Oksennus käynnistänyt synnytyksen??

Eli onko kenelläkään synnytys käynnistynyt oksentamisesta? Että joutunut oksentamaan ja sitten sen seurauksena alkanut supistukset??
Itse kävin äsken yrjöllä ja en ole varma tuliko lapsivettä samalla kun yrjö lensi... Ainakin paikat kastui todella(siis sitä jotain tuli reippaasti) oli väritöntä ja ei haissut millekkään, eli olisiko voinut olla lapsivettä? Sisältä paikat oli ihan kosteat!! Pikaisia vastauksia odotellen RV36+0.

on mahdollista että seon lapsivettä tai sitten se voi olla lirahtanutta pissiäkin.
Voit käydä tarkistuttamassa asian synnärillä. Mutta jos sinulla sattuu olemaan joku kiertävä vatsatauti ja kyseessä olikin pissilirahdus, ei ehkä ole hyvä sännätä sinne.
Onko muita merkkejä synnytyksen alkamisesta?
Entäs jos soittaisit synnärille?
Jos se oli lapsivettä, jatkoa seuraa...siis sitä lisää, alkavia supistuksia ym.

On ollut tänään enempi kipeitä supistuksia, tosin ei säännöllisesti. Vauva on laskeutunut jo reilu kuukausi sitten ja kiinnittyi tällä viikolla.. Kohdunkaula on lyhentynyt ja paikat pehmenneet..
Esikoisesta lapsivedet meni vasta sairaalassa kun kalvot puhkastiin, sillä on olen nyt vähän orpona asian kanssa. Mutta sitä siis varmaan lorahtelee tänään vielä lisää jos oli lapsivettä??

olen kolme kertaa synnyttänyt (en siis ammattilainen) ja ajattelisin kyllä, että joko vettä tulisi lisää tai supistukset voimistuisivat. Mutta koska noita raskausviikkoja on sulla vasta 36 olisin sitä mieltä, että soittaisit synnärille ja selostaisit tilanteesi ja antaisit ammattilaisen arvioida sen.
Varmaan esim. se kuinka pitkä matka sulla on synnyttämään ym. vaikuttaa siihen, kuinka kauan kannattaa ylipäänsä kotona odotella tilanteen kehitystä.
Mieluummin vaikka "turha" tarkistusreissu ja takaisin kotiin odottamaan, kun varmistatte että kaikki on hyvin kaverilla. kuin ottaa mitään riskiä.

Yhteistyössä