Okei, eli mun pitäis jättää mieheni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunteenpurkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tunteenpurkaus

Vieras
Ei ole pettänyt mua fyysisesti, mutta viestitellyt kyseenalaisia (lue: kertoo toiselle olevansa ihastunut tähän ja morkkaa mua) viestejä erään kaverimme kanssa.

Mutta en mä halua lopettaa monen vuoden suhdetta, luopua muutoin hyvästä ja turvallisesta miehestä, parhaasta ystävästäni.

Miehen toimintaa en silti hyväksy. Tuntuu ihan helvetin pahalta, matto vedetty jalkojen alta ja tiedän saavani tähän kommentteja tyyliin "minä olisin jo heittäny pihalle". Joo-o, mutta minusta jokainen tekee virheitä - niin paljon kuin luottamus onkin tärkeää - ja ansaitsee mahdollisuuden.

Tässä on vaan järjetön työ edessä suhteen kuntoon saamiseksi. En voi vielä varmaksi sanoa, että jatkuuko suhteemme kuolemaamme saakka - aika näyttää, kuinka raskaalta tämä tuntuu ja onko ero sittenkin se ainoa, oikea ja paras vaihtoehto.

täytyy sanoa, että tuo musta sitä pahinta pettämistä, eikä suhdetta kyllä enää korjattaisi, enkä tosiaan voisi sanoa kyseistä ihmistä parhaaksi ystäväksi. Kerrallisen kännisekoilun jonkun sängyssä voisin varmaan antaakin anteeksi, mutta tuota en pystyisi. Mutta hienoa, että sinä haluat vielä korjata ja yrittää. Luottamuksen palautuminen on aina pitkä prosessi.
Kovasti jaksamista sulle, mihin ratkaisuun sit päädytkin!

Alkuperäinen kirjoittaja mun:
täytyy sanoa, että tuo musta sitä pahinta pettämistä, eikä suhdetta kyllä enää korjattaisi, enkä tosiaan voisi sanoa kyseistä ihmistä parhaaksi ystäväksi. Kerrallisen kännisekoilun jonkun sängyssä voisin varmaan antaakin anteeksi, mutta tuota en pystyisi. Mutta hienoa, että sinä haluat vielä korjata ja yrittää. Luottamuksen palautuminen on aina pitkä prosessi.

Mulle tuli vähän yllättäen samanlainen ajatus tästä hommasta. Ei ole mikään hetken hairahdus humalassa, vaan ajatuksella tehtyä ja harkittua toimintaa....

Sano miehellesi mieluummin, että jos haluaa pitää sinut, niin haukkuminen on lopetettava eikä yhteydenotot vastakkaiseen sukupuoleen saa tihkua seksiä. Ihastuksilleen hän tuskin silti paljon voi ja hyvä vain, jos on joku luotettava, jolle niistä voi puhua.

haluaako mies sitten tehdä kovasti töitä suhteen eteen vaikka morkkaa sua ja on ihastunut toiseen? Siinä se isompi kysymys. Turhaa on anteeksianto jos ei toinen ole halukas edes.

Ihmiset ihastuvat varmasti muihinkin (edes sellasia pikaihastuksia) pitkissä suhteissa mutta sen kuuluisi antaa mennä "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" eikä tehdä niille asioille yhtään mitään. Jos alkaa viestittelemään ja kertomaan ihastuksestaan niin se on kyllä jo tosi paha. Siinähän mielestäni tarkistellaan olisko toinen yhtä kiinnostunut mahdollisesti jatkamaan yhdessä jos vielä puolisoaan morkkaakin.

Sanoi jälkeenpäin, ettei tiedä miksi. kyseisessä naisessa ei ole mitään, mitä hän naiseltaan haluaisi. Tilanne jäi kuitenkin kaihertamaan ja minusta tuli todella mustasukkainen... Lopulta mies ei kestänyt, vaan jätti... tajusimme vasta nyt, miten tärkeää olisi ollut "avata" asia kunnolla ja puhua niin kauan, ettei se tunnu enää missään.

Nyt sitten varovaisesti alamme käsittelemään mörköjä ja toivomme, että tämän jälkeen voimme saada toimivamman ja paremman parisuhteen...

Kannustan siis puhumaan ja selvittelemään pohjia myöten, tsemppiä <3

Järjetön työ on edessä, niin kuin itsekin totesit. Mutta ihan oikeasti, kaiken voi vielä saada korjattua.

Muista kuitenkin, että sinä et yksin saa ihmeitä aikaiseksi, siihen tarvitaan teidän molempien sataprosenttinen taisteluvalmius.

Tsemppiä. :)

'Kertoo toiselle olevansa ihastunut tähän ja morkkaa mua'?!! Tämähän on jotakin ihan muuta kuin 'kaikki tekee virheitä'! Missä on kunnioitus sua kohtaan? Rakastaako yhä sua? Puhuuko sulle arvostavasti ja rakastavasti, ottaako sun tunteet huomioon? Jos ei, niin kyse ei ole mistään yksittäisestä 'virheestä' vaan rakkauden ja kunniotuksen puutteesta! Jos mun mies pettäisi mutta muuten olisi sama mua kunniottava ja hyvin kohteleva (ja rakastava) itsensä, kyllä mä voisin anteeksi antaa. Mutta en silloin jos rakkaus ja kunniotus loppuisi!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
haluaako mies sitten tehdä kovasti töitä suhteen eteen vaikka morkkaa sua ja on ihastunut toiseen? Siinä se isompi kysymys. Turhaa on anteeksianto jos ei toinen ole halukas edes.

Ihmiset ihastuvat varmasti muihinkin (edes sellasia pikaihastuksia) pitkissä suhteissa mutta sen kuuluisi antaa mennä "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" eikä tehdä niille asioille yhtään mitään. Jos alkaa viestittelemään ja kertomaan ihastuksestaan niin se on kyllä jo tosi paha. Siinähän mielestäni tarkistellaan olisko toinen yhtä kiinnostunut mahdollisesti jatkamaan yhdessä jos vielä puolisoaan morkkaakin.

Peesi tähän! Miehen on todella oltava pahoillaan tuosta auheasta käytöksestään sua kohtaan ja nähtävä paljon (todella paljon) vaivaa jos tuon haluaa hyvittää.

MIKSI hän puhui sinusta pahaa? Miksi tuntee niin paljon negatiivisuutta sua kohtaan? Ja kaikkein tärkeimpänä, rakastaako sua niin paljon että jaksaa todella nyt tehdä töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja mun:

Joo, mun paras ystävä ei koskaan kohtelisi mua noin niin kauan kun minusta vielä välittäisi.

Niin, siis en muistanut ihan kaikkia tuntemuksiani tuohon aloitusviestiin kirjoittaa. Toivottavasti joku lukee vielä tämänkin. :)

Eli siis minunkin mielestäni tuo teko oli pahinta, mitä toiselle voi tehdä. Olenkin ystävilleni itkenyt, että jonkun satunnaisen baaripokan ja -seksin olisin sulattanut paljon helpommin kuin tuollaisen teon. En voi sanoin kuvailla, kuinka minuun sattui, kun sain tietää asiasta ja kuinka elämä mureni.

Ja kyllä, silti kutsun häntä parhaaksi ystäväkseni. Vaikkei hän sen nimityksen arvoinen olekaan.

Haluaa kuitenkin tehdä kaikkensa suhteemme ja minun eteeni. Kuulemma rakastaa minua eniten maailmassa, eikä halua muuta elämältään kuin minut ja yhteisen tulevaisuuden kanssani. Olen itkenyt, huutanut jne. lukemattomia kertoja kysyessäni häneltä, että miksi sitten teki niin? Eihän ihminen, joka rakastaa yli kaiken tee mitään noin julmaa, noin suunnitelmallista, noin rajua, noin loukkaavaa...

Ei tiedä, miksi teki niin - kuulemma ei ollut mitään tarvetta, mutta ilmeisesti halusi vain 'keventää' mieltään. Olen itkenyt, että ei tuollaista tehdä: ihastuksia luonnollisesti tulee ja myös menee, ei niiden eteen kuulu eikä saa tehdä mitään jos elää parisuhteessa! Että hänen olisi pitänyt puhua MINULLE, eikä paeta parisuhteen myrskyjä tekstiviesteihin. En minäkään kapsahda muiden miesten kaulaan silloin, kun oma mies ottaa päähän tai kun suhde tuntuu kangertelevan ja ahdistavan.

:hug: vaikeita asioita, kerta kaikkiaan. eikä lainkaan niin yksinkertaisia kuin äkkiseltään ajattelisi. toki ihmiset erilaisia, joku potkii pellolle joku ei. Mutta se, että se on sinun elämäsi ja sinun valintasi, johon kellään muulla (edes tällä palstalla anonyyminä!) ei ole nokan koputtamista.muita ihmisiä tai muiden päätöksiä on vähän kohtuutonta arvostella.

Mikä siinä on, että nämä humalaisten hassunhauskat kommellukset aina hyväksyttäisiin jotenkin paremmin. Olen päinvastaista mieltä.

Kyllä pitkä suhteen aikana voi ihanstua toiseen ja lähetellä tyhmiä viestejä. Ei se tarkoita sitä, että peli olisi menetetty. Minä ainakin voisin moisen antaa anteeksi, koska tiedän, että noin voisi käydä myös minulle (on käynytkin). Ei se oikeasti tarkoita sitä, ettei rakastaisi. henkilökohtaisia kriisejä tulee myös. Vanheneminen ei ole helppoa. Vaikka olisi rautainen itsetunto, niin silti voi tulla ikäkriisissä sellainen olo, ettei enää ole haluttava, tai "tässäkö tämä oli". Tyhmää joo -inhimillistä joo.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mikä siinä on, että nämä humalaisten hassunhauskat kommellukset aina hyväksyttäisiin jotenkin paremmin. Olen päinvastaista mieltä.

Kyllä pitkä suhteen aikana voi ihanstua toiseen ja lähetellä tyhmiä viestejä. Ei se tarkoita sitä, että peli olisi menetetty. Minä ainakin voisin moisen antaa anteeksi, koska tiedän, että noin voisi käydä myös minulle (on käynytkin). Ei se oikeasti tarkoita sitä, ettei rakastaisi. henkilökohtaisia kriisejä tulee myös. Vanheneminen ei ole helppoa. Vaikka olisi rautainen itsetunto, niin silti voi tulla ikäkriisissä sellainen olo, ettei enää ole haluttava, tai "tässäkö tämä oli". Tyhmää joo -inhimillistä joo.

Näin. Itse asiassa olisin pettyneempi mieheeni, jos hän pettäisi mua jonkun yhdenillan panon kanssa- siis olisi valmis menettämään kaiken jonkun kännipanon vuoksi. Ihastumiselle taas ei voi mitään, ja jos esimerkiks yritetään pidättäytyä seksistä toisen kanssa ja jäädään lähinnä viesteilyasteelle niin sehän kertoo siitä, että on joku raja jonka yli ei haluta mennä. halutaan kunnioittaa sitä omaa suhdetta.
Olen varmaan outo kun näin ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Näin. Itse asiassa olisin pettyneempi mieheeni, jos hän pettäisi mua jonkun yhdenillan panon kanssa- siis olisi valmis menettämään kaiken jonkun kännipanon vuoksi. Ihastumiselle taas ei voi mitään, ja jos esimerkiks yritetään pidättäytyä seksistä toisen kanssa ja jäädään lähinnä viesteilyasteelle niin sehän kertoo siitä, että on joku raja jonka yli ei haluta mennä. halutaan kunnioittaa sitä omaa suhdetta.
Olen varmaan outo kun näin ajattelen.

Ei, minäkin ajattelen näin. Hyvin monet tuntuvat vain heittävän kaiken hukkaan ja kehottavan muitakin samaan; "aina saat paremaa, turha jäädä tollaseen suhteeseen." Pitkissä suhteissa tulee uskomattomiakin erehdyksiä, tekoja, joita ei aivan hetkessä voi sulatella. Mutta kaiken se kestää, kaiken se kärsii... ja niin edelleen. Ei elämä ole niin mustavalkoista. Totta kai pitää kunnioittaa myös itseään, mutta myös punnita asiat. Onko valmis heittämään muutoin hyvän suhteen menemään... Mielestäni aina kannattaa yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
ootko siis mennyt salaa tutkimaan toisen puhelinta?? Tiesitkö että se on rikos! Jos, niin ei yhtään sääliä sulle...

Luuletko, että mieheni jättäisi mitään viestejä ("todisteita") puhelimeensa... Mutta ei, en olisi voinut aavistaakaan mitään tällaista - tuo kaveri soitti minulle muutama päivä tapahtuman jälkeen ja kertoi miten asiat ovat. Mies kielsi aluksi kaiken.

Yhteistyössä