oksennustaudin tarttuminen

Täällä yksi oksennusfobiasta kärsivä äiti, jonka 4-vuotiaalla nyt ensimmäistä kertaa oksennustauti. Tarttuukohan tuon ikäisen mahataudit helposti aikuisille vai ovatko enimmäkseen lastentauteja? On tullut jokunen oksu siivottua... rauhallisena pystyn lapsen nähden olemaan, mutta iiiik. Pelkonsa kullakin, en ole ikinä itse oksentanut ja pelkkä ajatus tekee pahoinvoivaksi.
Miten muilla, onko koko perhe ollut kipeenä ja mitenköhän pian tarttunut??
Kiitos.

tarttuu herkästi
kyllä meillä on aina sairastanut koko perhe, vanhemmat ja molemmat lapset. tietysti voi koittaa ehkäistä hyvällä hygienialla ja maitohappobakteereilla. mutta,mutta... meillä on silti kiertänyt koko perheen. joskus tosin on niin että aikuisilla vain ripuli ja lapset oksentanut.. mutta viimeksi keväällä kaikilla lens joka päästä ja yhtä aikaa :whistle: :ashamed: :LOL:

aloittaja
No niin, kiitos vastauksista. Täällähän ykäilee nyt koko perhe, 5kk vanha vauvakin. Voi voi. Itse kylläkin selviydyn näköjään sillä, että "vain" toisesta päästä. En tiedä onko edes sama pöpö, kun olen ainoa, jolla ripuli ja kuumetta. Toiset vaan oksentaneet ja se siitä. On niin lämmin talvi ollut, että pöppiäiset tykkää hakeutua keskuuteemme.

Meillä tyttö 10 v.Taudissa ollut vuosien saatossa useasti.Koskaan ei ole tarttunut muihin.Gefilusta ympäri vuoden suukkiin vaan,Tytölläkin on ollut vatsataudit lievempänä kuin monella muulla

Yhteistyössä