"Olematon valtio ei muutu olemassa olevaksi sillä, että se ”tunnustetaan”"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wille on tuttuun tapaansa oikeassa.
Sankarinsa kullakin.. ilmeisistä syistä tietenkin. :P

Btw, auttoi se meitä ainakin aikoinaan. Ei kai sinusta.
 
Hamas on luokiteltu Eu:ssa terroristijärjestöksiä ja se hallitsee Gazaa. Ei ole mitään syytä tunnustaa Palestiinaa niin kauan kuin Hamas hallitsee Gazaa, eikä vapauta panttivankeja.

Tosi pettynyt Stubbiin, joka alkoi häärätä tunnustamista. Enpä taida enää äänestää.
 
Taiwan on erikoistapaus koska Taiwanhan on oikeasti siis Kiina. Vuonna 1971 Taiwan, eli Kiinan tasavalta (Taiwan on vain sen saaren nimi), menetti paikkansa Kiinan edustajana YK:ssa ja sen tilalle tuli Kiinan kansantasavalta, mutta ei siinä muuta muutosta tapahtunut. Oletan, että Suomikin on tunnustanut Kiinan tasavallan olemassaolon jo kauan ennen vuotta 1971. Ensimmäinen konsulaattikin avattiin jo 1924.
 
Palstiinalaiszillahan on tosiaan vamasti vaikeaa elättää itseään, kun Israel on vienyt siltä maata vähitellen siirtokuntapolitiikallaan. Padonneet jokia ja ohjanneet vedet omille hedelmätarhoilleen ja tuhonneet palestiinalaisten puutarhat. Tähän kansainvälisen yhteisön olisi puututtava, kunhan tällä hetkellä tapahtuva kansanmurha saadaan loppumaan.
 
Taiwan on erikoistapaus koska Taiwanhan on oikeasti siis Kiina. Vuonna 1971 Taiwan, eli Kiinan tasavalta (Taiwan on vain sen saaren nimi), menetti paikkansa Kiinan edustajana YK:ssa ja sen tilalle tuli Kiinan kansantasavalta, mutta ei siinä muuta muutosta tapahtunut. Oletan, että Suomikin on tunnustanut Kiinan tasavallan olemassaolon jo kauan ennen vuotta 1971. Ensimmäinen konsulaattikin avattiin jo 1924.

Samoin Suomi on vain se osa venäjää, joka ei kaatunut kommunistisessa vallankumouksessa.
 

Yhteistyössä