Olen 53v kun lapsi on 18v.

  • Viestiketjun aloittaja "vanha äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Ei se niin vaarallista ole!
Mun isä oli 50 kun mä synnyin, ja meillä on kuitenkin aina ollut todella hyvät ja lämpimät välit. Mä olen nyt 32 ja isä 82 ja hän on maailman paras iskä iästäään huolimatta :)
 
"sasa"
[QUOTE="vanha äiti";29370563]Olenko kamalan vanha?[/QUOTE]

Minä tulen olemaan 56-vuotias isä. Työelämääkin tulee olemaan edessä vielä vuosikymmen siinä vaihessa. Eli et tietenkään ole.
 
vvvieras
[QUOTE="sasa";29370626]Minä tulen olemaan 56-vuotias isä. Työelämääkin tulee olemaan edessä vielä vuosikymmen siinä vaihessa. Eli et tietenkään ole.[/QUOTE]

Erehdyt. Työelämää tulee olemaan ehkäpä jopa kaksi vuosikymmentä vielä edessä siinä vaiheessa. =)
 
Keittiönoita
Kamalan vanha mihin? Mä täytän ensi vuonna 53 v ja on oikeastaan aika vähän asioita, joihin olisin kamalan vanha. No lisääntyminen ei varmaan enää onnistuisi :D
 
raskauttava asianhaara
Olen kuuskymppinen silloin, musta on hyvä idea juhlia yhteisiä täysi-ikäisen pippaloita ja mun kuuskymppisiä. Kehotan muksua vielä ajoittamaan lisääntymisen siihen vaiheeseen, kun minä pääsen eläkkeelle. Eli johonkin sinne viidenkympin korville...

Mä olen viettänyt jonkun verrankin aikaa lapsena päälle kahdeksankymppisen mummuni kanssa, ja se oli kovasti avartavaa. Toivon, että muksu saa minusta hiukan samaa hyötyä ja oppii historiallisemman maailmankuvan, kuin jos oltaisiin melkein samaa sukupolvea. Ja toisaalta olen aika lapsellinen ja tykkään pelata, leikkiä, ja vitsailla että Saas nähdä sitten, kokeeko sälli jääneensä paljosta paitsi, jos nyt siis en kesken kuukahda.

Paras puoli taitaa olla se, että jos välit on jotenkin huonot, en jää ikiajoiksi hänen elämäänsä lastaamaan. Mielestäni on hiukan ikävää se, että lapsuus venyy loputtomiin, kun omista vanhemmista ei aika jätä millään. On jäänyt mieleen Elfriede Jelinek, joka kuvaili satavuotiaan äidin ja tyttären suhdetta, että nuorempi on kuin kivi virrassa ja äiti on siinä kivellä maailman tappiin asti nököttävä sammakko. En pääse siitä mielikuvasta irti...
 
Mä olen 36 vuotias kun esikoinen täyttää 18, muutamaa kuukautta vajaa 39 kun tuleva kakkonen täyttää 18.
En siltikään pidä 53 vuotiasta vanhana, oma äitini täytti 48 kuukausi omien 18 vuotis syntymäpäivieni jälkeen, ihan sopivan ikäinen tuo minusta on. :)
 
naama
Älä oo "moineenkaan", mäpäs oonkin 57 jo siinä kohtaa, eikä tunnu missään... Ei ne numerot, vaan se mieli ja ajattelumaailma ja kaikki muut sellaiset arjen pienet asiat.. Toisaalta, olen ollut myös 41, kun lapseni on ollut 18v. Vaihtelu virkistää, sanoisin..
 
Saraldo
Mulla ja äidillä on sama ikäero kuin sulla ja lapsellasi. Ala-asteella koin äitini tosi vanhaksi, mutta yläasteella ei iällä ollut enää merkitystä. Sen lisäksi tutustuin kavereihin, joilla oli vielä vanhemmat vanhemmat. Nyt äiti on 71 ja minä 36 eikä äiti tunnu ollenkaan vanhalta :).
 
"vvieras"
No ei ole vanha. Olet ollut siis 35-vuotias, kun lapsi on syntynyt. Eikös tuo ole nykyään ihan normaali ikä saada lapsia? Aika monen 18-vuotiaan vanhempi on tulevaisuudessa yli 50-vuotias.
 

Yhteistyössä