OK-talon näyttö kun talossa vuokralaisia...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Meillä se tilanne , että olemme vuokranneet talomme ja nyt on aika laittaa se myyntiin. Vuokralaisemme tiesivät tämän jo vuokrapapereita kirjoittaessamme.
Noh, nyt vuokralaisemme heittäytyi hankalaksi kun meillä oli tarkoitus mennä ottamaan talosta uusia kuvia ja käydä katsomassa yksi huone kun ovat sen ns.pintarempanneet luvallamme. Tämä ei onnistunut parin pvä. sisällä, kun meillä olisi ollut asiaa kaupunkiin(asumme 250km päässä) jossa talomme on. Sinällään ymmärrän että tuli aikas nopiaan, mutta kun ehdotimme seuraavaksi toista ajankohtaa , jolloin olisi mennyt 5vrk.sekään ei sovi kuulemma.
Ja laittoivat viestillä , että jos haluamme pitää näytön , he haluavat kaikkien paikalle käyneiden nimet, sos.turvatunnukset, osoitteet jne.:O Kuulemma turvatakseen omaisuutensa:D JUst.
Eihän kiinteistövälittäjätkään ota kenestäkään tietoja ja sitten vasta ihmiset saisivat tutusta asuntoon!!!
Voi, kele.... mitä tässä nyt pitäis tehdä??

No se irtisanominen kävi kyllä heti mielessä... Nyt on vaan niin kinkkinen tilanne, että tarvittaisiin ne vuokrarahnat mieluusti mahd. pitkään/lähelle, ennenkö talo saadan myytyä. Ja siihen kun voi oikeasti meidän kylällä mennä aikaa...:/

Jos ei kerran irtisanominen käy päinsä, niin sitten pitää vaan purra kieltänsä ja kestää niitä kiukuttelevia vuokralaisia. Elämä on valintoja. Itse olisin jo irtisanonut.

kannattaa suoraan varmaan ottaa asianajajaan tai johonkin yhteyttä ja kysyä miten asian saa hoidettua helpoiten, tulee pitemmän päälle helpoimmaksi tuota kautta. itse lähettäisin viestillä että jos se ja se päivä ei kelpaa kuvien ottoon niin tulemme sinä ja sinä päivänä. ja kehoittaisin lukitsemaan arvokkaat tavarat lukolliseen kaappiin jos ovat niistä huolissaan. vuokranantajalla on oikeus käydä asunnossaan kunhan ilmoittaa ensin, siihen ei auta vuokralaisen höpötys. siksi soittaisin as.ajajalle että asia hoidetaan varmasti lain mukaan ettei myöhemmin tule mutinaa..

22 §
Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana.

Kyl se niin vaan menee ettö vuokranantajalla on oikeus käydä asunnossa, ja uo 2vrk etukäteen ilmoittaminen on ihan riittävä. Menet sinne poliisien kans jos ei muuten onnistu. Myös nöyttöihin heidän on suostuttava, kun niistä sovitaan etukäteen. Siivoamaan ei toki voi velvoittaa, eli kiusaa pystyvät kyllä tekemään.

Ette voi irtisanoa vuokralaisia talon myynnin takia. Uudet omistajat voivat heidät irtisanoa, jos muuttavat taloon itse, mutta silloinkin vuorkalaisella on oikeus asua talossa se irtisanomisaika.

Ette voi olettaa, että vuokralainen järjestää teille ajan taloon noin nopeasti. Kahden viikon sisällä on realistisempi pyyntö. Vuorkalaiset saavat tietysti itse olla paikalla, kun talossa on näyttöjä, onhan heidän irtaimistonsa talossa. En ole varma, saavatko he jopa kieltää omien tavaroidensa kuvaamisen. Voi mennä tuo todella hankalaksi, joten kannattaa yrittää neuvotella ja sopia vuorkalaisten kanssa hyvässä hengessä.

Ette voi irtisanoa vuokralaisia talon myynnin takia. Uudet omistajat voivat heidät irtisanoa, jos muuttavat taloon itse, mutta silloinkin vuorkalaisella on oikeus asua talossa se irtisanomisaika.

Ette voi olettaa, että vuokralainen järjestää teille ajan taloon noin nopeasti. Kahden viikon sisällä on realistisempi pyyntö. Vuorkalaiset saavat tietysti itse olla paikalla, kun talossa on näyttöjä, onhan heidän irtaimistonsa talossa. En ole varma, saavatko he jopa kieltää omien tavaroidensa kuvaamisen. Voi mennä tuo todella hankalaksi, joten kannattaa yrittää neuvotella ja sopia vuorkalaisten kanssa hyvässä hengessä.

todellakin voit irtisanoa talon myymisen takia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! uusilla omistajilla ei ole mitään tekemistä nykyisten vuokralaisten kanssa jollette sitten myy ns. valmiit vuokralaiset paketttia.

irtisanomisaika: asumista alle vuosi=3 kk
asumista yli vuosi=6 kk

Höpö höpö. Juuri tuo asunnon myynti on erittäin hyvä peruste vuokrasopimuksen irtisanomiselle. Ja TODELLAKAAN 2 viikkoa ei ole kohtuullinen odotusaika. 2vrk pitää riittää.

[QUOTE="Fakta";26169198]Höpö höpö. Juuri tuo asunnon myynti on erittäin hyvä peruste vuokrasopimuksen irtisanomiselle. Ja TODELLAKAAN 2 viikkoa ei ole kohtuullinen odotusaika. 2vrk pitää riittää.[/QUOTE]

Ei ole perustetta irtisanoa. Tiedän kokemuksesta. Jouduimme muutama vuosi sitten selvittämään asian. Vuokralaisella on laki vahvasti puolellaan, se pitäisi muistaa aina, kun antaa asuntonsa vuokralle. Talon myymisen takia ei saa irtisanoa vuorkalaista, ei edes uusi omistaja voi irtisanoa vuorkalaista ellei tarvitse asuntoa oman perheenjäsenen käyttöön.

2vrk ei tietenkään riitä, onhan se vuokralaisen koti, josta hän maksaa vuokraa.

Kuvat pitää päästä ottamaan (omistajan), ja kuvat voi laittaa nettiin, toki kuvien pitää olla sellaisia ettei asukkaiden yksityisyys vakavasti vaarannu.

Mutta en ole varma voiko mitään näyttöjä sopia jos vuokralainen vastustaa. Vuokranalennus näyttöjen vuoksi? Tai voihan tarjota sitä että vuokralaiset saavat olla näytön aikana paikalla, jos pelkäävät omaisuutensa puolesta.

Muuten, kaikkein yksinkertaisinta olisi tietysti irtisanoa ne vuokralaiset ja myydä kämppää tyhjänä.

Ei ole perustetta irtisanoa. Tiedän kokemuksesta. Jouduimme muutama vuosi sitten selvittämään asian. Vuokralaisella on laki vahvasti puolellaan, se pitäisi muistaa aina, kun antaa asuntonsa vuokralle. Talon myymisen takia ei saa irtisanoa vuorkalaista, ei edes uusi omistaja voi irtisanoa vuorkalaista ellei tarvitse asuntoa oman perheenjäsenen käyttöön.

Tottakai on oikeus irtisanoa! Voisitko laittaa jotain linkkiä tällaiseen faktaan, ettei asunnon myymisen vuoksi saisi vuokralaista irtisanoa?

Itse kun olen kaksi kämppää myynyt tässä viime vuosien aikana... se näyttörumba on todella ärsyttävää, kun itse asuu siellä seassa. Ja kieltämättä tuli itsekin arvotavarat siivottua tarkkaan asunnosta pois. Yleensä välittäjät ovat fiksuja, mutta olen mm. nähnyt sellaisen kiinteistövälittäjän, joka ei estellyt lasten kiipeilyä esiteltävän asunnon sohvalla... ulkokengissä. Olin siis sitä kämppää katsomassa, en myymässä.

Ensiksi olisi tarkoitus mennä näyttämään taloa ihan itse, eräälle tuttavaperheelle. Ja minun puolesta vuokralaiset saavat olla itse paikanpäälä jos haluavat. Ja mikään yllätys tämä tosiaankaan ei ollut heille, että talo laitetaan myyntii kun kesä koittaa...
Itse olemme olleet ns. hyvässä hengessä tällä asialla, eli tottakai pitää myös heille sopia koska sinne taloon voimme mennä. Mutta laissa tosiaan sanotaan niin, että ajan pitää olla kohtuullinen, eli mielestäni muutama pvä. Itse meinaamme huomenna mennä jo asuntoon tarkastamaan uusi öljypoltin , joka vaihdettiin talvella ja josta meille tuli lasku. Mielestäni meillä on oikeus käydä tämä tarkastamassa ja myöskin se , miten ovat vaihtaneet yhden huoneen lattian.

Täällä on taas nää psykopaatit vauhdissa, joiden mielestä talon omistajalla ei ole mitään oikeuksia taloonsa.. Hohohohoi.

Mutta joo, kannattaa silti yrittää ensin hyvällä.

jes!!!!!!!!!!! meidät on siis perusteettomasti irtisanottu jo kolmesta talosta! laitapa linkkiä niin alan peräämään oikeuksiamme!!!

haloo!!!!!!! tottakai talon myyminen voi olla peruste irtisanomiselle. sitähän omalleen saa tehdä mitä haluaa

Myynti

Jos huoneisto myydään, sopimus pysyy yleensä voimassa solmitunsisältöisenä. Uusi omistaja tulee siis vuokranantajaksi niillä ehdoilla, jotka sopimuksessa on. Määräaikainen sopimus sitoo edelleen, mutta toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa uusi omistaja voi luonnollisesti käyttää irtisanomisoikeuttaan.

Yhteistyössä