Oksentelen, uskallanko hakea saikkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Sairauslomaa pahoinvointiin kannattaa hakea, jos oksentaa 5–10 kertaa päivässä eikä tunne jaksavansa töissä tai koulussa." https://www.kaksplus.fi/raskaus/odotusaika/kuvottaa-ja-vasyttaa-nama-ovat-alkuraskauden-oireet/

En ole kertonut (tietenkään) kenellekään töissä olevani raskaana, mutta oksentelen tasaisin välein ja olo on kamala, väsyttää ja itkettää. Pelkään, että "jään kiinni" töissä. En jotenkin kehtaisi hakea saikkua kun syy "on vain tämä".

Mitä mieltä.....? Kokemuksia?

"Sairauslomaa pahoinvointiin kannattaa hakea, jos oksentaa 5–10 kertaa päivässä eikä tunne jaksavansa töissä tai koulussa." https://www.kaksplus.fi/raskaus/odotusaika/kuvottaa-ja-vasyttaa-nama-ovat-alkuraskauden-oireet/

En ole kertonut (tietenkään) kenellekään töissä olevani raskaana, mutta oksentelen tasaisin välein ja olo on kamala, väsyttää ja itkettää. Pelkään, että "jään kiinni" töissä. En jotenkin kehtaisi hakea saikkua kun syy "on vain tämä".

Mitä mieltä.....? Kokemuksia?
Siis oksennat mahataudissa vai raskauspahoinvointia? Raskautesi ei ilmeisesti ole vielä kovin pitkällä, kun et ole töissä kertonut? Saatko olla omalla ilmoituksella pois? Ilmoita, että on mahatauti.

Itse voin pahoin ja oksentelin myös päivin sekä öin useamman kerran. Riippuu varmasti vähän mitä tekee työkseenkin ja kuinka pärjää sen pahoinvoinnin kanssa sekä pääseekö vessaan nopeasti :D. Minä olin kyllä töissä pahoinvoinnista huolimatta, välillä otti aika tiukille, mutta selvisin ja vessa on työhuoneeni vieressä :). Raskauskin paljastui töissä vasta vatsan kasvettua eli noin puolen välin jälkeen. Pahoinvointi ja oksentelu loppuivat vasta synnärille. Mielestäni kaikki kokee kuitenkin omat tuntemuksensa ja olotilansa eri tavoin. Kukaan ei voi tietää millainen olotila sinulla on, kuinka hyvä tai huono. Kyllä neuvolastakin kirjoitetaan sairaslomaa pahoinvointiin, sitä minullekin sieltä tarjottiin.

Ite hain ainakin saikun, Tosin siitä ilmeni syyksi raskauspahoinvointi. Sain kuitenkin lääkkeiksi primperan ja postafen pahoinvointilääkkeet jotka olivat helpotus parin viikon oksentamisen jälkeen kun edes lasi vettä ei pysynyt sisällä. Hae ainakin resepti lääkkeeseen jos sillä pärjäisit töissä!

Yhteistyössä