olemmeko alkoholistiperhe??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joista toinen oli tässä taannoin mummun luona kylässä, piti olla yötä mutta mummu soittikin kesken illan että pitää tulla hakeen kun itkee äitiä. No, kyseessä oli ilta jolloin oltiin laitettu kotona sauna päälle ja otimme tavan mukaan pari saunaolutta. Lapsi piti lähteä hakemaan taksikyydillä. Tästäpä mummu nyt on ottanut herneet nokkaan ja soitellut perään että alkoholistiperhe ollaan ja viina menee lasten edelle yms yms. Otamme siis mietoja alkoholijuomia viikonloppuna, emme ole örvellyskunnossa, emme tappele emmekä ole väkivaltaisia. Loukkaannuin kovasti itse tästä kommentista. Olen sitä mieltä ettei sitä oluen juontia pidä salatakaan lapsilta, mutta mikä tässäkin on nyt oikea tapa olla... huhhuh.

Häh... Siis tilannehan oli käsittääkseni niin, että olitte jo ottaneet. Ettehän te olisi voineet siis ajaa jokatapauksessa. Ei saa ajaa, vaikka ottaisi vaan vähän. En ymmärrä, mitä mummo olisi halunnut.

Härni vähän draamamummoa ja kiusaa että onko mummulle maistunut sillon illalla viini kun lapsi niin kovin itkuinen ja ikävä kotiin tullut! Jos pitäis sitte jo suusa kiinni!

[QUOTE="ööö";24422616]ajamaan en missään nimessä olisi lähtenyt itse, mutta nuo kommentit mitä hän esitti oli todella tympeitä...[/QUOTE]

Niin, vähän erikoista, että mitä se mummo olisi teidän halunnut tekevän... Vai onko hän erittäin alkoholivastainen, eikä tiennyt ennestään, että käytätte alkoholia?

No ette todellakaan ole, lapsethan olivat hoidossa kun otitte. Se on ihan normaalia että viedään välillä lapset hoitoon ja vietetään omaa aikaa, ja voi silloin muutaman ottaakin.Ei se ihmisestä tee alkoholistia, vaan se jos ottaa harva se ilta, ja lasten läsnäollessa.

Mummulla kiristää pipo.

on kyllä juomista vastaan, lienee kuitenkin tiennyt että jotain joskus otamme kun on itsekin meillä jouluna esim. valkoviinilasia kilistänyt ;)) en tiedä mistä nyt moinen suivaannus yhtäkkiä.

[QUOTE="ööö";24422654]on kyllä juomista vastaan, lienee kuitenkin tiennyt että jotain joskus otamme kun on itsekin meillä jouluna esim. valkoviinilasia kilistänyt ;)) en tiedä mistä nyt moinen suivaannus yhtäkkiä.[/QUOTE]

Eikö se ymmärrä, että silloin ei saa ajaa, jos on juonut vaikka vaan vähänkin?

Olisko niin, että mummoa hieman harmittaa ja ärsyttää, ettei pärjännyt lapsen kanssa ja sitten vielä menitte hakemaan lasta taksikyydillä, minkä naapuritkin ovat saattaneet nähdä. Ja ties mitä kaikkea teidän perheestä juoruavat eteenpäin...

Ja muuten, mä en ymmärrä, miksi mummo ei saa yhtä lasta viihtymään. Vaikeeta on näköjään. Itse en kehtaisi pyytää lasta hakemaan, vaan tekisin hänen olon niin mukavaksi, ettei hän itkisi kotiin.

Mua ei häiritse asiassa muu kuin se, että puhut alkoholin "ottamisesta". Tätä sanaa olen aikaisemmin kuullut käytettävän lähinnä silloin, kun puhutaan humalahakuisesta juomisesta. Jos siis teillä "otetaan" alkoholia viikonloppuisin (vaikka vaan olutta...) niin paljon, että te vanhemmat olette humalassa ja tätä tapahtuu ihan säännöllisesti viikottain, niin kyllä jokin on pielessä.

Mun mielestä on kummallista että tossa tilanteessa mummu käski teidän lähteä hakemaan. Jos meillä olisi vastaava tilanne niin isovanhemmat lähtisivät tuomaan lasta kotiin. Eikä ole mitään syytä haukkua. Tehän toimitte nimenomaan niin vastuuntuntoisesti että veitte lapsen hoitoon ja vasta sitten joitte pari. Vielä lähditte taksilla hakemaan koska arvioitte ettette olleet ajokuntoisia. Mä napauttaisin jo tuossa vaiheessa takaisin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="heh";24424097]:O Ja vieläpä niin kauan että lapset ovat 20 vuotiaita! :laugh:[/QUOTE]

Eikä silloinkaan, sillä sittenhän nämä aikuisikään ehtineet lapset saavat omia lapsia ja mummi hoitaa ja pitää olla selvin päin.. Ei edes yhtä valkkarilasia, hyi hyi!

Yhteistyössä