Olen 24-vuotias enkä ole ikinä maistanut alkoholijuomia, olenko menettänyt jotain?

• Viestiketjun aloittaja "yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti
"yksvaan"
Kun ei ole ikinä maistanut niin ei sitä oikein kaivatakkaan, ainakaan minä.
Ikinä ei ole haluttanut maistaa.
Jos olisit minä, niin maistaisitko, vai jättäisitkö vaan kokonaan muille??

säpäle harmaana
No ei kai sitä ole pakko maistaa jos ei halua, mutta ihmetyttää kylläkin. Kyllä minäkin olen maistellut jos jonkinlaisia, mutta en minä sitä ajattele, että nyt kaipaisin esimerkiksi oliiveja sen kummemmin kuin ennen maistamistakaan. Sehän on vain kokemus muiden joukossa ja ainakin tiedän mistä puhutaan.

ssss
No et vielä mutta voit menettää valtavia makuelämyksiä. Viini hyvän ruoan kanssa, ah! Kokeile joskus hyvässä ravintolassa hyvässä seurassa. Voit yllättyä miten tietty ruoka ja tietty viini sopii toisilleen.

Pörpö
[QUOTE="yksvaan";27690771]Kun ei ole ikinä maistanut niin ei sitä oikein kaivatakkaan, ainakaan minä.
Ikinä ei ole haluttanut maistaa.
Jos olisit minä, niin maistaisitko, vai jättäisitkö vaan kokonaan muille??[/QUOTE]

Maistaisin. Mielipiteeni varmasti poikkeaa huomattavasti yleisesti hyväksyttävästä mielipiteestä, mutta omaan eläämäni alkoholi on kyllä tuonut paljon iloakin. Humalassa (sopivassa sellaisessa, hiprakassa) on hyvässä seurassa todella mukavaa. Enkä väitä ettei selvinpäin voisi olla mukavaa, mutta selvinpäin ei saa samanlaista hyvää, sopivalla tapaa päihtynyttä oloa joka tuntuu hyvältä ja rentouttavalta. Hyvästä punaviinista tullut pikkuhiprakka on nautinnollinen. Alkoholia voi käyttää myös kohtuudella ja vaan nauttia sen mausta sekä vaikutuksesta.

_-_-_
Alkuperäinen kirjoittaja Pörpö;27690822:
Maistaisin. Mielipiteeni varmasti poikkeaa huomattavasti yleisesti hyväksyttävästä mielipiteestä, mutta omaan eläämäni alkoholi on kyllä tuonut paljon iloakin. Humalassa (sopivassa sellaisessa, hiprakassa) on hyvässä seurassa todella mukavaa. Enkä väitä ettei selvinpäin voisi olla mukavaa, mutta selvinpäin ei saa samanlaista hyvää, sopivalla tapaa päihtynyttä oloa joka tuntuu hyvältä ja rentouttavalta. Hyvästä punaviinista tullut pikkuhiprakka on nautinnollinen. Alkoholia voi käyttää myös kohtuudella ja vaan nauttia sen mausta sekä vaikutuksesta.
Peesi

kuulemma
Alkuperäinen kirjoittaja Pörpö;27690822:
Sopiva pienisievä on silloin tällöin oikein paikallaan. Rentoutuminen hyvässä seurassa <3

onnetonjoulupukki
omasta pienestä ja sitäkin vähäpätöisestä kokeilusta voinen sanoa,et elä rupee leikkii viinalla,son ihan p...a.oo ennemmin ylpee ittestäs ja siit ettet kokeillu kun siit et kokeilit ja repsahdit...uso mua.

Ei kannata
Onhan siinä aina riski, että jää koukkuun. Minäkin aloitin vasta 26-vuotiaana ja perkele: nyt olen alkoholisti. Ihan totta. Sitä toivoo, että kumpa olisi vaan pysynyt erossa. Sitä paitsi silloin oli hauskanpitokin oikeasti paljon kivempaa ja nyt tuntuu ettei osaakaan enää pitää hauskaa ilman viinaa.

ÄLÄ OTA!

Yhteistyössä