Oksettaa kolmatta viikkoa. Mitä tässä voi syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsymaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsymaha

Vieras
Alkaa kyllästyttää tää jatkuva yökkiminen ja huono-oloisuus. Oksentanu en ole kertaakaan, mutta yli 2 viikkoa on maha eläny omaa elämäänsä.

En edes tiedä mikä on syynä. Työstressiä oli silloin pari viikkoa sitten, mutta se meni jo. Maha tuli kipeäksi niihin aikoihin, mutta luulisi sen jo helpottaneen, mutta ei...

Haluaisin syödä ison aterian jotain tuhtia, mutta melkein joka ateria jää puoliksi syömättä. Alussa saatta ruoka maistuakin, mutta aina tulee huono olo. Mehukeittoa on tullut vedettyä.

Onko jotain ruoka-aineita, jota yleisesti ottaen saa helposti syötyä, vaikka oksettaa? Tai jotain apteekkitroppia?

Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää tämä oksetus, kun ei syystäkään ole tietoa.

Sappi? Raskaus? Sokerit? Verenpaine? Kilpirauhasongelmaa? Kyllä se syy pitää selvittää jo tuossa vaiheessa.

Yksi asia, mikä minulla aiheuttaa tuota ruokahaluttomuutta ja yleistä huonovointisuutta on alhainen verenpaine. Se on ikään kuin huimausta, mutta myös siihen pyörrytykseen liitty etovaa oloa ja ruoka ei maistu.

Maitohappobakteerit on jo toivottavasti käytössä.

Juu oon syöny sellaista mehukeittoa, missä niitä on. Ostin apteekista tabletteina kanssa.

Ostin sen raskaustestinkin, koska kyllähän sellainenkin teoreettinen mahdollisuus on. Täytyy tehdä se testi illemmalla, kun tää perhehärdelli helpottaa. Jos se testi ei anna tälle syytä, kaipa sitä on soiteltava lääkäriaikaa. Tosin varmasti sekin jo aiheuttaa huonoa vointia, että ei ole pariin viikkoon syönyt normaalisti. Joka päivä olen jotain alas saanut, mutta ehkä yhtenä päivänä normaalin aterian verran.

Ehkä toivon, että joku tulee tähän sanomaan, että varmasti olo paranee, jos juo lasillisen omenamehua silmät kiinni ja imeskelee jäisiä vadelmia... Pah.

Yhteistyössä