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eiköhän;23131275:
Munasarjasyöpä olisi jo tuon reilu vuoden aikana levinnyt runsaasti vatsaonteloon aiheuttaen askitesnestettä joka olisi pullistanut vatsasi suureksi. Luulenpa että kyseessä nestekysta joka on pirun kipeä ja oireilee juuri noin kuvailemallasi tavalla.

Näin muuten todettiin erään tuttuni munasarjasyöpä. Eli noin vuoden sen jälkeen.

[QUOTE="juu";23131267]Kyllä ihan samanlailla :) Samoin äkkinäiset liikkeet ja jopa kävellessä saattaa yhtä äkkiä repästä,niin että joutuu ihan pysähtymään.Täysin vaaratonta, ja on ollut mulla jo vuosia.Minut on niiiiiiin monta kertaa ultrattu ja ronkittu tuolta alakerrassa(lapsettomuusjuttujen takia)että ei ole ainakaan munasarjasyöpää löytynyt.Ole ihan huoleti *halaa*,mutta jos haluat vielä varmistuksen,ettet joudu murehtimaan sitä alitajunnassasi koko ajan,niin käy lääkärissä,mutta uskon ihan varmasti,että syy ei ole tuo syöpä,vaan juuri joku krampin tyylinen juttu...[/QUOTE]

Kiitos hurjasti sulle! :) Taidan kuitenkin varata ajan ultraan. Miten nuo munasarjat ultrataan? Sisäkautta? Minua on kyllä ultrattu muutama viikko sitten parikin kertaa, kun sain keskenmenon ja tehtiin kaavinta. Mutta en tiedä ultrataanko siinä samassa munasarjatkin... *tuntee olonsa tyhmäksi* :D

Alkuperäinen kirjoittaja eiköhän;23131275:

Kiitos tästä! :) Enpä ole huomannut mitään erikoista vatsan pullistumista. Paitsi normaalia löllöä sieltä kyllä löytyy. :D

Yhteistyössä