Olemmeko hyviksiä vai pahiksia (ekologisuudesta ) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riittääkö ekologisuutemme?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ettästiiät:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljon teette ympäristön hyväksi, mutta onhan tuossa vielä lisäämisen varaakin. Siihen nähden että jotkut eivät välitä ekologisuudesta tuon taivaallista, niin olette ilman muuta hyviksiä. Kertiksistä huolimatta :)

kertis on yhtä luontoystvällinen,kuin kesto! Ja ekologiset kertikset jopa parempi vaihtoehto.

:laugh:
Siinä taas yksi tietäväinen.

Onhan toki hienoa, että teette kaikkea tätä, mutta mulle tuli vaan ajatus että mitä ihmeellistä tuossa on. Mä en todellakaan pidä meitä ekoihmisinä mutta ihan samoja tehdään kuin te + kestoillaan ja on vaan yksi auto eikä isoa taloa...

Tässä vinkkejä:

- Syökää kasvisruokaa, edes kaksi kertaa viikossa!
- Ostakaa biohajoavia shampoita (esim. Herbinalla)
- Ostakaa fosfaatitonta pyykinpesujauhetta (esim. LV, Itämeri voi huonosti)
- Älkää käyttäkö hehkulamppuja
- Kierrättäkää maitotölkit
- Muovikassit pannaan (Tyynellämerellä lilluu kaksi kertaa Yhdysvaltojen kokoinen muoviriutta, joka tappaa merta tasaisesti ja kasvaa koko ajan)

Sori jos ei tullut mitään uutta, luin vain aloituksen. :)

Vedenkäyttötottumuksia kannattaa myös tarkkailla. Nopeat suihkut, ei kylpyjä, ja muutenkaan vettä ei loroteta turhaan hanasta. Sadevedellä kastellaan kasvimaat ja piha.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Vedenkäyttötottumuksia kannattaa myös tarkkailla. Nopeat suihkut, ei kylpyjä, ja muutenkaan vettä ei loroteta turhaan hanasta. Sadevedellä kastellaan kasvimaat ja piha.

hei vielä! Täällähän on tullut lisää hyviä asioita. Kylvyssä käyn ja siihen liittyy terveyssyy, jota en tässä tarkenna, mutta vesi käytetään sitten pihakasveille kesäisin. Suihkut sammutetaan hiustenpesun aikana. Noita pyykinpesuaineita en ollut ajatellutkaan, mutta olen yrittänyt säännöstellä pesuaineita, eli en laita liikaa. Ehkä kauppakassit pitäisi vaihtaa kankaisiin. Emme ole ihan täydellisen tunnollisia ekologisuudessamme, mutta kun lisäämme vielä nämä edellä mainitsemani muutokset, uskallan ajatella tehneeni ainakin taas vähän enemmän. Ai niin hehkulampuista olemme siirtyneet pois. Pihavalaistusta emme enää käytä kuin liiketunnistimella (postinkantajaakin pitää ajatella ;) ).

Yhteistyössä